زمان مطالعه: 1 دقیقه
نمک‌های ارگانیک بهتر است یا نمک تصفیه شده

نمک‌های ارگانیک بهتر است یا نمک تصفیه شده

نمک‌های تصفیه شده همان سدیم کلرید خالص است که مانند یک سم سلول‌های بدن را تخریب و موجب بیماری...



نمک‌های تصفیه شده همان سدیم کلرید خالص است که مانند یک سم سلول‌های بدن را تخریب و موجب بیماری می‌گردد.

به گزارش آسمونی اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نمک طعام گفت: نمک طبیعی یا نمک معدن حاوی تمام عناصر به اندازه‌ی کافی است نمک‌هایی که با نام نمک‌های تصفیه شده ید دار در بازار وجود دارد به دلیل اینکه فقط حاوی سدیم و کلر می‌باشد دارای خاصیت سمی است که موجب مشکلات فشارخون، آسیب به سلول‌ها و بیماری کلیه و آسیب های دیگر می‌گردد. در نمک طبیعی حضور عناصری همچون پتاسیم، روی و ... در کنار سدیم و کلر موجب خنثی شدن این خاصیت سمی در نمک می‌گردد.

وی در خصوص ویژگی‌های یک نمک مناسب عنوان کرد: نمک طعام که به اشتباه به آن سدیم کلرید خالص گفته می‌شود، مثل سم روی سلول‌ها تاثیر می‌گذارد و آنها را نابود می‌کند نمک مناسب همان نمک معدن است که از آرسنیک و سرب(فلزات سنگین) عاری شده باشند.

وی در ادامه افزود: ماباید معادنی را که آلاینده ندارند شناسایی کنیم مثل نمک جهرم که به اروپا هم صادر می‌شود اگر صنعت نمک طبیعی را توسعه دهیم می‌تواند در بازار تجاری جای نفت را هم بگیرد.

اکبری در خصوص ممنوعیت مصرف نمک ارگانیک تصریح کرد: از لحاظ قانونی مصرف نمک معدنی یا ارگانیک در مراکز تهیه غذا ممنوع شده است که این مسئله باید کاملا کارشناسی شود. نمک ارگانیک در دنیا خیلی گرانتر از نمک تصفیه شده است. بنابراین باید معادنی که در حد استاندارد جهانی هستند را شناسایی و دسته بندی و صادر کنیم و علاوه بر تامین مصارف داخلی بهره تجاری نیز ببریم.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نمک‌های ارگانیک بهتر است یا نمک تصفیه شده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نمک‌های ارگانیک بهتر است یا نمک تصفیه شده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.