زمان مطالعه: 1 دقیقه
نوروز در ترکیه

نوروز در ترکیه

آسمونی : مردم ترکیه نوروز را آغاز بهار طبیعت و شروع تجدید حیات و طراوت در جهان می دانند و آن را روز مقدس خطاب...

نوروز در ترکیه
نوروز در ترکیه

آسمونی : مردم ترکیه نوروز را آغاز بهار طبیعت و شروع تجدید حیات و طراوت در جهان می دانند و آن را روز مقدس خطاب کرده اند.

nowruz-in-turkey
nowruz-in-turkey

نوروز در میان ترکان جایگاه ویژه ای داشت مردم ترکیه عید نوروز را جشن می گرفتند. در این روز حکیم باشی معجون مخصوصی به نام نوروزیه را برای پادشاهان و درباریان تهیه می کرد. گفته می شود این معجون از چهل نوع ماده مخصوص تهیه می شد و شفا بخش بسیاری از بیماری ها و دردها و باعث افزایش قدرت بدنی می شده است ،​ اما با تشکیل جمهوری ترکیه رفته رفته نوروز و برپایی جشن کمرنگ شد و فقط در مناطق کردنشین و قسمتهایی از مناطق شمال ترکیه، موجودیت خود را حفظ کرد. کردهای ترکیه سال ها برای به رسمیت شناخته شدن نوروز در این کشور تلاش کردند. آنها صبح نوروز پوشاک نو و یا مرتبی می پوشیدند و به دیدار همدیگر می رفتند. برخی در میدان بزرگ منطقه خود جمع می شدند و شادمانی می کردند.

نوروز در ترکیه
نوروز در ترکیه

عید نوروز در شهرهای جنوب شرقی ترکیه، مانند دیاربکر، شانلی اورفا، ماراش، و مرسین، به صورت باشکوهی برگزار می‌شود که منعکس کننده فولکلر مردم آن نواحی است. از ویژگی‌های آن یکی نواختن پر سر و صدای سورنا و دهل و دیگری ایراد سخنرانی‌ در کنار کپه‌های آتش است. این آئین‌ها در میدان‌های بزرگ و اصلی شهرها و روستا‌ها برگزار می شود. در خانه‌ها پختن شیرینی‌های خانگی و غذا‌های خاص نوروز از سنت‌های دیگر مراسم نوروزی است. خواهان برگزاری آئین‌های ویژه عید نوروز به عنوان عید رسمی ‌شد. در اساسنامه جدید آموزش‌ و پرورش ترکیه، به مراکز آموزشی ابلاغ شد که از این پس در روز 21 ماه مارس (اول فروردین) آئین‌های فرهنگی و هنری برای بزرگداشت این عید برگزار شود. اکنون نوروز در ترکیه تعطیل رسمی بشمار می رود .

یکی از رسمهای مردم ترکیه در ایام نوروز, پخت شیرینی های رنگارنگ است . مانند : شیرینی الماسی - شیرینی تاتلی شانه ای - شیرینی کالبوراباستی و شیرینی پاپاتیا .

نظر خود را درباره «نوروز در ترکیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نوروز در ترکیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.