زمان مطالعه: 5 دقیقه
بازار آنلاین خدمات و سرویس دهی اینترنتی در دنیا

بازار آنلاین خدمات و سرویس دهی اینترنتی در دنیا

فروشگاه های اینترنتی که در این مقاله آسمونی به معرفی آن ها خواهیم پرداخت10 فروشگاه آنلاین برتر جهان هستند،...

فروشگاه های اینترنتی که در این مقاله آسمونی به معرفی آن ها خواهیم پرداخت10 فروشگاه آنلاین برتر جهان هستند، که هر کدام توانسته‌اند با ویژگی های خاص خود کاربران فراوانی را جذب خود و نیازهای آنان را برطرف نمایند.

بازار آنلاین خدمات و سرویس دهی اینترنتی در دنیا
بازار آنلاین خدمات و سرویس دهی اینترنتی در دنیا

بازار آنلاین خدمات و سرویس دهی اینترنتی در دنیا

  1. در لیست ما فروشگاه اینترنتی ModCloth شماره 10 را به خود اختصاص داده است. این فروشگاه در سال 2002 توسط Eric Koger و Susan Gregg-Koger تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در آمریکا(ایالت کالیفرنیا) می‌باشد.

این فروشگاه با توجه به طراحان اختصاصی که در دنیای مد دارد به طور گسترده در زمینه پوشاک، لوازم جانبی و دکوراسیون فعالیت می‌کند.

  1. فروشگاه اینترنتی شماره 9 فروشگاه zappos می‌باشد، که در زمینه فروش کفش و لباس فعالیت می‌کند و به عنوان برترین فروشگاه آنلاین کفش در جهان شناخته شده است.

این فروشگاه در سال 1999 توسط Nick Swinmurn تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در آمریکا (نوادا، لاس وگاس) می‌باشد.

  1. در لیست هشتمین فروشگاه برتر Nasty Gal می‌باشد. در این فروشگاه تمام اجناسی که زنان جوان نیازمندند اعم از کفش، لباس، مد، لوازم آرایشی و... موجود است. این فروشگاه آمریکایی در سال 2006 توسط Sophia Amoruso تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن در لس آنجلس می‌باشد. برای وارد شدن به سایت این فروشگاه بر روی عکس آن کلیک کنید.
  2. سایت علی بابا به عنوان هفتمین فروشگاه برتر تنها یک فروشگاه اینترنتی نیست، سایت alibaba یکی از بزرگترین سایت های حراج و تجارت اینترنتی است که مقر آن در چین واقع شده و در حال حاضر سود خوبی از فعالیت هایش کسب می کند. jack ma ، بنیانگذار این سایت اینترنتی ، از معروف ترین شخصیت های آسیایی فعال در زمینه اینترنت است و به تازگی تصمیمات جدیدی جهت گسترش خدمات سایت alibaba در نظر گرفته است. به گفته وی در 10 سال آینده یکی از سه شرکت برتر اینترنتی دنیا چینی خواهد بود و alibaba سعی دارد تا این افتخار را نصیب خود کند.
  3. فروش اینترنتی mr porter در بین 10 فروشگاه رتبه 6 را به خود اختصاص داده است. این فروشگاه که در سال 2011 تاسیس شده مناسب مردان شیک پوش می‌باشد و در آن محصولاتی از جمله کیف، کفش، لباس و لوازم جانبی مردانه موجود است. این وب سایت با بزرگترین دیزاینرها از جمله Alexander McQueen و Ray Ban همکاری می‌کند.
  4. شماره پنج لیست ما فروشگاه Esty می‌باشد. این فروشگاه در سال 2005 تاسیس شده. Etsy، هم در نگاه اول، یک فروشگاه آنلاین مثل میلیون‌ها فروشگاه آنلاین دیگر به نظر می‌رسد، اما این فروشگاه، ویژگی‌های دارد که آن را از فروشگاه‌های دیگر متمایز کند.

Etsy، پلی است بین خرده‌فروش‌ها و خریداران. تصور کنید که یک خانم خانه‌دار، که در اوقات فراغت خود کاردستی درست می‌کند، بتواند بدون اینکه از منزل خارج شود، هنر دست خود را به خریداری در هزاران کیلومتر دورتر بفروشد و وجه خرید را مستقیما در حساب بانکی خود دریافت کند.Etsy، این کار را به زیبایی انجام می دهد، این فروشگاه فروشندگان و خریدارانی در 150 کشور جهان دارد.

