زمان مطالعه: 1 دقیقه
یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه

یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی5-0 یا 8-0؛ چه فرقی می کند؟!یک طرفه ترین...

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی 5-0 یا 8-0؛ چه فرقی می کند؟! یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه

one-way-match-in-a-decade
خوآن توناس مهاجم کوبا

 

به گزارش آسمونی ، در جام جهانی 1938 تیم سوئد در دور دوم مسابقات با کوبا روبه رو شد. دیداری که قرار بود در روز 12 ژوئن از ساعت 17 در استاد دو فورت کاره با قضاوت آگوستین کریست داور اهل چکسلواکی آغاز شود؛ داوری که در فینال هم به عنوان خط نگهدار حضور داشت. برای تماشای مسابقه تنها هفت هزار نفر به دیدن مسابقه آمده بودند. سوئدی ها در دور اول استراحت کرده بودند و کوبا دو مسابقه با رومانی انجام داده بود.

یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه
ژوزف ناگی سرمربی سوئد

 

ژوزف ناگی( 1963-1892) مربی تیم سوئد در اصل یک مجار بود که کت و کلاه خاکستری و پیراهن و شلوار آبی می پوشید و بسیار شیک بود. به گزارش آسمونی ، او قبلا در سالهای 1924 تا 1927 مربی سوئد بود و در سال 1934 هم برای حضور در جام جهانی یک بار دیگر مربیگری این تیم را به عهده گرفت و 4 سال بعد مجددا این سمت را به دست آورد.

one-way-match-in-a-decade
پیراهن کوبا در جام جهانی 1938

 

تیم او که به اطراف و اکناف جهان سفر کرده بود، توانست تیم بی تجربه کوبا را هشت بر صفر شکست دهد. در تیم 1938، توره کلر کاپیتان سوئد که در پست هافبک راست بازی می کرد، از باقیماندگان تیم سوئد در المپیک 1924 بود. در حالی که اکنون 33 سال از عمرش می گذشت. وی در این بازی در دقیقه 80 گلزنی هم کرد اما ستاره مسابقه دو نفر بودند. گوستاو وتر اشتورم که با موهای بور افشان خود موفق شد سه گل به ثمر برساند. این گلها در دقایق 22، 37 و 44 به ثمر رسید و وتر اشتورم موفق شد طی 22 دقیقه هت تریک کند.

یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه
پیراهن دوم سوئد در جام جهانی 

 

او گلزن تیم نورکوپینگ بود و تا سالها بعد از گونار نوردال به عنوان دومین گلزن برتر فوتبال سوئد شناخته می شد.

one-way-match-in-a-decade
توره کلر بازیکن 33 ساله تیم ملی سوئد

 

همچنین هری اندرسون که او هم در این مسابقه هت تریک کرد. اندرسون 25 ساله این گل ها را در دقایق 9، 81 و 89 وارد دروازه کوبا کرد. جالب این که گل آرنه نیبرگ هم در دقیقه 84 زده شد تا سوئد طی 10 دقیقه پایانی 4 بار به گل برسد.

یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه
لوگوی جام جهانی 1938

 

به گزارش آسمونی ، نقل می کنند که روزنامه نویس فرانسوی مانوئل گامباردلا که اخبار مسابقه را ماشین می کرد وقتی نتیجه 5 بر صفر شد، همان را تایپ کرد و اضافه نمود: تا این جا خبر روزنامه بود اما از این جا به بعد مساله آمار پیش می آید.

نظر خود را درباره «یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره یک طرفه ترین دیدار در طول یک دهه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.