زمان مطالعه: 6 دقیقه
بیوگرافی اولیویه ژیرو

بیوگرافی اولیویه ژیرو

یک مهاجم با آمار 128 بازی ملی و به ثمر رساندن 56 گل؛ مهاجمی که هم قهرمان جام جهانی شده و هم سابقه حضور در فینال یورو و نایب قهرمانی این رقابتها را دارد

یک مهاجم با کسب قهرمانی لیگ در فرانسه، جام حذفی انگلیس و سرانجام لیگ ایتالیا. مهاجمی که به لطف یک ضربه عقرب، حتی جایزه پوشکاش را هم در کارنامه خود دارد. ستاره ای که در شبی که میلان بعد از 11 سال قهرمان ایتالیا شد، او درخشان ترین چهره تیمش بود که خیلی زود، تکلیف قهرمان را مشخص کرد. در حال حاضر نیز در 73 بازی لیگ 31 گل برای روسونری به ثمر رسانده است. اگر آمار او در بازیهای دیگر لیگها را هم حساب کنیم، او در 100 مسابقه موفق به ثبت 40 گل برای میلان شده است؛ در شرایطی که مهاجم 193 سانتی متری فرانسوی در 30 سپتامبر  وارد 37 سالگی شد! اولیویه ژیرو چنین کارنامه پرباری دارد و با این حال، چندان جدی گرفته نمی شود!

 

تحقق یک رویا!

ژیرو وقتی به میلان پیوست که طی سه سال با چلسی، قهرمان جام حذفی در سال 2018 و نایب قهرمان این رقابتها در سالهای 2020 و 2021، فاتح لیگ اروپا در سال 2019 و نایب قهرمان جام اتحادیه انگلیس در همان سال و بالاخره قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 شده بود. او در آرسنال هم سه بار قهرمان جام حذفی و سه بار فاتح جام خیریه ابتدای فصل شد. با این حال زدن 17 گل در 75 مسابقه برای چلسی چندان آمار قابل قبولی نبود. شاید همین آمار باعث شده بود که کریم بن زما در مقایسه خود با ژیرو، از خود به عنوان ماشین فرمول یک و از ژیرو با عنوان ماشین کارتینگ یاد کرده بود.

olivier-giroud
olivier-giroud

مهاجمی 26 ساله در لیگ برتر 

در سال 2012 باشگاه آرسنال اقدام به خرید اولیویه ژیرو مهاجم 26 ساله باشگاه مون پلیه کرد. ژیرو از سال 2010 عضو مون پلیه بود و پس از آن که در اولین فصل حضور خود در این تیم به صوت قرضی به تیم « تور» واگذار شد و در 17 بازی 6 گل برای این تیم ثمر رساند، مجددا به مون پلیه بازگشت. او در فصل 12-2011 موفق شد 21 گل برای تیمش به ثمر رسانده، علاوه بر کسب عنوان آقای گلی فرانسه، قهرمانی لیگ را با تیم خود کسب کند.  

به گزارش آسمونی ، ژیرو در 3 بازی اولش با پیراهن آرسنال گلی به ثمر نرساند تا کار در جمع توپچی ها به شکلی ناامیدانه آغاز شود. اما لورن کوشینلی هموطن او در آرسنال در مصاحبه ای گفت: 

من اولیویه را می شناسم.او یک بازیکن خوب است. وقتی یک مهاجم گل نمی زند سوالات زیادی درباره ی او می پرسید. اما زمانی که او اولین گلش را به ثمر برساند اعتماد به نفسش بیشتر می شود و زدن گل های بعدی برای او بسیار ساده تر می شود. او کیفیت بالایی برای بازی در آرسنال دارد.او به سختی در تمرینات تلاش می کند.زمانی که شما موقعیت گلزنی دارید و توپ با فاصله ی 20 سانتی متر به بیرون می رود خیلی برایتان سخت است. اما او یک بازیکن حرفه ای است و با قدرت ادامه خواهد داد و پس از اولین گلش او عالی خواهد بود.

