زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمز

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمز

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمزتیم...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمز

تیم فوتبال المپیک لیون در اوایل قرن 21 مشهورترین تیم فوتبال فرانسه بود . تیمی که در سال 1950 تأسیس شده بود و نسبت به بسیاری از تیمهای فوتبال اروپا ، تیمی جوان و کم سابقه محسوب می شد ، طی سالهای 2002 تا 2008 موفق شد هفت بار قهرمان لیگ یک فرانسه شود . در آن سالها لیون از پیراهن و شورت سفیدی استفاده می کرد که در نوار به هم چسبیده آبی و قرمز در آن دیده می شدند . در لوگوی این تیم هم ، سه رنگ آبی ، سفید و قرمز به همراه یک شیر دیده می شدند . حضور شیر در این نماد مساله ای عجیب نبود و به تاریخ این باشگاه و شهر لیون مرتبط بود .

olympique-lyonnais-logo-during-time
olympique-lyonnais-logo-during-time

شهر لیون از اواخر قرن 16 مرکز تجاری و بانکداری فرانسه بود و از همان زمان ، یک شیر به صورت ایستاده در پرچم این شهر دیده می شد . پرچم لیون هم مثل سایر شهرهای فرانسه، پرچمی متشکل از دو نوار قرمز و آبی بود . رنگهایی که بعدها روی پیراهن تیم المپیک لیون دیده می شدند . اما چرا شیر روی پرچم این شهر قرار گرفته بود ؟ پاسخ این سوال را می توان در نام شهر پیدا کرد . کلمه Lyon شکل فرانسوی عبارت Lion ( شیر ) هست و همین حیوان هم به عنوان نماد شهر لیون شناخته می شود. حتی می توان دو مجسمه شیر نشسته را در ورودی استادیوم ژرلان شهر لیون مشاهده کرد .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمز
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمز

شیر از سال 1996 وارد لوگوی باشگاه المپیک لیون هم شد . اما تاقبل از آن تنها دو حرف O و L روی پیراهن تیم دیده می شد . این دو حرف، مخفف عبارت المپیک لیون بود که با رنگ سفید ، روی پیراهن تیم دیده می شد و پس از آن ، نماد جدید باشگاه رونمایی شد . در نماد جدید، نام تیم المپیک لیون به صورت کامل دیده می شد و این نام، در بخش قرمز رنگ نماد قرار گرفته بود. در بخش آبی رنگ لوگو هم دو حرف O و L به صورت بزرگ دیده می شدند . با این تفاوت که نماد شهر هم داخل حرف O قرار گرفته بود و از آن به بعد ، لیونی ها از لوگویی بهره بردند که علاوه بر رنگهای سنتی شهر ، از شیر هم در آن استفاده شده بود. به این ترتیب آنها با کمترین تغییرات در نمادهای سنتی خود، نمادی دارند که به خوبی هویت آنها را نشان می دهد .  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیک لیون ، شیر و رنگهای آبی و قرمز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.