زمان مطالعه: 3 دقیقه
سامانه جامع انبارها

سامانه جامع انبارها

محمد قبله در همایش آموزشی سامانه جامع انبارها که در ساختمان شهید نادری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با...
محمد قبله در همایش آموزشی سامانه جامع انبارها که در ساختمان شهید نادری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به شناسایی 510 هزار انبار نگهداری کالا در سطح کشور به سه روش خود اظهاری، اطلاعات موجود در سازمان صنعت استانها و اطلاعات موجود در وب سایتها گفت: هم اکنون این سامانه در مرحله عملیاتی شدن است و از اول شهریور همه انبارها باید اطلاعات خود را در سامانه وارد کنند ضمن اینکه همه سامانه های موازی باید در ذیل این سامانه قرار گیرند چون استقرار این سامانه تکلیف قانونی ما بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب مجلس شورای اسلامی است.با آسمونی همراه باشید.

سامانه جامع انبارها
سامانه جامع انبارها

وی تاکید کرد: سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استانها باید به انبارها ابلاغ کنند که از ابتدای شهریور لازم است اولا موجودی خود را در سامانه جامع انبار ثبت کنند و ثانیا باید همه ورود و خروج کالا مبتنی بر بارنامه ها در سامانه ثبت گردد تا در زمان کوتاهی رضد و موجودی انبارها به صورت هوشمند فراهم شده و اطلاعات دقیقی از پراکنش و دپوی کالا در اختیار مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود انواع مختلف انبار در سطح کشور گفت: هم اکنون بیش از 300 هزر انبار صنفی (عمده فروش، بنکدار و بار فروش) ، 49 هزار انبار صنعتی، 83 هزار انبار کشاورزی و 8 هزار انبار معدنی و 41 هزار انبار دپوی کالا در کشور وجود دارد و از این تعداد، 24 هزار انبار به روش خود اظهاری، 351 هزار انبار از طریق اطلاعات استانها و 127 هزار داده انبار نیز از طریق وب سرویس ها شناسایی شده اند.

قبله افزود: صاحبان انبارهایی که تاکنون مورد شناسایی قرار نگرفته اند باید از طریق پایگاه اینترنتی www.nwms.ir اطلاعات انبار خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: سامانه جامع انبار برای تمام افرادی که در این سامانه ثبت نام کنند حساب کاربری ایجاد می کند که بر اساس آن، انباردار باید علاوه بر ثبت موجودی کالا، تمام ورودی و خروجی کالا توسط بارنامه و غیر بارنامه را در حساب کاربری انبار خود ثبت کنند چراکه از این تاریخ، ملاک تشخیص احتکار و محتکر ، اطلاعات موجود رد سامانه جامع انبار است.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از همکاری مطلوب سایر دستگاههای اجرایی و نظارتی برای پیاده سازی این سامانه تقدیر و تصریح کرد: هم اکنون بیش از 90 درصد بارنامه های صادره توسط سازمان راهداری از سامانه جامع انبار استعلام می کنند و عملا تا حدود زیادی، جریان گردش کالا شناخته شده است و هم اکنون تصمیم داریم که پروژه رسید - حواله که گام بعدی استقرار سامانه جامع انبارها است بصورت سراسری در کل کشور اجرایی گردد.

همایش آموزشی سامانه جامع انبارها برگزار شد

آسمونی : همایش توجیهی طرح رسید - حواله سامانه جامع انبار ، صبح امروز با حضور نمایندگان سازمان های مربوطه از استانهای سراسر کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شد.

در این همایش که با حضور نمایندگان سازمان های حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعزیرات حکومتی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمانهای صنعت، معدن و تجارت 31 استان سراسر کشور و نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، ابعاد و عملکرد سامانه جامع انبارها برای مبارزه با احتکار و قاچاق کالا تشریح شد.

محمد قبله مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این همایش با اشاره به ابعاد مختلف اجرای این طرح و تاثیر حضور این سامانه در کاهش قاچاق و احتکار کالا گفت: این سامانه بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که شامل 10 فصل است تشکیل شده و یکی از سامانه های متعددی است که برای مبارزه با احتکار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شناسایی 510 هزار انبار در سطح کشور گفت: این انبارها به سه روش خود اظهاری، اطلاعات موجود در سازمانهای صنعت استانها و جمع آوری اطلاعات موجود در فضای وبگاهها جمع آوری و شناسایی شده و قرار است از ابتدای شهریور کار این سامانه عملیاتی شود.

آسمونی : وی تصریح کرد: اگر اطلاعات انباری در این سامانه موجود نباشد یا موجودی انبار با موجودی اظهار شده تطابق نداشته باشد یقینا دستگاههای نظارتی نظیر سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی با این امر که در حکم احتکار است برخورد جدی می کنند.

سید علی امامی رئیس اداره زیرساختهای تجاری وزارت صنعت نیز در این همایش ، سامانه جامع انبارها را یکی از سامانه های توسعه یافته و جدید در امر شفاف سازی اقتصاد دانست و تاکید کرد: در وهله اول، اطلاعات این سامانه ها بر اساس خود اظهاری مسئولان انبارهاست اما علاوه بر صحت سنجی این اطلاعات، در مراحل بعدی برای جلوگیری از داشتن اطلاعات غلط، این سامانه از طریق اتصال با سامانه های بارنامه و گمرک، ورودی و خروجی انبارها را از این سامانه ها تامین می کند.

گفتنی است در ادامه این همایش کارشناسان حاضر ، با قابلیتها و خدمات سامانه جامع انبارها و همچنین رابط کاربری (داشبورد) سامانه آشنا شده و در جریان جزییات طرح شامل فرآیند بازرسی و آموزش رسید - حواله قرار می گیرند.

 

برای ورود به سامانه جامع انبارها از لینک زیر استفاده نمائید:

https://www.nwms.ir/#

نظر خود را درباره «سامانه جامع انبارها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سامانه جامع انبارها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.