زمان مطالعه: 1 دقیقه
احکام روزه نگرفتن به خاطر درس، امتحان و کنکور

احکام روزه نگرفتن به خاطر درس، امتحان و کنکور

آیا دانشجویان، دانش‌آموزان و کنکوری‌ها می‌توانند به خاطر در س و امتحان روزه نگیرند؟

هم‌زمانی ماه رمضان و ایام امتحانات این سوال را ایجاد می‌کند که آیا دانشجویان و کنکوری‌ها می‌توانند به خاطر شرایط سخت روزه نگیرند؟ آسمونی در این بخش در مورد احکام روزه نگرفتن به خاطر درس، امتحان و کنکور اطلاعات مفیدی را ارائه کرده است.

آیا راهی هست که بتوان در ایام امتحانات روزه واجب را نگرفت؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال امکان روزه‌خواری دانشجویان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خیر، ما مجاز به روزه‌خواری به خاطر امتحان و کنکور نیستیم. او گفت برای رفع مشکل دانشجویان دو توصیه وجود دارد:

  • یکی این که می‌توانند شب تا صبح را بیدار بمانند که هم هوا خنک‌تر است و هم می‌توانند آب بخورند.
  • توصیه دوم مسافرت رفتن است، به این صورت که از حد ترخص خارج شده و پس از خروج کامل می‌تواند روزه خود را باز کنند، البته این امر برای شخصی که نیت رفت و برگشت دارد، مجاز است.

او در رابطه با مفهوم حد ترخص گفت: حد ترخص فاصله‌ای به میزان راهی است که از محدوده شهر خارج شده و به مکان‌هایی که آثاری از شهر و تأسیسات شهری وجود نداشته باشد، برسیم. این مسافت که حدود هزار و چهارصد متر برآورد شده است. عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: خانواده‌ای که دانشجو را تا حد ترخص مشایعت می‌کند نیز می‌تواند روزه خود را باز کند اما اگر این کار را نکرد و بازگشت باید تا قبل از ظهر نیت روزه کند و روزه‌اش صحیح است.

 

احکام روزه نگرفتن به خاطر درس، امتحان و کنکور
احکام روزه نگرفتن به خاطر درس، امتحان و کنکور
نظر خود را درباره «احکام روزه نگرفتن به خاطر درس، امتحان و کنکور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره احکام روزه نگرفتن به خاطر درس، امتحان و کنکور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.