زمان مطالعه: 1 دقیقه
آزمون کتبی انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق

آزمون کتبی انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق

  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسب مفاد نظامنامه انتخاب سردفتری ازدواج در نظر دارد با توجه به اعلام نیاز...

notary-written-exam-marriage-and-divorce-1
notary-written-exam-marriage-and-divorce-1

  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسب مفاد نظامنامه انتخاب سردفتری ازدواج در نظر دارد با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور از بین آقایان طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر ازدواج برای نقاط مورد نیاز انتخاب نماید.

داوطلبین در زمان ثبت نام الزاماً باید واجد شرایط ذیل باشند:

الف ـ شرایط عمومی – متدین به دین مبین اسلام و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ـ ملتزم به احکام شرعی ـ متأهل ـ دارا بودن حداقـل 25 سال تمام ( متولدین قبل از تاریخ 18/9/1369 ) – حسن شهرت وتوانایی انجام کار وبرخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ـ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه .

ب ـ شرایط اختصاصی دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی ذیل: 1) دارندگان مدرک اصفهان و یا از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران. 2) دارندگان مدرک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد. 3) دارندگان مدرک کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته های حقوق، الهیات و معارف اسلامی ( گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی )، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتری اسناد رسمی و مدیریت ثبت 4) روحانیون در صورت دارا بودن مدرک تحصیـلی حداقل کارشناسی ( لیسانس) در یکی از رشتـه های ادبیات ( فارسی و عرب )، فقه و اصول، تفسیر، علوم قرآنی، حدیث، الهیات و معارف اسلامی .

مواد امتحانی و ضرائب آن : عبارت است از ادبیات فارسی (1) ، عربی(2) ، متون فقهی (3)، حقوق مدنی و خانواده (3)، احکام شرعی(3)، اطلاعات عمومی(1)، مقررات ثبت اسناد و املاک و دفاتر ازدواج و طلاق(3)

این آزمون هر ساله برگزار می شود.

نحوه ثبت نام :

متقاضیان پس از مطالعه دقیـق و کامل آگهی ثبت نام درصــورت واجد شــرایط بودن می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.modiriat.org نسبت به انجام ثبت نام اینترنتی و اخذ شماره رهگیری به نحو ذیل اقدام نمایند و در این مرحله نیازی به ارسال مدارک نیست .

نظر خود را درباره «آزمون کتبی انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آزمون کتبی انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.