زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش شماره دوزی در منزل

آموزش شماره دوزی در منزل

شماره دوزی یکی از هنرهایی است که بسیاری از خانم ها به آن علاقمندند و دوست دارند که بتوانند در خانه هم آن را...

شماره دوزی یکی از هنرهایی است که بسیاری از خانم ها به آن علاقمندند و دوست دارند که بتوانند در خانه هم آن را انجام دهند. بسیاری از افراد برای آموزش شماره دوزی هزینه های زیادی را صرف کلاس های آموزشی می کنند ولی ما در این مقاله از پورتال آسمونی می خواهیم آموزش شماره دوزی در خانه را برای شما عزیزان منتشر کنیم. با ما همراه شوید.

number-embroidered (2)
number-embroidered (2)

شماره دوزی یا کوبلن دوزی نوعی گلدوزی و سوزن دوزی روی پارچه مخصوص و سوراخ دار است. اگر شما دوخت کوبلن را بلد باشید دوخت شماره دوزی و روش های دوختن آن برای شما ساده تر خواهد بود. شماره دوزی دقیقا مثل کوبلن دوزی هست با این تفاوت که می شه بعد از دوخت تار و پود پارچه شماره دوزی رو کشید و طرح روی پارچه ای که دوست دارید و زیر تور شماره دوزیچسبوندید منتقل میشه. در شماره دوزی مربع هایی فرضی داریم که توسط نخ رنگی مورد نظر که معمولا نخ کوبلن است ( البته بسته به سلیقه و نقشه کار می تواند نخ ابریشم، کاموا و … نیز باشد) و سوزن دو رأس روبروی مربع را باید به هم وصل کنیم (منظور از هر مربع این است که هر ضربدر یک مربع تشکیل می دهد). اگر پارچه از کتان درشت بافت باشد، در این مورد معمولا از طریق شمردن دانه های آن دوخت انجام می شود. یعنی برای هریک از چهارخانه های نقشه یک ضربدر روی پارچه دوخته می شود و بدین صورت تمام نقشه به روی پارچه منتقل می گردد. اگر پارچه چهارخانه باشد، به ازای هر یک از خانه های نقشه، داخل خانه های پارچه یک ضربدر دوخته می شود. اگر پارچه از نوعی باشد که براحتی نتوان روی آن مربع های فرضی در نظر گرفت، از همان تور سوراخ دار و مخصوص شماره دوزی استفاده می شود. وسایل مورد نیاز نقشه شماره دوزی ,پارچه شماره دوزی ,نخ دمسهDmc,سوزن ,قیچی ,و نخ قرقره ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب کرده و تعداد خانه های ان را شمارش میکنیم هر مربع بزرگ تشکیل شده از 10مربع کوچک در طول و 10مربع کوچک در عرض. بعد پارچه رامطابق اندازه نقشه انتخاب میکنیم ,مثلا اگر تعداد خانه های نقشه 30خانه بود (اولین خانه رنگ دار از چپ تا اخرین خانه رنگ دار در راست) ,ما 50خانه روی پارچه در نظر می گیریم از هر طرف 10خانه برای حاشیه می گذاریم همین کار را برای بالا و پایین کار انجام می دهیم. در نهایت کادری را که نشان دهنده ی تعداد خانه ها در نقشه هست دور تا دور کار می دوزیم. از نخ های Dmc,دراین کار استفاده میشود که دارای شماره هستند این نخ ها از 6تار نازک تر تشکیل شده که ما برای دوخت انها را به دو قسمت هر قسمت با 3تار تقسیم می کنیم.

number-embroidered (1)
number-embroidered (1)

نقشه خوانی بر روی هر نقشه رنگ ها را با حروف لاتین یا علامت های دیگر جداسازی کرده اند ,در پایین هر نقشه جدولی هست که علامت هر رنگ روی نقشه را کنار شماره نخ که باید استفاده شود قرار داده است مثلارنگ سبز که باN روی نقشه نشان داده شده شماره ی704می باشد روش دوخت مانند کوبلن دوزی می باشد با این تفاوت که دوخت یک دور برگشت دارد و حالت ضرب پیدا می کند ,و تفاوت دیگر نقشه خوانی در این کار است از یک سمت کار شروع می کنیم مثلا همان حرفNرج اول از سمت چپ از دهمین دانه شروع میکنیم چهار دانه ,بعد یکی خالی بعد دو دانه در این کار شمارش و دقت در دوخت بسیار مهم است چون با یک دانه جابجایی تمام نقشه جابجا می شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آموزش شماره دوزی در منزل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش شماره دوزی در منزل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.