  1. در لیست فروشگاه walmart به عنوان چهارمین فروشگاه برتر به چشم میخورد، walmart شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است، که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان می‌باشد. این شرکت در سال 2012 پس از شرکت‌های رویال داچ شل و اکسان‌موبیل در رتبه سوم از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. در سال مالی 2013 شرکت والمارت با درآمدی معادل 469 میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد، شناخته شد.
  2. سومین فروشگاه آنلاین با نام asos متعلق به کشور انگلستان می‌باشد. این فروشگاه به صورت تخصصی یه فروشگاه همه چیز تمام است و به همین دلیل با سیستم جست و جوی قوی خود توانسته بسیار موفق باشد.
  3. دومین فروشگاه برتر جهان که بسیار نام آشناست فروشگاه ebay می‌باشد. این فروشگاه چون توسط شخصی ایران با نام پیر امیدیار تاسیس شده کمی تخصصی تر به تحلیل آن می‌پردازیم.
online-marketplace
online-marketplace

تاسیس این شرکت توسط آقای پیرامیدیار انجام شده‌است که یک ایرانی الاصل است و در کشور امریکا زندگی می‌کند. همسر پیر که در کار بازاریابی برای جعبه‌های شکلاتی به نامPEZ بود از پیر به عنوان یک پیشنهاد درخواست کرد که برای او یک وب سایت طراحی کند که در آن بتواند اطلاعات این محصولات را به نمایش بگذارد و آن ها را به فروش برساند. مورد مصرف این جعبه‌های شکلات ها برای افراد کلکسیونری بود که به شخصیت هایی که عکسشان روی این جعبه‌ها کشیده می‌شد علاقه داشتند.

در نتیجه امکان داشت که این افراد بخواهند بر سر خرید یک جعبه ی شکلات با هم رقابت کنند. به همین دلیل موضوع حراجی مطرح شد که در آن برای خرید هر کدام از این جعبه‌ها مشتریان می‌توانستند پیشنهادی بدهند و هر کسی که بیشترین پیشنهاد را می‌داد برنده ی آن جعبه می‌شد و در ازای پرداخت مبلغ پیشنهادیش صاحب آن می‌گردید.

پیر امیدیار به تدریج با دریافت حق مبادله در این بازار اینترنتی که به سرعت رو به رشد بود درآمد کسب می‌کرد. وی در ابتدا با این کار به صورت یک کار پاره وقت برخورد می‌کرد اما زمانی که چک اول ماهش به مبلغ 10 هزار دلار در ماه رسید کار اصلیش را رها کرد و تمام وقتش را بر روی ebay گذاشت.

این اتفاقات در سال 1996 به وقوع پیوستند تا اینکه امروز فروشگاه eBay به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان مطرح شده‌است. پیر امیدیار هم اکنون یکی از سهام داران اصلی ebay است.

  1. و بالاخره برترن فروشگاه اینترنتی جهان Amazon که نیاز است کمی تخصصی آن را تحلیل کنیم.

Amazon شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال 1994 توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تأسیس شد.

این شرکت فعالیت جدی خود را در سال 1995 با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. یکی از دلایل موفقیت این شرکت، استفاده از سیاست همکاری در فروش بوده است، که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد شود.

وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از کسب‌وکار این شرکت بشمار می‌آید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این وب‌گاه، امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است، که در این وب سایت برای فروش گذاشته شده است. این شرکت همچنین با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نموده است، که در این روش بجای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده، آنها را به آدرس مشتری ارسال می‌کند.

کپیتال گروپ هم‌اکنون با در اختیار داشتن 6٫2٪ درصد از سهام آمازون، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود. بخشی از سهام شرکت آمازون.کام نیز در بازار بورس نزدک معامله می‌شود. این شرکت جزئی از شاخص‌های اس اند پی 500 و نزدک-100 بشمار می‌آید. وب‌گاه‌های الکسا اینترنت، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها، متعلق به Amazon می‌باشند. برای وارد شدن به سایت این فروشگاه بر روی عکس آن کلیک کنید.

نظر خود را درباره «بازار آنلاین خدمات و سرویس دهی اینترنتی در دنیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بازار آنلاین خدمات و سرویس دهی اینترنتی در دنیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.