زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین دکتر عمل بینی و جراحی بینی

بهترین دکتر عمل بینی و جراحی بینی

انتخاب جراح مناسب برای عمل بینی یا رینوپلاستی معمولا چالش زیادی در پی دارد؛ همچنین خود عمل نیز چالش های بسیار دارد. اگرچه تعداد بسیاری برای زیبایی در ایران این

از آنجا که بینی در وسط صورت قرار داره و بارزترین واحد زیبا شناختی صورته در رابطه با اجزای دیگه صورت به‌خصوص چانه، لب‌ها و ابروها بررسی میشه بر زیبا دیده شدن صورت تاثیر زیادی داره. همه ی ما زیبایی رو دوست داریم و برای زیبا تر شدن شاید به دنبال عمل جراحی بینی باشیم. اما باید نکاتی رو بدونیم تا نتیجه مطلوب تری از عمل زیبایی بگیریم.انتخاب جراح بینی از انتخاب های حیاتی کسانی است که قصد انجام عمل بینی دارند. اگر عمل بینی موفقیت آمیز نباشد، تا یک سال نمی توانید هیچ اقدامی انجام دهید. اگر دو بار عمل کردید و باز هم بینی شما رضایت بخش نبود، برای بار سوم و چهارم دیگر بعید است. آسمونی در این بخش راهنمای انتخاب جراح بینی به همراه بهترین پزشکان و جراحان بینی در تهران را برای شما عزیزان منتشر می کند.

 

 

فرد از کجا بفهمد که به جراحی بینی نیاز دارد؟
دلایل مراجعه برای عمل بینی می‌تواند به‌علت مشکلات تنفسی یا نارضایتی از ظاهر بینی باشد.

 

 

ویژگی های یک جراح بینی خوب:

به هر کلینیکی که مراجعه کنید، از قبل و بعد شما معمولا عکس برداری میشود. اما نتایج معمولا از 6 ماه به بعد خودشان را نشان میدهند. حالا برای رضایت کامل باید به مواردی توجه داشته باشید که در این مطلب آسمونی مطرح میکنیم:

  1.  جراح شما به شما خوب گوش دهد.
  2.  متخصص گوش و حلق و بینی باشد تا مشکلات تنفسی ایجاد نشود و اگر هم مشکلی دارید به خوبی حل شود.
  3.  متخصص جراحی پلاستیک باشد.
  4.  نکات بعد از عمل را خوب به شما توضیح دهد و آگاهتان کند.
  5. حتما در کشیدن بخیه ها و اخراج پانسمان ها به موقع عمل کند.
  6. روش چسباندن چسب بینی را بهتان درست آموزش بدهد.

در کل برای داشتن تنفس خوب باید دریچه خارجی و داخل بینی دارای عملکرد مناسب باشد و تیغه بینی و شاخک‌های بینی باعث انسداد مسیر راه تنفسی نباشند. مخاط پوشاننده داخل بینی سالم و آلرژیک نباشد. در عمل رینوپلاستی یا همان جراحی بینی اصلاح انحراف تیغه بینی، بزرگی شاخک‌های بینی یا همان پولیپ و اصلاح نارسایی دریچه داخلی و خارجی بینی معمولا انجام می‌شود ولی این به آن معنی نیست که فرد بعد از عمل جراحی بینی صددرصد تنفس خوب و بدون مشکل خواهد داشت.

در بیشتر موارد در چند ماه اول بعد از عمل جراحی به‌علت تورم مخاط تنفسی تا حدی سخت‌تر هم می‌شود ولی به مرور زمان با کم شدن ورم تنفس رو به بهبود خواهد رفت.

برای کاندیدا کردن یک فرد برای عمل جراحی بینی اول خود شخص باید از ظاهر بینی‌اش ناراضی و به دنبال ظاهر بهتر باشد و دوم مشاوره و بررسی توسط جراح پلاستیک که مشخص می‌کند آیا عمل جراحی زیبایی بینی باعث بهتر شدن شکل فرد می‌شود یا نه؟ در کل هدف از عمل جراحی زیبایی بینی، درمان روند تنفس، بالا بودن اعتماد به‌ نفس و تصویر بهتر ذهنی برای شخص است.

