زمان مطالعه: 1 دقیقه
OHSAS 18001:2007

OHSAS 18001:2007

OHSAS 18001:2007 از مجموعه استاندارد های بین المللی است که در پست سعی بر توضیح آن داریم.
https://asemooni.com/category/information/document/
https://asemooni.com/category/information/document/
https://asemooni.com/category/information/document/

استاندارد 18001 را استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی هم می نامند، استانداردی که در آن الزاماتی را برای سازمان ها ارائه می کند که می خواهند ایمنی کارکنانشان را بالاترین حد ممکن نگهدارند. این استاندارد الزاماتی را برای یک سیستم مدیریت به منظور توانا ساختن سازمان جهت کنترل ریسک ها و بهبود عملکرد خود مشخص می کند.

این استاندارد از نظر متن و الزامات به استاندارد ایزو 14001 ورژن 2004 بسیار شبیه است و بجای الزامات محیط زیستی الزامات ایمنی و بهداشت شغلی آورده شده است.

استاندارد 18001 توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین نشده است و به همین سبب نباید از عبارت ایزو در کنار آن استفاده کرد،  این استاندارد را OHSAS 18001 می نامند.(مخفف Occupational Health and safety Assessment series به معنی سری ارزیابی ایمنی و بهداشت حرفه ای)

تاریخچه ای مختصر از این استاندارد:



  • با توجه به نبود استانداردی بین المللی در خصوص ایمنی و بهداشت شغلی در سال 1998 در کمیته ای با نظارت و رهبری انیستیتو استاندارد بریتانیا (BSI) تشکیل شد.
  • این کمیته با همکاری شرکت های انگلیسی صدور گواهینامه مشغول تدوین استانداردی در زمینه ایمنی و بهداشت شغلی شدند.
  • اولین نسخه مربوط به این استاندارد در سال 1999ارائه شد.
  • آخرین ویرایش مرتبط با سال 2007 می باشد.
  • سازمان بین المللی ایزو در سال های اخیر کمبود این استاندارد را احساس کرده و  اقدام به تدوین این استاندارد نموده و قرار است استانداردی با نام ایزو 45001 ارائه شود، این استاندارد اکنون در مرحله پیش نویس بوده و انتظار می رود تا اواخر سال 2016 و یا سال 2017 منتشر شود.

این استاندارد نیز مانند ایزو 9001 و ایزو 14001 یک استاندارد عمومی بوده و تمام سازمان ها صرف نظر از اندازه، خدماتی و یا تولیدی بودن می توانند آنرا پیاده سازی نمایند و محیط کاری ایمنی را برای پرسنلشان ایجاد کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «OHSAS 18001:2007» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره OHSAS 18001:2007 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.