زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی رائول (رائول گونزالز بلانکو)

بیوگرافی رائول (رائول گونزالز بلانکو)

رائول: دوست دارم مثل زیدان با خودم چیزی را به باشگاه بیاورم و به باشگاه کمکی بکنم. اگر چنین کاری انجام دهم خیلی خیلی خوشحال خواهم شد.
نام و نام خانوادگی رائول گونزالز بلانکو (Raúl González Blanco)
تاریخ تولد 27 ژوئن 1977
محل تولد مادرید - اسپانیا
حرفه بازیکن فوتبال
پست مهاجم

اطلاعات جدول از fa.wikipedia.org

چند سال پیش رائول گونزالز بلانکو (Raúl González Blanco)، اسطوره رئال مادرید، مصاحبه‌ای با مجله بین‌المللی AIPS انجام داده است و در آن از زندگی در آمریکا، بازی در قطر و مربیان سابق خود سخن گفته است. مصاحبه را با هم مرور می‌کنیم.

بهترین خاطره رائول گونزالز بلانکو از رئال

ابتدا از رئال مادرید صحبت کنیم؛ بهترین خاطره‌ات از رئال مادرید چیست؟

من خاطرات خیلی زیادی از رئال مادرید دارم. از قهرمانی لیگ قهرمانان تا بازی در کنار بازیکنانی مانند فرناندو هیرو، فیگو و روبرتو کارلوس. انتخاب یک خاطره از این همه خاطره در سال‌های به این زیادی کار سختی است. اما من همیشه همین را می‌گویم، اولین بازی به یادماندنی‌ترین است. وقتی جوان بودم رویایم این بود که بازیکنی حرفه‌ای شوم. برای من روزی که اولین بازی را انجام دادم فوق‌العاده بود. همه چیز درباره آن روز را به یاد می‌آورم. حتی 24 ساعت قبل و بعد از آن را هم به یاد دارم.

هنوز هم هوادار رئال هستی؟

همچنان هوادار رئال هستم، بیشتر از هر زمان دیگری.

نظر رائول گونزالز بلانکو درباره کارلو آنچلوتی

هر چند زیدان امسال به خواست خود از رئال رفت اما در بین مربیان، رفتن کارلو آنچلوتی شبیه کنار رفتن تو بود. نظرت درباره کارلو آنچلوتی چیست؟

رئال باید از کارلو آنچلوتی تمجید کند زیرا او کاری کرد که در یک دهه اخیر بی‌سابقه بود. کارلو آنچلوتی با تصمیم پرز از سمت خود به عنوان سرمربی رئال کنار رفت. این مربی هر چند در سال دوم خود در رئال ناکام بود ولی در سال اول خود قهرمانی در لیگ قهرمانان و کوپا دل‌ری را کسب کرد و با این تیم در جام‌جهانی باشگاه‌ها در مراکش نیز قهرمان شد.

on-the-occasion-of-the-birth-of-raul-gonzalez
رائول گونزالز بلانکو

در رابطه با رفتاری که با کارلو شد چه نظری داری؟

رفتاری را که با کارلو شد، نمی‌پسندم. رئالی‌ها نباید کاری را که او کرد، فراموش کنند. او توانست رئال را پس از یک دهه به قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند و فضای این تیم را آرام کند. او سزاوار چنین برخوردی نبود و باید مورد تجلیل قرار گیرد.

هموطن کارلو هم سرنوشتی مشابه داشت. فابیو کاپلو فقط یک سال در رئال مادرید در هر دو دوره دوام آورد اما تیمی مثل یونایتد مربی‌اش را از سال 1986 عوض نکرد تا وقتی که فرگوسن به خاطر بیماری ناچار به رفتن شد.

رئال مادرید 15 ، 16 تا مربی داشته است. به استثنای ویسنته دل بوسکه و زیدان، بقیه مربیان تداوم نداشته‌اند. صبرها و فرهنگ‌ها متفاوت است. همان لحظه که انتظارات برآورده نشود، پروژه شکست می‌خورد. در اسپانیا، زیاد ماندن مشکل است.

