زمان مطالعه: 3 دقیقه
از دلایل موفق بودن مجموعه مانکن در جذب مخاطب

از دلایل موفق بودن مجموعه مانکن در جذب مخاطب

يكي از مجموعه هايي كه در شبكه نمايش خانگى پخش شد و مورد استقبال نسبى قرار گرفت، سريال" مانكن "بود.

دوشنبه 27 مرداد 1399

اختصاصی آسمونی نوشته لاله عالم

یکی از مجموعه هایی که در شبکه نمایش خانگی پخش شد و مورد استقبال نسبی قرار گرفت، سریال" مانکن "بود.

"مانکن" مثل بسیاری از اثار تصویری امروزی دارای نقاط قوت و ضعف است که با بضاعت سینما و تلویزیون ایران نسبت مستقیم دارد و عمده مشکلات این مجموعه را باید در فیلمنامه ، گره گشایی و منطق ان دانست.اما فارغ از بررسی های فیلمنامه یا کارگردانی ، اصولا مجموعه های شبکه خانگی محمل مناسبی بوجود اورده اند تا بازیگران قدیم و جدید سینما و تلویزیون در کنار هم نقش افرینی کنند.

بازیگرانی که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند اما امروز به دلایلی کمتر انها را در سینما یا تلویزیون می بینیم. همچنین در بعضی از فیلم ها یا سریال ها نیز مشاهده می شود که به عمده مسئولیت کار به عهده یک یا دو بازیگر خاص است و بقیه چندان نقش قابل توجه ای ندارند، گویی فقط هستند که باشند .یکی از دلایل موفق بودن مجموعه "مانکن توانایی استفاده از بازیگران بسیار، از نسل های مختلف و در کنار هم می باشد و هریک از انها نیز در ارائه نقش خود موفق هستند و نسبتا هم نقش اکثریت بازیگرها در پیشبرد مفهوم داستان موثر است.

البته باید به بازیهای " محمد رضا فروتن "و "مریلا زارعی "اشاره کرد که یک امتیاز برای این مجموعه محسوب می شود و یک سر و گردن از دیگر بازی ها بالاتر است. فروتن با ارائه "اخگر کوهسنگی "، یک شخصیت جدید به کاراکتر های سینمای ایران اضافه کرد، او با بازی در این مجموعه توانست ایفاگر نقشی کاملا خاص و کمتر مشاهده شده در سینما و تلویزیون ایران باشد .شخصیتی منفی که با کمال خونسردی و صدایی ارام دست به اعمال خلافکارانه می زند ، ادمی سیاه و منفور ،شخصیتی که بعضی ها از او به عنوان ادم اهنی، البته به معنای منفی ،یاد کرده اند.همچنین این نقش بسیار متفاوت از نقش هایی بوده که تاکنون بازی کرده است و نحوه بازیگریش اش نیز خاص این مجموعه است شاید سریال "مانکن" باعث شود، شروع جدیدی برای این بازیگر رقم بخورد."مریلا زارعی" نیز دیگر شخصیت منفی سریال بازی خوبی از خود به جای گذاشته است ، او هم برخلاف اکثر نقش های قبلی اش ، این بار در قالب یک شخصیت منفی،"کتی"، ظاهر شده است و به نوعی مونث نقش "اخگر کوه سنگی "است. این دو ، کتی و اخگر کوه سنگی با موقعیت و پول هایشان ادم ها را مثل عروسک ها خرید و فروش می کنند.

 

از دیگر شخصیت های این مجموعه می توان به "بهرام" با بازی "فرزاد فرزین" اشاره کرد.این شخصیت که دوست صمیمی "کاوه صوفیان"است ، ادم شوخ و کمی شیرین عقل است."فرزاد فرزین" در مجموعه "عاشقانه"نیز تقریبا همین شخصیت را ارائه کرد. البته بازی او در القایً این نقش ها ، لمپن شیرین عقل ، هنرمندانه است . برای مخاطب که فرزین را به عنوان یک خواننده جدی در صحنه موسیقی پاپ می شناسد، این نقش افرینی کاملا متفاوت می تواند جالب باشد. "فرزین" در پردازش نقش هایش موفق است و بازی های خوبی از خود به جای می گذارد، اما تغییراتی که در چهره اش انجام داده با شخصیت چنین نقش هایی کمی مغایرت دارد.

"امیر حسین ارمان" با ایفای نقش "کاوه صوفیان"نیز توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند، او شخصیتی را نقش افرینی کرد که مانندش کم و بیش در جامعه دیده می شود، افرادی که ازدواج های نامتعارف دارند.گرچه” امیر حسین ارمان” در فیلم و مجموعه های دیگری نیز بازی کرده است که خیلی از انها کارهای قابل قبول و شاید خیلی بهتر از این مجموعه هستند اما "مانکن " برایش شهرت بیشتری بدست اورد و این هم از عجایب عالم بازیگری و معادلات نامشخص ان است.از دیگر عواملی که باعث شد توجه مخاطب به این سریال جلب شود، اسم ان ، مانکن، بود.البته انتظار می رفت که مانکن یک زن باشد.خب ، البته این مجموعه بیشتر از انکه به مفهوم ظاهری مانکن دلالت کند، به مسخ شدن شخصیت و ناگزیری انسان اشاره دارد و به نوعی تعدادی از شخصیت ها همان مانکن ها یا ادمک ها هستند، از نقش اصلی یا مانکن واقعی مجموعه گرفته یعنی شخصیت کاوه تا همتا و ژیلا و زن اخگر و بهرام و...

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «از دلایل موفق بودن مجموعه مانکن در جذب مخاطب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره از دلایل موفق بودن مجموعه مانکن در جذب مخاطب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.