زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت پنتون (pantone) را بیشتر بشناسید!

شرکت پنتون (pantone) را بیشتر بشناسید!

شرکت پنتون برای سال 2021 رنگ زرد و خاکستری را معرفی کرده است. این شرکت به عنوان تعیین کننده رنگ ها شهرت جهانی دارد و از سال 2000، هر ساله رنگ خاصی را به عنو

همانطور که می دانید کمپانی پنتون ( pantone ) رنگ سال 2021 را طوسی و زرد انتخاب کرده است. رنگ زرد روشن نوید خوش بینانه یک روز آفتابی و رنگ خاکستری تداعی کننده خونسردی، استواری و مقاومت است. این دلیل پنتون برای انتخاب رنگ امسال بوده است. اما زوند انتخاب رنگ به چه صورت است و چرا این کمپانی به وجود آمده است؟ با آسمونی همراه باشید.

نحوه تاسیس شرکت پنتون

در سال 1950 میلادی، شرکتی به عنوان چاپ تبلیغاتی برادران مروین و جسی لوین در نیوجرسی آغاز به کار کرد. در سال 1956، بنیانگذاران آن، لارنس هربرت، فارغ التحصیل دانشگاه هافسترا را به عنوان کارمند نیمه وقت استخدام کردند. هربرت برای پیشبرد کار خود همواره از دانش شیمی خود برای سیستم سازی و ساده سازی رنگدانه های رنگ و تولید جوهر های رنگی استفاده می کرد. او بعد ها سهام این کمپانی را از برادران لوین در سال 1963 خریداری کرد و نام آن را pantone گذاشت.

در صنایع مرتبط با رنگ یک مشکل بزرگ وجود داشت و آن هم تطبیق رنگ ها بود. یک طراح را در نظر بگیرید که محصولی را با رنگ مورد نظر خود طراحی کرده است و طراحی خود را برای چاپ فرستاده است، اما وقتی که طراحی اش چاپ می شود می بیند که همان رنگ مورد نظرش در نیامده است.

شرکت پنتون
شرکت پنتون

هدف کمپانی پنتون

هدف این شرکت ایجاد یک سیستم تطبیق و تولید رنگ استاندارد است چرا که طیف رنگی که انسان ها می بینند با هم یکسان نیست. همان بحث همیشگی که آقایان همه طیف های قرمز را قرمز می نامند ولی خانم ها برای هرکدام اسم جداگانه دارند و حتی رنگ ها در نمایشگرهای مختلف هم با یکدیگر متفاوت اند. این استاندارد سازی به کارهایی مانند نقاشی، فشن، فناوری دیجیتال، معماری، چاپ و ... که با رنگ سروکار دارند کمک کرد تا بتوانند با مراجعه به این سیستم رنگ مورد نظر خودشان را بدون اشتباه انتخاب کنند.

شرکت پنتون
شرکت پنتون

سیستم تطبیق رنگ

این کمپانی رنگ ها را با عدد نام گذاری می کند و برای هر رنگ شناسنامه کوچکی می سازد. تولیدکنندگان کد های رنگی که برای تولید محصولات خود نیاز دارند را از این موسسه دریافت می کنند. پنتون در واقع راه ارتباطی همه طراحان و صنایع در سراسر دنیاست، زیرا خالق سیستمی استاندارد به نام سیستم تطبیق رنگ پنتون (PMS) است.

شرکت پنتون
شرکت پنتون

خدمات ارائه دهنده پنتون

موسسه رنگ پنتون به شرکت ها کمک می کند که در مورد رنگ برای مارک ها یا محصولات خود تصمیمات آگاهانه بگیرند و در توسعه و پیشرفت استراتژی رنگ که براساس نیازهای منحصر به فرد هر شرکت است آن ها را هدایت می کند و این کار براساس تصمیم شخصی انجام نمی شود بلکه محصول روانشناسی رنگ ها، تحقیق و آمارگیری است.

شرکت پنتون
شرکت پنتون

انتخاب رنگ سال

از سال 2000 تا امروز، هرساله این کمپانی رنگ سال را در پاییز انتخاب می کند. دو بار در سال در ماه های می و نوامبر این شرکت میزبان جلسه ای مخفی با حضور نمایندگان گروه های استانداردسازی رنگ در سراسر جهان است. جالب است بدانید این جلسه در اتاقی با دیوار ها و وسایلی با رنگ سفید مطلق برگزار می شود! برای این که هیچ رنگی وجود نداشته باشد تا ایده ای را تلقین کند. سپس هرکدام از این کارشناسان اشیایی که رنگ های الهام بخش دارند را به سایر همکاران نشان می دهند و پس از دو روز بحث و گفتگو، رنگ سال انتخاب می شود. 

شرکت پنتون
شرکت پنتون
نظر خود را درباره «شرکت پنتون (pantone) را بیشتر بشناسید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت پنتون (pantone) را بیشتر بشناسید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.