همانطور که برای خرید تلفن های همراه به خیابان جمهوری مراجعه می کنیم و یا جهت خرید لباس، خیابان ولیعصر در ذهنمان نقش می بندد، برای خرید و فروش NFTها نیز باید یک بازار وجود داشته باشد تا بتوان با مراجعه به آن، NFTهای موجود را مشاهده کرد و نسبت به خرید و یا فروش آنها اقدام کرد. یکی از اصلی ترین و در عین حال بهترین این به اصطلاح "بازار های NFT" سایت OpenSea می باشد.

OpenSea چیست؟

اوپن سی در حالت کلی یک پلتفرم جهت خرید NFT و یا قرار دادن توکن های طراحی شده جهت فروش می باشد. این پلتفرم، یک بازار رسمی و به نوعی بهترین بازار شناخته شده جهت معامله NFTها و توکن ها می باشد. در این فروشگاه بزرگ تعداد بسیار زیادی توکن قرار داده شده است که در بستر بلاکچین اتریوم قرار دارد. متقاضی می تواند با ثبت نام و شارژ حساب خود نسبت به خرید و یا قراردادن توکن ها جهت فروش اقدام کنند.

بازی های Play 2 Earn
بازی های Play 2 Earn

 

Open Sea، به صورت رسمی کار خود را در سال 2018 آغاز کرد. این سایت پس از رشد بازی های P2E (Play to Earn یا "بازی کن تا پول به دست آوری")، فعالیت خود را آغاز کرد. اگرچه طی این مدت زمان تا سال 2021، کمی ناشناخته بود و به واسطه معرفی عینک های VR، بروز ویروس کرونا، خانه نشین شدن مردم و کسب درآمد جانبی و در نتیجه ترند شدن موضوع بلاکچین، ارز دیجیتال و متاورس، NFTها نیز بسیار معروف شده اند و به همین واسطه سایت های عرضه کننده آنها نیز رشد بسیار چشمگیری داشته اند.

در صورتی که هنوز راجع به توکن ها اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله زیر است:

توکن غیرمثلی (Non-fungible token) یا NFT چیست؟

پلتفرم Open Sea از آن جهت بسیار معروف است که تاکنون بیش از 13 میلیارد دلار تراکنش های مختلف داشته است که آنرا نسبت به سایر پلتفرم های عرضه NFT متمایز می کند. نقطه تمایز اوپن سی در مقابل سایر وبسایت های فروشگاهی NFT، میزان وسعت توکن های عرضه شده است. به این منظور که سایر سایت های فروشگاهی، اغلب به صورت کاملا متمرکز روی یک مقوله از NFTها فعالیت می کنند و خریداران یک مدل خاص، می دانند که جهت خرید توکن مورد نظر به کجا مراجعه کنند. 

اما این شرط در خصوص Open Sea صدق نمی کند. این فروشگاه به صورت غیر متمرکز، توکن ها را از هر نوعی که باشند در خود دارند و برای فروش می توان مدل های مختلفی را قرار داد. به همین دلیل راحت ترین مکان برای خرید و فروش توکن های غیرقابل معاوضه، سایت اوپن سی خواهد بود.

در یک جمله و به صورت اختصاری می توان گفت:

OpenSea دقیقا همان وبسایت آمازون، با محوریت خرید و فروش NFTها است.

فروشگاه Open Sea
فروشگاه Open Sea

 

امنیت Open Sea

بلاکچین ها به صورت عمومی اطلاعات مربوط به تمامی تراکنش ها و رویدادهای رخ داده را بین تمامی اعضای شبکه به اشتراک می گذارد و به همین واسطه، توسط یک فرد، سازمان و یا کشوری خاص اداره نمی شود. از آنجایی که NFTها نیز بر محور بلاکچین اتریوم سوار است، این مسئله در خصوص توکن ها نیز صدق می کند.

در ابتدا توجه داشته باشید که محصول قرار داده شده در اوپن سی، یک محصول دیجیتالی است و اطلاعات مربوط به آن در قالب NFT بیان می شود. از خالق اثر، فروشنده و خریدار، تمامی اطلاعات در خصوص این محصول دیجیتال را NFT می نامند. در نتیجه از آنجایی که هیچ نظارت رسمی بر روی این بازار وجود ندارد، امنیت آنها توسط اعضای شبکه حفظ می شود.

