زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به مجموعه پریا، نوشته کاملیا دانا

نگاهی به مجموعه پریا، نوشته کاملیا دانا

يكى از مزاياى اينترنت ، ديدن فيلم ها و مجموعه هايی است كه در زمان خود موفق به ديدن آنها نشديم.

اختصاصی آسمونی/نوشته ی کاملیا دانا

یکی از مزایای اینترنت ، دیدن فیلم ها و مجموعه هایی است که در زمان خود موفق به دیدن آنها نشدیم.

به عنوان مثال افرادی که مجموعه "پریا "را ندیده اند با کمی جستجو می توانند این سریال را بیابند و مشاهده کنند.

این مجموعه جذاب که نگاهی به بیماری ایدز و تبعات آن دارد، ساخته "حسین سهیلی زاده و نویسندگی آن به عهده "سعید فرهادی"  است.

نگاهی به مجموعه پریا، نوشته کاملیا دانا
نگاهی به مجموعه پریا، نوشته کاملیا دانا

داستان سریال از شبی آغاز می شود که "پریا " (با بازی لادن مستوفی) قهرمان اصلی از خارج بر می گردد. خانواده وی به استقبالش می روند. در میان آنها فقط پسر خاله اش "کیوان" با بازی (امیرحسین آرمان)دیده نمی شود، چرا که به یک مهمانی دعوت شده است، جایی که سرنوشتش عوض می شود.

سریال" پریا" هشداری است برای تمام خانواده ها، در تربیت و مراقبت از فرزندان خود و توجه به این نکته که انها با چه کسانی دم خور و دوست هستند.کارگردان در این مجموعه به خوبی نشان می دهد غفلت از فرزندان به چه نتایجی ختم می شود. تاکید کارگردان در این سریال برروی خانواده است، چه سببی و چه نسبی.

از یک طرف خانواده کیوان را می بینیم ، پدر با بازی "محمود پاک نیت"، فرد خشنی است که با تنها پسرش ،"کیوان" زیر یک سقف زندگی می کند، او مدام با خشونت ها و خرد کردن شخصیت کیوان از او یک فرد کودک صفت وابسته و ... ساخته است، شخصیتی که وقتی در کنترل پدر نباشد، در یک لحظه غفلت خود را می بازد همان طور در سکانس مهمانی اول فیلم دیدیم. همچنین همین کودک صفتی است که او را به سمت "پریا" که از وی بسیار بزرگتر است و یک بار ازدواج کرده و دو فرزند دارد ، سوق می دهد، زیرا می خواهد زیر چتر حمایت او با مشکلات زندگی مقابله کند.

pariya-series
pariya-series

شخصیت کلیدی دیگر سریال " شهرام" با بازی عمار تفتی است، او نیز رانده شده از پدری خشن که می خواهد در تمام مراحل زندگی وی دخالت کند و ازدواج او را بر نتابیده است و با بایکوت کردن وی، به نوعی در اعتیاد ، پاشیدن زندگی اش از هم و بیماری اش بی تقصیر نیست.یکی از پیام های این مجموعه این است که خانواده ها در عین حال که می بایست از وضعیت زندگی و رفت وامد فرزندان خود اگاه باشند اما محبت و احترام دو طرفه رعایت شود و به تصمیم های انها برای ازدواج توجه کنند و در صورت ازدواج ، تمام تلاش خود را بکنند تا زندگی انها از هم نپاشد.

مجموعه " پریا" همچنین به الودگی به ویروس ایدز ، از طریق اعتیاد و ازدواج اشاره می کند و در روند داستان فیلم بر ضرورت ازمایش های این بیماری در قبل از ازدواج تاکید می شود. همچنین از برخوردهای اطرافیان و جامعه با چنین بیمارهایی انتقاد می کند و توصیه می کند تا افراد شناخت خود را نسبت به این بیماری و راه های سرایت ان افزایش دهند، هرچند که گاهی اوقات مجموعه از حالت داستانگویی خارج می شود و بیننده احساس می کند، مشغول تماشای یک سمینار علمی است و از حوصله خارج است. همچنین در مورد مباحث حقوقی نیز در این مجموعه بیش از اندازه لازم توضیح داده می شود. توجه شما را جلب می کنم به سکانس دادگاه "شهرام "و "کیوان "که جدل دو وکیل و استناد و توضیح ماده های قانون از حوصله یک مجموعه داستانی خارج است.

اما در مجموع سریال پریا اموزنده و سرگرم کننده است بازی های بازیگرانش خوب و قابل باور است. یکی از بهترین بازی های این سریال ، متعلق به "محمود پاک نیت "است.او به خوبی توانسته شخصیت یک پدر خشن که ناخواسته منجر به تربیت فرزندی وابسته و شکننده شده را به نمایش بگذارد."افسانه بایگان" نیز به خوبی توانسته فراز و فرود های نقش "نیر"( مادر پریا)را به نمایش بگذارد؛ مادری که نگران آینده دخترش است و زمانی که  متوجه می شودهمسر دخترش  مبتلا به ویروس بیماری ایدز است. رفتارش با دامادش عوض می شود و تلاش های وی را برای جدایی پریا و همسرش  می بینیم ، گاه بیننده به او حق می دهد و گاه از زیاده روی های وی در برخوردهای تند با کیوان، ناراحت می شود.

"لادن مستوفی "در نقش "پریا"نیز بازی قابل باور و راحتی از خود به نمایش گذاشته است و توانسته شخصیت یک زن که از سویی نگران فرزندانش است و از سوی دیگر نگران همسرش را به خوبی نشان دهد. 

از بهترین بازی های مجموعه همچنین می توان به بازی های  "عمار تفتی"و " امیر حسین ارمان "اشاره کرد. شخصیت های شهرام و کیوان که به نوعی سرنوشتشان به هم گره می خورد و داستان مجموعه را پیش می برند. در مجموع می توان گفت مجموعه پریا، اموزنده و پرکشش است اما کاش به جای طرح مسایل مختلف مانند، اعتیاد، ایدز،مشکلات زنان ، ازدواج دوم، بچه های طلاق ، دخالت خانواده ها، پدران خشن و... بر روی یک یا نهایتا دو موضوع متمرکز می شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به مجموعه پریا، نوشته کاملیا دانا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به مجموعه پریا، نوشته کاملیا دانا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.