زمان مطالعه: 1 دقیقه
پرخوری در کودکان

پرخوری در کودکان

پرخوری کودکان از جمله مشکلاتی است که باعث نگرانی زیاد والدین می‌شود با تعطیلی مدارس وماندن بچه ها در خانه بخاطر ویروس کرونا مزید برعلت بی تحرکی بچه ها شده

به نام یگانه عالم

چاقی درکودکان

پرخوری کودکان از جمله مشکلاتی است که باعث نگرانی زیاد والدین می‌شود با تعطیلی مدارس وماندن بچه ها در خانه بخاطر ویروس کرونا مزید برعلت بی تحرکی بچه ها شده وهمین مسئله به چاق شدن بچه ها دامن میزنداگر جلوی پرخوری بچه ها گرفته نشود این مسئله در زمینه جسمانی و روانی ممکن است مشکلات متعددی را برای کودکان به وجود آورد. در واقع در کنار چاقی و اضافه وزن بیش از اندازه، کودک دچار افسردگی، مشکلات تنفسی و قلبی وعروقی می‌شود و زمانیکه تفاوت خودرا با دیگر بچه ها میبیند خودش خجالت میکشد وحتی ممکن است مورد تمسخر واقع شود که تاثیرات آن در زمینه‌های مختلف تحصیلی، اجتماعی و فردی قابل مشاهده است.

لازم است که والدین از علت پرخوری کودک آگاهی داشته باشند و تا حد امکان از بروز این مشکل پیشگیری کنند. حتی درصورت لزوم از روانشناس کودک کمک بگیرید مشاوره کودک می‌تواند بسیار مفید واقع شود چراکه یکی از اصلی‌ترین دلایل پرخوری در کودکان استرس زیاد است.

وقتی محیط خانه متشنج باشد درکودک استرس ایجاد میکند واین یکی ازعلل پرخوری محسوب میشود ویا داشتن عادات بد غذایی وحتی غذا خوردن درهنگام دیدن فیلم وکارتون وخوردن تنقلات بجای وعده غذایی وریزه خواری کردن ازعلل چاقی و پرخوری میباشد حتی جملاتی که والدین استفاده میکنند مانندباید تمام غذایت را تا انتها بخوری چیزی درظرف غذایت نماند.

(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پرخوری در کودکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پرخوری در کودکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.