اما باید در نظر گرفت که از دست رفتن اکانت مردم در این پروسه، می تواند باعث از دست رفتن دارایی شود. اخیرا چندین حمله و موارد مختلف فیشینگ در مورد Open Sea رخ داده است که باعث نگرانی بسیاری از دارندگان NFT می باشد. همچنین بسیاری از فروشندگان محصولات در این فروشگاه، می توانند با ساخت اکانت مجدد، NFT خود را بخرند و به این واسطه ارزش آنرا زیاد کرده و باعث مشهور شدن اثر مربوطه شوند.

ساخت اکانت OpenSea

در خصوص پیوستن به این مارکت بسیار بزرگ از NFTها و خرید یا فروش محصولات، در ابتدا می بایست یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید تا بواسطه آن، هزینه های خرید و یا درآمدهای فروش محصولات به آن واریز شود.

خرید NFT در فروشگاه Open Sea
خرید NFT در فروشگاه Open Sea

فروشگاه Open Sea از کیف پول های زیر پشتیبانی می کنند:

متامسک

کوین بیس

والت کانکت فورت متیک
کایکاس بیت اسکی
ونلی دپر
آتریم توروس
پورتیس اوپراتاچ (موبایل)
تراست (موبایل) -

 

در صورتی که در خصوص کیف پول های ارز دیجیتال آشنایی کامل ندارید، مقاله زیر را مطالعه کنید:

آشنایی کامل با کیف پول ارز دیجیتال

در صورت داشتن یکی از کیف پول های اینترنتی اشاره شده، می توان به کیف پول مربوطه متصل شد و ادامه امور را پیش برد. بعد از متصل شدن به کیف پول، می توان با قبول کردن ضوابط و شرایط، اقدام به خرید یا فروش NFTها کرد. سپس می توان با گشت و گذار در این وبسایت اقدام به مشاهده گالری های قرار داده شده، کرد و نسبت به خرید آنها اقدام کرد.

حواستان به کارمزد نقل و انتقالات NFTها باشد!

سرمایه گذاری یا دور باطل؟

اگر تا به اینجای متن، بسیار با اشتیاق موضوع را دنبال کرده باشید، اکنون زمان بررسی نهایی فرا رسیده است. NFTها با وجود متاورس و بلاکچین روز به روز معروف تر می شوند و به راهی برای کسب درآمدهای مختلف تبدیل شده اند. وجود بازار بزرگی نظیر Open Sea، گواه این موضوع می باشد. اما باید به طور کلی بررسی کرد که آیا واقعا وجود NFTها یک الزام است؟

اگر در فروشگاه Open Sea به گشت و گذار بپردازید، مدل هایی مختلف از یک آرت مشخص را خواهید دید که تنها با یک تغییر بسیار کوچک جهت فروش قرار داده شده است. یا موارد بسیار زیادی را می توان مشاهده کرد که مطمئنا شامل موضوع کپی رایت خواهد شد. این بازار اگرچه برای فروش و دیده شدن محصولات راه اندازی شده است، اما پروتکل های کافی را جهت کاهش سودجویی ندارد!

NFTها نسبت به سایر موضوعات بیان شده از همه تازه تر هستند. متاورس، بلاکچین و رمزارزها ایده ای نسبتا قدیمی به حساب می آیند که کاملا بر روی آنها کار شده است اما، NFTها به نظر می رسد که هنوز جای کار بسیاری خواهند داشت. به دست آوردن حق مالکیت یک محصول به معنی تصاحب آن نیست! شما فقط به عنوان خریدار این محصول دیجیتالی شناخته می شوید اما با یک تکه عکس چه کار خاصی می توانید انجام دهید؟

اگرچه در حوزه تکنولوژی و صرفا گیمینگ می توان آینده ای برای متاورس و NFTها متصور شد اما هنوز ایده استفاده از توکن ها به قدری خام است که بود و نبود آن با یکدیگر هیچ فرقی ندارند. اگرچه متاورس پتانسیل تبدیل به یک ابزار کارآمد را دارد، اما NFTها نمونه ای بسیار کوچک از یک آیتم تجملاتی است که ممکن است نمود پیدا کند. 

نظر خود را درباره «آشنایی با OpenSea؛ مرکز خرید و فروش NFTها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با OpenSea؛ مرکز خرید و فروش NFTها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.