زمانی فرگوسن تو را بهترین بازیکن جهان نامید.

او همیشه به من لطف داشته است و به همین خاطر از او ممنونم چرا که او هم یکی از بهترین مربیان تاریخ است.

آسودگی رائول گونزالز بلانکو بعد از رفتن از رئال

رفتن از رئال مادرید آسایش تو را بیشتر نکرد؟ مثلاً این که دیگر فشارهای ناشی از کاپیتانی روی دوشت نبود.

با رفتن از رئال آسوده‌تر شدم. در رئال مادرید جدا از فوتبال بازی کردن مسئولیت‌های دیگری هم داشتم. این اتفاق باعث تضعیف انرژی تو می‌شود. انتظار داشتم که از بازی لذت ببرم. این چیزی بود که واقعا می‌خواستم. سال‌‌هایی که در رئال مادرید داشتم فوق‌العاده بودند‌، باشگاه من آن جا است و همیشه رئالی خواهم بود. رئال مادرید زندگی من را عوض کرد اما به جایی رسیدم که باید فرار می‌کردم. کاپیتانی افتخار بزرگی است اما احتیاج به چیزی دیگر داشتم.

هیچ وقت به خودت نگفتی کاش زودتر از سانتیاگوبرنابئو می‌رفتم؟

این همه سال بازی در رئال مادرید ارزش زیادی داشته است. اما به نقطه‌ای رسیدم که احساس کردم که دورانم در آن جا تمام شده است، می‌خواهم به جایی بروم که از فوتبال لذت ببرم و چاره‌ای به جز رفتن نبود. می‌توانستم در آن جا بمانم اما این چیزی نبود که می‌خواستم، از آن لذت نمی‌بردم.

به مناسبت تولد رائول ، اسطوره رئال ; دوست دارم مثل زیدان شوم
رائول گونزالز بلانکو

چقدر حضور شالکه در لیگ قهرمانان در تصمیمت نقش داشت؟ توانستی برای مدتی در اروپا به بهترین گلزن تاریخ مسابقات تبدیل شوی.

بله خیلی خاص است. بازی‌های چمپیونزلیگ با هر بازی دیگری متفاوت هستند. اما علت اصلی آمدنم مربی (فلیکس ماگات) بود. این تیمی خوب در لیگی خوب بود و من مدام بازی می‌کردم و بهتر می‌شدم. پیش از آمدن به شالکه پیشنهادات دیگری داشتم اما این تیم را انتخاب کردم.

با آمریکا چطوری؟ تجربه جدیدت چگونه است؟

من و همسرم عاشق این جا هستیم. نیویورک شهری است که ما همیشه دوستش داشتیم. اصلا مگر کسی از نیویورک بدش می‌آید؟ ضمن این که شرایط در آمریکا با سایر نقاط متفاوت است و ما در اینجا کمی ناشناس هستیم. این  فوق‌العاده است که می‌توانیم آزادانه و به راحتی در خیابان‌ها قدم بزنیم.

چرا تصمیم گرفتی فوتبالت را در آمریکا ادامه دهی؟

فوتبال آمریکا در حال حاضر به سرعت رو به رشد است و من خیلی خوشحال می‌شوم که عضوی از پروژه رشد این فوتبال و تیم کاسموس نیویورک باشم. تیمی که تاریخ فوق‌العاده ای دارد و یکی از اولین تیم‌هایی است که فوتبال را وارد نقشه ورزش آمریکا کرده است.

شرایط فوتبال در آمریکا چطور است؟

وقتی بازی کاسموس را دیدم واقعاً از سطح فوتبال در آمریکا متعجب شدم. متوجه شدم که لیگ فوتبال آمریکای شمالی NASL برای من رقابتی مهیج خواهد بود. لیگی فشرده که شرایط فیزیکی بالایی هم می‌طلبد.

on-the-occasion-of-the-birth-of-raul-gonzalez
رائول گونزالز بلانکو

زمان خداحافظی‌ات را چگونه انتخاب کردی؟

محدودیت و نهایتی وجود نداشت، تا وقتی که بدنم گفت دیگر وقت خداحافظی فرا رسیده است.

