دو مسابقه که یکی از آنها چند دقیقه زودتر از دیگری برگزار شود، چطور می تواند تاریخ را تغییر دهد؟ حتی اگر ترتیب برگزاری مسابقه ها تاریخ را تغییر ندهد، حداقل می تواند در زندگی بعضی از ورزشکاران تاثیر فراوانی بگذارد. وقتی که قرار شد در اولین روز از نخستین دوره بازیهای المپیک دو مسابقه پرش سه گام و پرتاب دیسک برگزار شود، یک سوال بزرگ، مورد توجه همه کسانی بود که مسابقه را از نزدیک می دیدند. از آخرین باری که رقابتهای المپیک باستانی در یونان برگزار شده بود، 1527 سال می گذشت و حالا بعد از گذشت این همه سال، رقابت ها احیا شده بود. کدام ورزشکار می توانست نخستین قهرمان المپیک بعد از این همه سال باشد؟

مطابق برنامه بازیها قرار شد پرش سه گام قبل از پرتاب دیسک انجام شود و چهار آلمانی، دو مجار، دو فرانسوی، دو یونانی و یک آمریکایی رقابت کنند. جیمز کانلی نماینده پرش امریکا درباره آن مسابقه گفت: «وقتی برای انجام این پرش قدم به جلو گذاشتم ناگهان نیروی عجیبی در خود حس کردم مثل این که موج گرمایی به داخل خونم راه یافت»

قهرمانی المپیک
قهرمانی المپیک

به لطف همین نیروی عجیب بود که او 13.71 متر پرید و اولین قهرمان بازیها بعد از 15 قرن گردید. کمی بعد و در ساعت 16:25 عصر همان روز، مسابقه پرتاب دیسک هم شروع شد. یونانی های میزبان امیدوار بودند که حداقل در این رقابت، نماینده آنها«  پاناگیوتیس پاراسکه ووپولوس» قهرمان شده و یاد قهرمانان افسانه ای یونان باستان را زنده کند. ولی این اتفاق نیفتاد و در این مسابقه هم رابرت گرت آمریکایی قهرمان شد.

با این حال، هرجا که صحبت از انسان های تاثیرگذار در مسابقه های ورزشی می گردد، این جیمز کانلی هست که نامش بر زبان آورده می شود؛ فقط به خاطر این که چند دقیقه زودتر از گرت برنده شد. کانلی حتی بعدها به خاطر اینکه آثار باارزشی نوشت، یک دکترای افتخاری از دانشگاه هاروارد گرفت، اما باز هم به لطف همان مدال خودش شناخته شد. خودش هم گفت: این که اسم من بالای لیست قهرمانان المپیک دیده می شود، باارزش تر از همه مدالهایی هست که گرفته ام.

قهرمانی المپیک
قهرمانی المپیک

بعدها ورزش ایران هم مورد مشابهی رو تو کشتی کرد. اولین قهرمان ایرانی المپیک چه کسی بود؟ امامعلی حبیبی.

 نخسین طلایی بازیهای آسیایی؟ در این مورد هم امامعلی حبیبی.

و اولین کشتی گیری که از قهرمانی خودش در جهان دفاع کرد چطور؟ باز هم امامعلی حبیبی.

جالب است که در هر سه مسابقه ذکر شده، غلامرضا تختی هم قهرمان شد، اما طبیعی بود که کشتی های وزن 73 کیلو، زودتر از رقابتهای 87 کیلو برگزار شود. فاصله قهرمانی های این دو هم، فقط چند دقیقه بود.

نظر خود را درباره «قهرمانی در المپیک بعد از 15 قرن!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قهرمانی در المپیک بعد از 15 قرن! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.