 

اولیویه ژیرو ، تحقق یک رویا!
اولیویه ژیرو ، تحقق یک رویا!

4 بازی نیمکت نشینی

اولیویه  با وجود درخشش در آرسنال، در اوایل فصل 16-2015 جایگاه خود در ترکیب اصلی تیم فوتبال آرسنال را از دست داد و آرسن ونگر ترجیح داد به جای وی از تئو والکات استفاده کند. اما ژیرو معتقد بود که که نیمکت‌نشینی برای او منفعت‌هایی هم داشته است. اما چرا؟

چون باعث شد قاطعانه‌تر بازگردم و دوباره با قدرت ظاهر شوم. همیشه لازم است که وقتی احساس راحتی می‌کنید، یک نیشگونی از شما گرفته شود. نیمکت‌نشینی شما را با مسئولیت‌هایی که در تیم دارید، روبه‌رو می‌کند. در چنین شرایطی باید تمرکز خود را حفظ کنید و هرگز دست از تلاش نکشید و وقتی به ترکیب فراخوانده شدید، خود را به اثبات برسانید. در چنین شرایطی باید به لحاظ روحی قوی بود و نشان دهید که چقدر تشنه بازی کردن هستید. البته انجام این کار ساده نیست.

تبعات کمبود سرعت

به گزارش آسمونی ، اما چرا ژیرو زیاد مورد ستایش قرار نمی گیرد؟ مربی سابق او ونگر در این باره توضیح می دهد:

زیرا او بازیکنی سرعتی نیست.او بازیکنی است که بیشتر پشت دروازه بازی می کند و توپ را به سایر بازیکنان می رساند.

 

با این وجود محاسن بازی ژیرو سبب شده که این سبک بازی به عنوان ضعف تلقی نشود. ونگر ادامه می دهد:

 

حرکات انفرادی بدون توپ او تماشایی است. او بازیکن موثری است و بازیکن مهمی برای تیم است.او همچنین قدرت ذهنی قوی دارد. 

 

olivier-giroud
olivier-giroud

رکوردهای ماندگار

شاید درخشان ترین دیدار ژیرو در جمع توپچی ها، مسابقه روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود. در روزی که ارسنال باید حداقل با اختلاف دو گل در خانه المپیاکوس به پیروزی می رسید، ژیرو یک تنه به داد تیم خود رسید و با 3 گلی که به ثمر رساند، موجب صعود توپچی ها از مرحله گروهی شد. آرسنال تا پیش از دیدار با المپیاکوس، در زمان حضور آرسن ونگر در این باشگاه، 1999 گل زده بود و گلی که الیویه ژیرو به ثمر رساند، گل دوهزارم آرسنالِ ونگر بود. یک سال قبل هم ژیرو در جام جهانی نام خود را در دقیقه 17 بازی با سوییس در تاریخ فوتبال فرانسه جاودانه ساخت. او در این لحظه، صدمین گل فرانسه در تاریخ رقابت های جام جهانی را به ثمر رساند. جایزه زیباترین گل سال 2017 نیز به ژیرو رسید و او جایزه پوشکاش را هم در فهرست افتخارات خود داراست.

اولیویه ژیرو ، تحقق یک رویا!
اولیویه ژیرو ، تحقق یک رویا!

تحقق یک رویا

به گزارش آسمونی ، او که متولد 30 سپتامبر 1986 است،  تا به امروز در 128بازی ملی 56گل برای آبی ها به ثمر رسانده است، اولین بار درسال 2001 به تیم زیر 16 سال فرانسه دعوت شد. ژیرو در سوم نوامبر 2011 توسط لورن بلان مربی وقت فرانسه برای دو دیدار دوستانه در روزهای11 و 15 نوامبر مقابل آمریکا و بلژیک به تیم ملی دعوت شد. به قول خودش

 

رویای کودکی ام تحقق یافته بود.

