زمان مطالعه: 1 دقیقه
خوش بینی و امید

خوش بینی و امید

 به نام یگانه عالمخوشبینی انتظاری تعمیم یافته برای رخ دادن پیامدهای خوب و به هنگام برخورد با مشکلات در حیطه...

 

Optimism and Hope
Optimism and Hope

به نام یگانه عالم

خوشبینی انتظاری تعمیم یافته برای رخ دادن پیامدهای خوب و به هنگام برخورد با مشکلات در حیطه های مهم زندگیست . خوش بینی نشان دهنده ی نگرش مثبت یا پیش آمادگی است برای اینکه چیزهای خوب رخ خواهند داد . امید به رفتار هدفمند مربوط میشود و معنی امید آن است که فرد با استفاده از مهارتها یا توانایی خود میتواند مسیر خود را در رسیدن به هدف پیداکند. انسانهای خوش بین پذیرای تجارب و محرکهای جدید هستند و عقیده دارند که دنیا به همراه مردمانش دارای کاستی هایی هستند ولی آنها ترجیح می دهند که تمرکزشان روی مسائل خوب باشد . این چنین دیدگاهی اثرات بسیار خوبی به همراه دارد . از جمله سلامتی بیشتر,انرژی روز افزون, یک حس بسیار خوب و پر از شادی و از مهمتر خلاقیت و توانایی بیشتر در حل مسایل و یافتن موقعیتهای مناسب جهت پیشرفت,جلب محبت و دوستی اطرافیان و کاهش غم واندوه را میتوان نام برد.

نکته: البته باید اعتدال در رفتار را همیشه رعایت نمود.

دو نکته برای تقویت خوشبینی : 

1- منحرف کردن توجه از باورهای منفی مانند من بد شانسم و به جای این باورها که هیچ پایه و اساس علمی ندارند به مطالب مثبت بی اندیشیم . 

2- توجه به اینکه انسانهای بدبین تنها هستند و پیشرفت رضایت بخشی در زندگی خود ندارند .

نکته بسیار مهم : درباره آینده نگران نباشید زیرا فرد یک راز است و از گذشته افسوس نخورید زیرا دیروز به تاریخ تبدیل شده و امروز را غنیمت بدانید زیرا یکهدیه و فرصت برای شماست و از فرصت خود مهمترین استفاده را ببرید. 

امام صادق (ع) می فرمایند : حسن ظن به خداوند اینست که تنها به خدا امید داشته باشی و جز از گناهت نترسی

 

اختصاصی پورتال آسمونی

نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خوش بینی و امید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خوش بینی و امید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.