زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین نرم افزار ها برای کلاس های آنلاین

بهترین نرم افزار ها برای کلاس های آنلاین

اساتید و معلمان با استفاده از نرم افزار های کلاس آنلاین می توانند مطالب درسی را بدون حضور فیزیکی و از راه دور به دانشجویان و دانش آموزان ارائه دهند.

پس از شیوع ویروس کرونا، دانشجویان و کارمدان سراسر دنیا با استفاده از تکنولوژی های مدرن کارهایشان را در منزل و از راه دور انجام می دهند. دوره های آموزشی آنلاین با داشتن کلاس های درس و امکان گروه بندی کلاس ها،  ویدئو کنفرانس، ضبط و رکورد جلسه، چت و برگزاری آزمون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. افراد برای شرکت در این دوره ها باید از نرم افزار هایی استفاده کنند که نیاز های آن ها را در زمینه های آموزشی و پژوهشی برطرف کند.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی باید بستری را برای تعامل دانش آموزان و دبیران فراهم کنند تا همانند کلاس های حضوری، بازدهی مناسبی داشته باشد. این تعامل با استفاده از پلتفرم LMS امکان پذیر می شود. نرم افزار های برتر برای آموزش آنلاین در سال 1399 به ترتیب زیر هستند:

نرم افزار ZOOM

سیسکو و WebEx نرم افزار Zoom را برای برگزاری کلاس های آنلاین ارائه می دهند. این پلتفرم به راحتی روی سیستم های ویندوز، اندروید و iOS استفاده می شود. Zoom از بهترین نرم افزار های آموزش آنلاین است که ویدئو ها و صفحات نمایش در آن به راحتی به اشتراک گذاشته می شود و امکانات آن بسیار کابردی است.

zoom
zoom

نرم افزار Adobe connect

یکی از بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار آموزش آنلاین Adobe connect است. این نرم افزار قبلیت های بسیاری دارد و تقریبا همه افراد برای اهداف مختلف آموزشی می توانند از آن استفاده کنند. کارمندان، دانشجویان و معلمان به راحتی می توانند Adobe connect را با توجه به نیاز خود شخصی سازی کنند. از مهم ترین ویژگی های Adobe connect می توان به ادغام شدن با سیستم های LMS، گروه بندی کلاس، آزمون آنلاین، بازی، چت و شبیه سازی اشاره کرد.

adobe connect
adobe connect

نرم افزار Cisco Webex Meetings

این نرم افزار جلسات را به صورت ویدئویی و بسیار ساده و راحت برگزار می کند. Cisco Meetings را می توانید روی دستگاه های مختلف نصب کنید و به راحتی با یک کلیک وارد جلسات و کلاس های آنلاین شوید. در جلسات آنلاین این نرم افزار هزار نفر به صورت همزمان می توانند حضور داشته باشند که این ویژگی از نقاط قوت Cisco Webex Meetings است. این نرم افزار دارای 22 دیتاسنتر در ساسر دنیا است و امنیت و کیفیت را به خوبی برای کلاس های آنلاین شما فراهم می کند.

cisco webex
cisco webex

نرم افزار Schoology learning

سال هاست که این نرم افزار در زمینه کلاس آنلاین و محیط های یادگیری مورد استفاده قرا می گیرد. امکان دسترسی به نرم افزار Schoology learning بسیار آسان است و دانش آموزان و دانشجویان می توانند کیفیت یادگیری را با استفاده از این نرم افزار تجربه کنند.

schoology
schoology

نرم افزار LearnCube

یکی از بزرگترین مشکلات آموزش مجازی نبود ابزارهای ویدئو کنفرانس برای جلسات آموزشی است چرا که این ابزار ها اغلب برای جلسات کاری طراحی شده است. LearnCube برای معلمان و کلاس های مجازی بسیار مناسب است و آن ها می توانند بسیار عالی از قابلیت ویدئو کنفرانس بهره ببرند.

learncube
learncube
نظر خود را درباره «بهترین نرم افزار ها برای کلاس های آنلاین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین نرم افزار ها برای کلاس های آنلاین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.