زمان مطالعه: 3 دقیقه
اینترنت اداری چیست؟

اینترنت اداری چیست؟

در مورد اینترنت اداری چه می دانید؟ آسمونی در این بخش اطلاعات کاملی در مورد اینترنت اداری و مزایای اینترنت...

اینترنت اداری به چه صورت کار می کند؟

یکی از شیوه های استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت wireless میباشد که میتواند پهنای باندی بسیار بیشتر از آنچه که بوسیله سیم تامین میشود در اختیار مشترک قرار دهد در این روش ، از امواج رادیویی برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده میشود ، مشتری میتواند بسته به نیاز خود و با پرداخت هزینه ای که با توجه به نیاز وی به میزان پهنای باند سنجیده میشود از مزایای داشتن سرویس اینترنت پرسرعت بهره مند شود . در این روش برخلاف سرویس ADSL 2 + مخابرات نقشی بر عهده نخواهد داشت ، تنها محدودیتی که در این روش در نظر گرفته خواهد شد انتقال سیگنالها در باند فرکانسی مجاز اینترنت بی سیم Wireless است . باند فرکانسی مجاز این خدمات در سراسر جهان ، فرکانسهای 2.4، 5.4 و 5.8 میباشد و شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای اینترنت پرسرعت تنها در این فرکانسها مجاز به ارائه سرویس به مشترکین میباشند .

ارائه خدمات اینترنت اداری

1- ارایه‌ی تخفیف ویژه در خرید انبوه
اگر سازمان‌های طرف قرارداد یا متقاضی خدمات وایمکس قصد خرید انبوه داشته باشند، شرکت ارائه دهنده سرویس، بسته به حجم قرارداد تخفیف قابل‌توجهی را به این سازمان‌ها ارایه می‌دهد. تخفیف قابل ارایه به سازمان‌های مختلف، با تعداد خرید سازمان رابطه‌ی مستقیم دارد.

2- ارایه‌ی خدمات Postpaid
در این طرح، مشترکین سازمانی تنها هزینه‌ی مودم را به شرکت ارائه دهنده سرویس پرداخت می‌کنند. طبیعتاً با این شیوه، هزینه‌ی اولیه‌ی طرح برای سازمان‌ها بسیار کم‌تر و قابل‌پرداخت‌تر خواهد بود .پس از راه‌اندازی خدمات، میزان مصرف کاربر است که هزینه‌ی پرداختی او را مشخص می‌کند و مشترکین کم‌مصرف و متوسط‌مصرف با استفاده از این طرح صرفه‌جویی بسیار زیادی خواهند کرد.

3- تعریف خدمات خاص و جدید ویژه‌ی سازمان‌ها
شرکت ارائه دهنده سرویس برای سازمان‌هایی که اقدام به خرید انبوه کرده‌اند این امکان را فراهم کرده است که بسته به نیاز و نوع مصرف کاربران سازمان، خدمات کاملاً جدیدی براساس سفارش سازمان تعریف شود. ارایه‌ی این نوع خدمات و سرویس‌های سفارشی‌سازی‌ شده از مهم‌ترین مزایای شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت است.

4- خدمات پشتیبانی VIP ویژه‌ی سازمان‌ها
از دیگر مزایای بزرگی که رضایت‌مندی این گروه از مشترکین را به بالاترین حد خود خواهد رساند، امکان ارایه‌ی خدمات VIP برای افراد خاصی است که از طرف سازمان معرفی می‌شوند. به منظور این نوع پشتیبانی، به نفراتی اعم از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد سازمان، شناسه‌های خاصی اختصاص می‌یابد تا با بالاترین اولویت پشتیبانی شوند و در صورت وجود موارد خاص حتی از مزایای پشتیبانی حضوری نیز بهره‌مند شوند.

5- نداشتن تداخل فرکانسی با مراکز دیگر
برای استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم، لازم است مکان جغرافیائی مورد نظر مشتری از نظر تداخل فرکانسی سنجیده شود ، اگر در فاصله میان شرکت ارائه دهنده سرویس و محل مشتری ، مکان دیگری در حال استفاده از فرکانسهای مجاز بی سیم باشد ، امکان تداخل فرکانسی وجود خواهد داشت که میتواند ارائه خدمات را با مشکل روبرو سازد ، در صورت وجود اختلال فرکانسی ، شرکت ارائه دهنده سرویس در وهله اول فرکانس در محدوده مجاز را تغییر خواهد داد ، اگر استفاده از هیچ یک از فرکانسهای مجاز در محدوده مورد نظر میسر نباشد ، شرکت ارائه دهنده سرویس، سایت خدمات خود را به یکی دیگر از پایگاه های خود که در سطح شهر موردنظر وجود دارد منتقل خواهد نمود.

6- تامین خط دید مستقیم بین مرکز مشتری و شبکه رسانه
برای ایجاد ارتباط به وسیله امواج رادیویی لازم است که دو مرکز ارائه دهنده و گیرنده خدمات دارای خط دید مستقیم نسبت به یکدیگر باشند.

7- تامین امکانات سخت افزاری
برای استفاده از خدمات بی سیم (Wireless ) ، بسته به این امر که مشتری چه نوع استفاده ای از این سرویس را در نظر داشته باشد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی در نظر گرفته شده است ، لازم به ذکر میباشد تعیین این امکانات به امکان سنجی منطقه وابسته بوده و به نسبت فاصله شخص از یکی از پایگاه های رسانه در شهر بستگی دارد ، مسئولین فروش شرکت ارائه دهنده سرویس پس از بررسی منطقه بصورت تلفنی و یا ارسال کارشناس امکان سنج به محل ، طی تماس با مشتری و اعلام قیمت ، هماهنگی های لازم برای نصب و راه اندازی سرویس در محل را نیز انجام میدهند .

8- ملاحظات امنیتی
بی شک ، هنگامی که ارتباط شبکه شما با اینترنت بصورت کلی خارج از شرکت برقرار میشود خطرات نفوذ به این شبکه به طبع افزایش خواهد یافت و ریسکهای امنیتی نیز بالاتر میرود ، برای جلوگیری از نفوذ دیگران به شبکه شخصی شما ، کارشناسان فنی شرکت ارائه دهنده سرویس در هنگام نصب و راه اندازی حداکثر ایمنی را در نظر گرفته و با نصب امکانات ویژه و کدهای مخصوص برای جلوگیری از نفوذ به شبکه ، امنیت شبکه را فراهم خواهد نمود تا مشتریان با خیالی آسوده از سرویس اینترنت پرسرعت آن شرکت استفاده نمائید .

9- نصب در کوتاه‌ترین زمان ممکن
نصب در کم‌ترین زمان ممکن و مدیریت آن توسط گروه فنی، یکی از نقاط قوت شرکت های ارائه دهنده سرویس در قراردادهای سازمانی است. در شرایط عادی، پس از ثبت ‌نام میانگین 1 روز زمان برای هر نصب لازم است.

نظر خود را درباره «اینترنت اداری چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینترنت اداری چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.