زمان مطالعه: 4 دقیقه
به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال

به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال

به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنالتیمی که بدون باخت قهرمان لیگ برتر شداختصاصی...
به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال
به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال

به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال

تیمی که بدون باخت قهرمان لیگ برتر شد

اختصاصی آسمونی / مهدی زارعی

روز 7 می 2003 آغاز راهی طولانی و پرافتخار برای آرسناللندن، رابرت پیرس در دقیقه هشتم گلزنی را برای آرسنال آغاز کرد و دو گل دقایق 15 و 18 جرمین پنانت اختلاف با ساوتهمپتون را بیشتر کرد. پیرس(22) و پنانت(25) تکلیف حریف را یکسره کردند و سرانجام پیرس در دقیقه 46 گل دیگری برای توپچی ها به ثمر رساند تا با هت تریک دو بازیکن، آرسنال(6-1) برنده شود. چهار روز بعد، توپچی ها یک حریف دیگر را به توپ بستند. این بار در خانه ساندرلند نوبت به گل زودهنگام تی یری هانری و سپس هت تریک فردی لیونبرگ در دقایق 39، 78 و 88 رسید تا ساندرلند در خانه(4-0) مغلوب شود. این ها نتایجی درخشان بودند هرچند که در پایان فصل 03-2002 به کار آرسنال نمی آمدند...

به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال
به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال

آرسن ونگر و انقلابی بزرگ در آرسنال اما آرسن ونگر کار خود را در جمع توپچی ها با انقلابی بزرگ آغاز کرده بود. مرد فرانسوی متولد 22 اکتبر 1949 شهر استراسبورگ دوران فوتبال خود را در موتزیگ، مولهاوس و استراسبورگ سپری کرد و پس از آن رو به مربیگری آورد. نانسی و موناکو تیمهایی بودند که ونگر هدایت آنها را عهده دار شد و در همین موناکو بود که یک بار قهرمانی لیگ ژاپن هم یک جام حذفی( 1995) و یک سوپرکاپ( 1996) در انتظار ونگر بود و آن گاه او هدایت آرسنالی را برعهده گرفت که مدتها بود به بازیهایی دفاعی و بردهایی کم گل عادت کرده بود. ونگر با همان بازیکنان تیمی هجومی با بازیهایی پرگل را به میادین فرستاد. آن هم در حالی که ستاران آن روز آرسنال از قبیل دیوید سیمن، استیو بولد، تونی آدامز، لی دیکسون، ری پارلر، نایجل وینتربرن، دیوید پلات و یان رایت بیشتر از 30 سال داشتند، دنیس برگ کمپ دورانی کابوس وار را در اینتر سپری کرده بود و بعدها مارک اوورمارس مصدوم به این جمع اضافه شد. بازیکنی 7 میلیون پوندی که معلوم نبود دوباره بتواند بازی کند! ونگر با این بازیکنان در فصل 98-97 موفق به دبل شد و در فصل 02-2001 دومین دبل خود را جشن گرفت تا فصل حیرت انگیز 04-2003 آغاز شد..

on-the-occasion-of-arsene-wengers-birthday-and-arsenals-record-breaking-anniversary
on-the-occasion-of-arsene-wengers-birthday-and-arsenals-record-breaking-anniversary

