زمان مطالعه: 1 دقیقه
زمان مناسب مصرف امپرازول

زمان مناسب مصرف امپرازول

امپرازول برای درمان مشکلات خاص معده و مری ( مانند بازگشت اسید به مری، زخم ) استفاده می شود این دارو با کاهش...
 امپرازول
امپرازول

امپرازول برای درمان مشکلات خاص معده و مری ( مانند بازگشت اسید به مری، زخم ) استفاده می شود این دارو با کاهش میزان اسید معده این کار را می کند و علائمی مانند سوزش سر دل، اشکال در بلع و سرفه مداوم را تسکین می دهد. این دارو به ترمیم آسیب ناشی از اسید در معده و مری و جلوگیری از زخم کمک می کند و ممکن است به پیشگیری از سرطان مری نیز کمک کند امپرازول متعلق به یک طبقه از داروها به نام مهارکننده های پمپ پروتون است. اگر شما در بلع کپسول مشکل دارید می توانید کپسول را باز و با دقت محتویات آن را در یک قاشق مربا خوری از سیب سرد و نرم بپاشید مخلوط را بلعیده و از جویدن آن  خودداری کنید سپس یک لیوان آب سرد مصرف کنید. در صورت نیاز، آنتی اسیدها ممکن است همراه با این دارو مصرف شود. برای به دست آوردن بیشترین سود دارو به طور منظم و هر روز در همان زمان مصرف کنید. درمان را ادامه دهید حتی اگر شما احساس بهتری دارید. اگر شما خود درمانی می کنید و بعد از 14 روز سوزش سر دل همچنان ادامه دارد با دکتر خود مشورت کنید. ممکن است یک مشکل جدی پزشکی داشته باشید و نیاز به کمک پزشکی باشد.

 با آسمونی همراه باشید...

  از این دارو معمولا یک بار در روز و قبل از غذا استفاده می شود.

  در زخم های خوش خیم معده و دوازدهه مقدار mg/day20 به مدت 8-4 هفته مصرف می شود. در موارد شدید می توان مقدار مصرف را به mg/day40 افزایش داد. در صورت نیاز مقدار نگهدارنده mg/day20 مصرف می شود.

  در سندرم زولینجر - الیسون با مقدار اولیه mg/day 60 شروع می شود مقدار معمول در چنین مواردی بسته به نیاز بیمار بین mg/day 120-20 می باشد.  برای کاهش اسید معده پیش از جراحی ابتدا60 میلی گرم در عصر روز قبل از جراحی مصرف می گردد و 6-2 ساعت قبل از جراحی 40 میلی گرم دیگر مصرف می شود.

  در رفلاکس مری mg/day 20 روزانه به مدت 8-4 هفته که در صورت نیاز تا 40 میلی گرم افزایش داده می شود.

  در کودکان مصرف این دارو در کودکان توصیه نمی شود.

  در طول دوران بارداری، تنها زمانی که مورد نیاز است باید استفاده شود.

  این دارو از شیر مادر عبور می کند.

  در صورت سرطان معده از مصرف این دارو باید خودداری گردد.

  کپسول باید بلافاصله قبل از غذا و ترجیحاً در صبح مصرف شود.

  اگر شما از سوکرالفات مصرف می کنید امپرازول را حداقل 30 دقیقه قبل از سوکرالفات بخورید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زمان مناسب مصرف امپرازول» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زمان مناسب مصرف امپرازول فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.