زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترفندهای رنگ کردن دیوار

ترفندهای رنگ کردن دیوار

رنگ کردن دیوار خانه نزدیک سال نو همیشه یکی از کارهای ضروری بود ولی بمرور استفاده از نوع رنگ باعث شده تا بتوان دیوارها را شست و لکه‌ها را تمیز کرد.

اگر قصد رنگ کردن دیوار خانه را  نزدیک سال نو دارید و می‌خواهید قبل از تغییر دکوراسیون خانه، به این امر و لکه‌گیری بپردازید و تمایل دارید خودتان این‌کار را انجام دهید، پس با آسمونی همراه باشید تا با چند ترفند رنگ کردن و لکه‌گیری رنگ دیوار آشنا شوید.

ترفندهای رنگ کردن دیوار برای عید نوروز به روش حرفه‌ای‌ها
رنگ کردن دیوار

بررسی قبل از رنگ کردن دیوار

اولین کاری که برای رنگ کردن دیوار خانه می‌توانید انجام دهید، این است که تمام دیوارها را با دقت بررسی کنید. هر گونه ترک‌خوردگی، پوسته‌پوسته و ریختگی را مشخص کنید. بخش‌های پوسته شده دیوار را با کمک یک سمباده صاف کنید. اگر دیوار دچار ریختگی یا ترک‌خوردگی شده همه این بخش‌ها را با استفاده از بتونه پر کنید. لکه‌های پر رنگ روی دیوار را با استفاده از کمی آب و صابون یا محلول پاک کننده چربی و روغن تمیز کنید و سعی کنید قبل از شروع رنگ تمام سطوح را کاملا صاف و یک دست کنید و بعد رنگ کردن دیوار گچی و سیمانی را آغاز کنید.

استفاده از برس، رول، رنگ و نوار نقاشی باکیفیت

این را بدانید که استفاده از برس، غلتک، رنگ نقاشی و نوار نقاشی باکیفیت می‌تواند روی کیفیت نهایی کار تأثیر می‌گذارد. نوار نقاشی برای ایجاد مرزبندی بین سطوح استفاده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به صورتی حرفه‌ای‌تر دیوار منزلتان را رنگ کنید.

انتخاب غلتک و قلم‌مو با توجه به بافت دیوار

برای رنگ کردن دیوار، باید نوع بافت دیوار را برای انتخاب غلتک و قلم‌مو در نظر داشته باشید. برای رنگ کردن دیوار با غلتک توجه داشته باشید که هر چقدر بافت دیوار ناصاف‌تر باشد، باید از غلتک ضخیم‌تر استفاده کنید. این کار موجب می‌شود که رنگ بهتر روی بافت دیوار قرار بگیرد.

محافظت از هر چیزی که نمی‌خواهید رنگ شود

قبل از هر کاری تمام سطوح و لوازمی را که نباید رنگی شوند را پوشش دهید. برای این کار باید مبلمان و لوازم خود را با استفاده از پارچه‌، پلاستیک و نوارهای مخصوص نقاشی پوشش دهید. برای محافظت از دستگیره‌های در و سطوحی که نباید رنگ شوند، بهتر است از پلاستیک‌های مخصوص نقاشی که یک طرف آن چسب تعبیه شده است، استفاده کنید.

استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر یکی از مهم‌ترین مراحل قبل از رنگ کردن دیوار سیمانی و گچی است. بعد از اینکه سوراخ‌ها و درزهای دیوار را با بتونه پر کردید و لکه‌های اضافی را برطرف کردید، بهتر است با استفاده از قلم‌مو یا غلتک به دیوار پرایمر بزنید. سپس اجازه دهید پرایمر خشک شود و از رنگ استفاده کنید.

استفاده از رنگ به مقدار مورد نیاز

برای رنگ کردن دیوار خانه از همان ابتدا رنگ مورد نظرتان را تهیه کنید و در صورت نیاز چند رنگ را ترکیب کنید. اگر به اندازه رنگ تهیه نکنید و اواسط کار رنگ کم بیاورید، درست کردن مجدد رنگی که نیاز دارید حتی برای افراد حرفه‌ای هم چالش برانگیز خواهد بود. بهتر است همیشه کمی بیشتر از مقدار مورد نیازتان رنگ تهیه کنید و آن را در قوطی رنگ مخصوص به خود نگاه دارید تا در صورت نیاز بعد برای لکه‌گیری رنگ دیوار نیز از آن استفاده کنید.

استفاده از غلتک

رنگ کردن دیوار با غلتک یک راه بسیار راحت و مناسب است. معمولا رنگ کردن با برس به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد. در صورت عدم رعایت رنگ کردن در یک خطر ظاهری نامرتب و ناصاف پیدا می‌کند. از همین رو بهتر است آموزش رنگ کردن دیوار با غلتک را یاد بگیرید و به وسیله غلتک دیوار منزلتان را رنگ کنید.

رنگ کردن از بالا به پایین

برای اینکه ظاهر دیوار یکدست‌تر شود، باید غلتک را کمی به رنگ آغشته کنید و سپس روی صفحه مخصوص فشار دهید. حال آن را از بالا به سمت پایین بکشید. این کار باعث می‌شود که اگر رنگ چکه کرد به‌راحتی بتوانید آن را با غلتک روی دیوار پخش کنید.

رنگ کردن به نوبت

اگر اقدام به رنگ کردن دیوار گچی اتاق خوابتان کرده‌اید، ابتدا کار را تمام کنید و بعد به سراغ بقیه دیوارهای اتاق بروید. برای این کار می‌توانید ابتدا یک دور دیوار را با غلتک یا قلم‌مو رنگ کنید. سپس با استفاده غلتک یک دور دیگر روی دیوار رنگ بزنید تا کاملا یک دست شود. بعد از اینکه رنگ کردن این دیوار تمام شد، به سراغ دیوار کنار آن بروید.

شستن غلتک و قلم‌مو بعد از هر بار استفاده

بعد از هر بار استفاده از غلتک و قلم‌مو آن‌ها را کاملا بشویید و تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از آب و مقداری صابون استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا غلتک و قلم‌موی شما خشک و خراب نشود و تا مدت‌ها بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

 

نظر خود را درباره «ترفندهای رنگ کردن دیوار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ترفندهای رنگ کردن دیوار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.