برنامه‌های کنونی‌ات چیست؟

برنامه‌ام این است که یک آکادمی ایجاد کرده و در آن کار کنم، برنامه‌ای که در کاسموس دارم. اگر هم روزی به هر دلیلی به اسپانیا بازگردم گزینه اولم رئال است. هر کاری که امروز اینجا در کاسموس می‌کنم برایم تجربه‌ای فوق‌العاده است و می‌توانم از آن برای رئال مادرید یا هر جای دیگر هم بهره ببرم.

بهترین مربی های رائول گونزالز بلانکو از نظر خودش

بهترین مربی‌ای که داشتی که بود؟ دلیلت چیست؟

انتخاب کردن یک مربی سخت است. اما می توانم سه مربی را نام ببرم. به نظرم خورخه والدانو، مربی‌ای که 17 سال با او بودم و اولین بازی‌ام را با او تجربه کردم. همچنین فابیو کاپلو، او از ایتالیا آمد و روحیه جدیدی را به فوتبال آورد که به پیشرفت من کمک زیادی کرد. آخرین آن‌ها هم دل بوسکه. او با رئال مادرید بود و توانست دو قهرمانی اروپا کسب کند. او یک مربی خیلی‌خوب و مهم‌تر از آن و یک انسان خوب است.

به مناسبت تولد رائول ، اسطوره رئال ; دوست دارم مثل زیدان شوم
رائول گونزالز بلانکو

پیش‌تر هم گفته‌بودی که فوتبالت را خیلی به فابیو کاپلو مدیونی.

 او با سبک خاص و حرفه‌ای خود که در ایتالیا داشت به اسپانیا آمد. رابطه بسیار خوبی با او دارم. او را از 19 سالگی می‌شناسم و برایش احترام زیادی قائلم. شاید گاهی از دستش عصبانی می‌شدم اما می‌فهمیدم که صلاحم را می‌خواهد. او هر بازیکنی را بهتر می‌کند و برای من خیلی مهم بوده است. شاید اگر سنم بالاتر بود این قدر روی من تأثیر نمی‌گذاشت.

آیا روزی مثل آن‌ها خواهی شد؟

حتماً در آینده می‌خواهم سرمربی شوم و برای خودم برنامه‌هایی دارم که از این دو سرمربی یاد بگیرم. فلسفه رفتاری آن‌ها حتی در برخورد با مردم و هواداران‌شان هم بسیار در خور توجه است.

درست است که یکی از موضوع‌هایی که به خاطرش خودت را سرزنش می‌کنی بازی نکردن در کنار فرانچسکو توتی است؟

توتی بازیکن فوق‌العاده‌ای بود. یکی از بهترین‌ها در نسل خودش. چه کسی دوست نداشت با استعدادی مانند او بازی کند؟

on-the-occasion-of-the-birth-of-raul-gonzalez
رائول گونزالز بلانکو

در قطر هم فوتبال بازی کردی. آیا فقط به خاطر پول بود؟

خیر. عاشق کار کردن با بچه‌ها و مربیگری آن‌ها هستم. قسمت عمده‌ای از تصمیمم برای رفتن به قطر، جایی که می‌توانستم در آن بازی کنم، این بود که وقت بیشتری برای گذراندن با بچه‌ها در آکادمی اسپایر داشتم.

به عنوان سوال آخر، نظرت درباره اهداف آینده خودت چیست؟

دوست دارم مثل زیدان با خودم چیزی را به باشگاه بیاورم و به باشگاه کمکی بکنم. اگر چنین کاری انجام دهم خیلی خیلی خوشحال خواهم شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی رائول (رائول گونزالز بلانکو)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی رائول (رائول گونزالز بلانکو) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.