زمان مطالعه: 1 دقیقه
عکاسی پاپاراتزی یا دزدکی!

عکاسی پاپاراتزی یا دزدکی!

عکاسی پاپاراتزی یا فتوژورنالیسم افشاگرانه، به عکاسان زیرکی گفته می‌شود که مهارت آنها گرفتن عکس های خبری مخفیانه از چهره‌های سرشناس است
در این مطلب می خوانید : [بستن]

پاپاراتْزی (به ایتالیایی: Paparazzi) به عکاسانی گفته می‌شود که کارشان تهیهٔ عکس‌های جالب از چهره‌های سرشناس به‌ویژه هنرمندان و ورزشکاران و نیز خانواده و نزدیکان آنان و فروش این تصاویر به مجلات مختلف است. با آسمونی همراه باشید.

عکاسی پاپاراتزی چیست؟

 معمولاً پاپاراتزی‌ ها عکس‌های موردنظر خود را در مکان‌ های عمومی تهیه می‌کنند. برای این منظور، با به‌دست‌آوردن سرنخ‌هایی از برنامه‌های عمومی یا خصوصیِ یک چهرهٔ سرشناس، این عکاسان در مکان و زمان موردنظر حاضر می‌شوند و عکس‌های عامه‌پسندی از این شخصیت‌های محبوب تهیه می‌کنند. به‌عنوان نمونه، پاپاراتزی‌ها حضور جنجال‌برانگیزی در ماجرای تصادف و کشته‌شدن پرنسس دیانا داشته‌اند.

عکاسان پاپاراتزی در روز تولد فرزند آنجلینا جولی و برد پیت، با تهیهٔ یک عکس، هزاران دلار به جیب زدند!
عکاسان پاپاراتزی در روز تولد فرزند آنجلینا جولی و برد پیت، با تهیهٔ یک عکس، هزاران دلار به جیب زدند!

ریشه کلمه پاپاراتزی

«پاپاراتزی» یک کلمهٔ جمع در زبان ایتالیایی است و مفرد آن «پاپاراتزو» (به ایتالیایی: paparazzo) است. این واژه از سال 1960 به‌بعد، با به نمایش درآمدن فیلم سینمایی لا دولچه ویتا اثر فدریکو فلینی بر سر زبان‌ها افتاد. در این فیلم، عکاسی خبری بود که نامش «پاپاراتزی» بود. این واژه در ایتالیایی به پشه‌های سمج و مزاحم گفته می‌شود.

یک عکاس پاپاراتزی درباره حرفه خود میگوید:

عکاسی که ما انجام می‌دهیم، کلا با عکاسی معمول متفاوت است. من بیشتر آن را فتوژورنالیسم می‌دانم، اما ما حتی از فوتوژورنالیسم هم فراتر رفته‌ایم. ما مهارتی خاص در عکاسی داریم که در واقع ترکیبی است از عکاسی ورزشی و فوتوژورنالیسم. این تفاوت کار ما با فوتوژورنالیسم است. ما تنها چند ثانیه برای ثبت سوژه‌های‌مان زمان داریم. برای ثبت آن‌چه باید بگیریم، زمان بسیار بسیار اندکی در اختیار خواهیم داشت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عکاسی پاپاراتزی یا دزدکی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عکاسی پاپاراتزی یا دزدکی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.