در هر دو بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و چندی بعد و در 29 فوریه 2012 در برد (2-1) فرانسه مقابل آلمان در دیداری دوستانه، اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. در همان سال در یورو 2012 حضور یافت و در 16 اکتبر آن سال، در مرحله انتخابی جام جهانی مهم ترین گل خود را به ثمر رساند. این گل روی سانتر فرانک ریبری در حالی وارد دروازه اسپانیا شد که اسپانیا با یک گل پیش بود؛ ژیرو در دقیقه 88 وارد میدان شد و در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده برای تیم خود گلزنی کرد و کار را به تساوی کشاند.

olivier-giroud
olivier-giroud

ژیرو نقش مهمی در تیم من دارد

با توجه به پرونده اخاذی کریم بن زما از متیو والبوئنا، خبری از بن زما در یورو 2016 نبود. والبوئنا نیز به دلیل عدم آمادگی ذهنی از دشان درخواست کرد که این بار به اردوی تیم ملی فرانسه اضافه نشود. به این ترتیب دشان دست به دامان گریزمان مهاجم آماده اتلتیکو مادرید و ژیرو شد. دشان در این رابطه گفت:

 

همه ی بازیکنان شاید یک دوره ی سخت پشت سر بگذارند؛ از جمله مهاجمانی که به خاطر دقایق کم بازی اعتماد به نفسشان را از دست داده اند. این موضوع کمی پیچیده است. ژیرو این فرصت را داشته که کیفیتش را در تیم ملی فرانسه نشان دهد. او یکی از 6 بازیکن هجومی ماست که نفش مهمی برایمان ایفا خواهد کرد.

ژیرو در یورو 2016 یکی از اعضای تاثیرگذار تیمی بود که نایب قهرمان اروپا شد. در این مسابقات یک بار مقابل رومانی و دو بار در برابر ایسلند موفق به گلزنی شد.  دو سال بعد نوبت به قهرمانی با فرانسه در جام جهانی 2018 شد و در شرایطی که کم کم به نظر می رسید که دوران پایانی حضور او در تیم ملی فرانسه نزدیک شده، ژیرو در جام جهانی 2022 نیز عضوی از تیم ملی فرانسه بود و این بار هم یک نایب قهرمانی با این تیم در جام جهانی کسب کرد تا در بین معدود بازیکنان تاریخ فوتبال قرار گیرد که دو فینال جام جهانی را تجربه کرده است. 

ژیرو و دورتموند

اما  چندی قبل شایعاتی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه شاید آرسنال ژیرو را به عنوان بخشی از قرارداد انتقال پیر امریک اوبامیانگ به صورت قرضی تا پایان فصل به دورتموند بدهد. دورتموند در ابتدای مذاکره با آرسنال بر سر انتقال اوبامیانگ، ایده انتقال قرضی ژیرو را نیز مطرح کرده که این اتفاق رخ نداد و هرچند که اوبامیانگ به جمع توپچی ها پیوست، اما نه در ازای انتقال مرد فرانسوی به جمع زنبورها!

اولیویه ژیرو ، تحقق یک رویا!
اولیویه ژیرو ، تحقق یک رویا!

قراردادی تا سال 2019 یا 2021؟

سرانجام آبی های لندن پیش آمدند و با ژیرو قرارداد بستند.  قرارداد ژیرو با چلسی تا سال 2019 اعتبار داشت و امکانی فراهم شد تا این قرارداد برای یک سال دیگر هم تمدید شود.( بعدها این قرارداد تا 2021 ادامه یافت) اسکای نوشت که این انتقال 15.3 میلیون پوند به علاوه 2.2 میلیون پوند پاداش و جمعا 17.5 میلیون پوند برای چلسی هزینه داشت. این هزینه جدا از مقدار دستمزد این بازیکن در چلسی بود. یک خرید خوب و اقتصادی برای چلسی!

به هر شکل او با میلان هم یک قهرمانی دیگر را جشن گرفت تا در 37 سالگی، کلکسیون افتخارات او پربار تر از همیشه باشد. شاید این پایانی خوش باشد بر زندگی درخشان یک ماشین کارتینگ. به قول ژیرو:

من کارتینگم. اما کارتینگ قهرمان جهان!

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی اولیویه ژیرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی اولیویه ژیرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.