آگوست رویایی آرسنال فصل 04-03 را طوفانی آغاز کرد. در روز 15 آگوست 2003 هانری و پیرس با گلهای خود، برد خانگی (2-1) برابر اورتون را رقم زدند و آن گاه نوبت برد(4-0) در خانه میدلزبورو رسید. سه روز بعد در 24 آگوست، هانری برای سومین بازی پیاپی گلزنی کرد تا 38010 تماشاگر هایبری، شاهد برد(2-0) مقابل استون ویلا باشند. در 31 آگوست، آرسنال ابتدا با گلی حیرت انگیز از مدافع خود از منچسترسیتی عقب افتاد اما این سلیون ویلتورد و لیونگ برگ بودند که در نیمه دوم، برد(2-1) زردپوشان لندنی را رقم زدند. ماه آگوست به شکلی رویایی برای توپچی ها تمام شد. 4 بازی و 4 برد! خشم در اولدترافورد در 13 سپتامبر، پنالتی هانری موجب برد توپچی ها نشد و تساوی(1-1) مقابل پورتسموث در خانه، روند بردهای آرسنال را پایان بخشید. بدترین اتفاق این بود که هشت روز بعد، توپچی ها در اولدترافورد میهمان منچستریونایتد بودند. وقتی در آخرین لحظات مسابقه رود فن نیستلروی پشت ضربه پنالتی ایستاد، همه آماده ثبت اولین شکست آرسنال بودند ولی این توپ به تیر دروازه خورد و ان گاه نوبت به هجوم آرسنالی ها نیستلروی رسید. هجومی که نشان دهنده کینه بازیکنان دو تیم نسبت به هم بود. پنج روز بعد، پنالتی دقیقه 80 هانری، برد(3-2) مقابل نیوکاسل را رقم زد و سپتامبر با همه دردسرهایش تمام شد. عبور از نامهای بزرگ لیورپول یا چلسی؟ کدام قرار بود اولین شکست فصل ارسنال را رقم بزنند؟ در آنفیلد 44374 تماشاگر شاهد گل به خودی سامی هوپیا بودند و باخت (2-1) خانگی لیورپول.همین نتیجه در 18 اکتبر مقابل چلسی هم رقم خورد تا توقف (1-1) در خانه چارلتون اتلتیک چندان به چشم نیاید. ماه نوامبر هم به شکلی درخشان آغاز شد. سه برد پیاپی مقابل لیدز یونایتد(4-1)، تاتنهام(2-1) و بیرمنگهام(3-0) اما تساوی بدون گل خانگی در برابر فولهام مانع شد تا آرسنال نوامبر را با 4 برد پیاپی به پایان برساند. شروع بی نظیر سال 2004 در ماه دسامیر نشانه هایی از نزول در آرسنال دیده شد و این تیم در سه بازی مقابل لستر، بلکبرن و بولتون تنها بلکبرن را برد و بیشتر از 3 گل در سه بازی نزد. با دو برد مقابل ولورهمپتون(3-0) و ساوتهمپتون(1-0) سال 2003 به پایان رسید در حالی که هنوز تیمی موفق به شکست آرسنال در فصل 04-2003 نشده بود. هرچند سال 2004 با توقف(1-1) در خانه اورتون آغاز شد اما پس از آن طوفان شاگردان ونگر آغاز شد و این تیم در 9 مسابقه پیاپی مقابل میدلزبورو(4-1)، استون ویلا و منچسترسیتی(2-0)، ولورهمپتون(3-1)، ساتهمپتون(2-0)، چلسی و چارلتون(2-1)، بلکبرن(2-0) و بولتون(2-1) به برتری دست یافت. دیگر بعید به نظر می رسید که منچستریونایتد به آرسنال برسد و حالا فقط این سوال مطرح بود. تیمی موفق به شکست توپچی ها می شود؟

به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال
به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال

قهرمانی بدون باخت توقف خانگی(1-1) در برابر منچستریونایتد پایانی بود بر سریال بردها. اما آرسنال در ادامه لیورپول را(4-2) برد و پس از توقف بدون گل در خانه نیوکاسل، به لطف پوکر هانری،(5-0) لیدز را برد. سه تساوی پیاپی در برابر تاتنهام، بیرمنگهام و پورتسموث، توپچی ها را در دو قدمی رکورد بزرگ قرار داد و آن گاه نوبت رسید به برد خارج از خانه در برابر فولهام(1-0) و در پایان برتری پر دردسر(2-1) در خانه مقابل لستر. سرانجام آرسنال بدون شکست قهرمان لیگ شد و برای اولین و آخرین بار جام طلایی مسابقات به پاس شکست ناپذیری این تیم به شاگردان ونگر تعلق گرفت. پایان یک رکورد خوزه آنتونیو ریس که در آخرین روزهای فصل بی شکست، عصای دست ونگر شده بود، در چهار بازی نخست توپچی ها در فصل 05-2004 در همه بازیها گلزنی کرد. توپچی ها فصل را با برتری(4-1) در خانه اورتون آغاز کردند و آن گاه از 22 آگوست تا 16 اکتبر طی هشت بازی در 7 مسابقه برنده شدند و تنها در خانه مقابل بولتون به تساوی(2-2) رسیدند. برد خانگی(3-1) در هایبری مقابل استون ویلا، رکورد شکست ناپذیری آرسنال در لیگ را به 49 مسابقه رساند. آرسنال در طی این 49 بازی، 36 برد کسب کرد و به 13 تساوی رسید. آنها 112 گل زدند و فقط 35 گل خوردند. سرانجام بازی روز 24 اکتبر مقابل منچستریونایتد فرا رسید... شکست در برابر منچستر، نمادی از آینده بود. آینده تیمی که دیگر هرگز فاتح لیگ برتر نشد و مربی که هیچ گاه رکوردهای قبلی اش را در لیگ تکرار نکرد..

اختصاصی آسمونی / مهدی زارعی

نظر خود را درباره «به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره به مناسبت سالروز تولد آرسن ونگر و سالگرد رکوردشکنی آرسنال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.