هر چند بینی در مرکز صورته و کانون توجه ولی در زیباشناختی صورت و هماهنگی سایر اجزای صورت به‌خصوص چانه، گونه‌ها و طبیعی بودن وضعیت فک‌ها بسیار مهمه.

در خیلی از موارد به‌خصوص در اشخاصی که چانه کوچک و عقب دارن رینوپلاستی بدون جراحی ژینوپلاستی یا جلو آوردن چانه نتیجه دلخواه را نمی ده که موضوع اهمیت انتخاب جراح بینی را نشان می‌ده.

قطعا در این زمینه متخصصان زیادی فعالیت دارند اما تصمیم اینکه پیش کدام دکتر برویم تا بتوانیم نتیجه ی مطلوب تری بگیریم و عمل بینی کم ریسک تری داشته باشیم سخته .

قطعا فوق تخصص جراحی پلاستیک با تسلط بر زیباشناختی صورت و همچنین تسلط بر سایر عمل‌های جراحی زیبایی صورت مناسب‌ترین فرد برای انجام این عمل است.

 

 

در چگونگی انتخاب جراح عمل بینی ذکر این نکته مهم است که تنها 3 دسته از متخصصان پزشکی اجازه انجام عمل زیبایی را دارند.

 

 

  • جراح متخصص گوش و حلق و بینی : این دسته پس از کسب مدرک پزشکی عمومی خود دوره تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی را به مدت 4 سال سپری می‌کند.
  • جراح فوق تخصص پلاستیک : این جراحان پس از پزشکی عمومی به مدت 4 سال دوره جراحی عمومی را طی می‌کنند سپس به مدت 3 سال دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک را می‌گذرانند.
  • جراح فک و صورت : این دسته در ابتدا دوره دندان پزشکی عمومی را طی می‌کنند و دندانپز‌شک می‌شود، سپس وارد دوره تخصصی فک و صورت می‌شوند و دوره تخصص فک و صورت را می‌گذرانند.

     

قیمت جراحی بینی: 

به مرور زمان قیمت مصوب جراحی بینی تغییر میکند. همچنین قیمت جراحی بینی و رینوپلاستی وابسته به پیچیدگی عمل شما و نوع بینی شما ( بینی گوشتی ، بینی غضروفی ، بینی استخوانی ) میباشد. بنابراین هزینه برآورد شده توسط پزشک و جراح شما باید با هزینه اتاق عمل و هزینه بیهوشی جمع شود. همچنین در بسیاری موارد مجبور به بستری چندساعته هستید که باید هزینه تخت بیمارستان و هزینه بستری در بیمارستان را نیز به آن اضافه کنید. 

بنابراین علاوه بر هزینه ویزیت دکتر جراح بینی تان، موارد فوق را نیز در نظر بگیرید. هزینه خدمات پس از عمل نیز میتواند قابل توجه باشد. 

بهترین دکتر عمل بینی و جراحی بینی
بهترین دکتر عمل بینی و جراحی بینی

به غیر از موارد فوق هیچ کدام از تخصص‌های پزشکی مجاز به انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیستند.

بارها این سؤال برای چگونگی انتخاب جراح عمل بینی مطرح می‌شود که کدام یک از 3 دسته جراح فوق‌الذکر جهت عمل جراحی زیبایی بهتر هستند.

باید گفت جواب به این سؤال به صورت کلی مشکل است. عمل جراحی زیبایی بینی تلفیقی از هنر و علم است. علم مورد نیاز به انجام این عمل جراحی را هر 3 دسته فوق در طی دوران تخصصی خود بدست خواهند آورد. در واقع عامل تعیین کننده میزان هنر و مهارت جراح است که به نوع تخصصی وی ارتباط ندارد و مقوله‌ای فردی و ذاتی است. پس به طور کامل نمی‌توان گفت کدام دسته جهت انجام عمل جراحی زیبایی بینی بر دیگری برتری دارد.

گاها در تبلیغات انجام گرفته با عباراتی مثل پزشک زیبایی یا جراح زیبایی برخورد میکنیم که درست نیست . جراح شما میباست از کلمه متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص فک و صورت یا فوق تخصص جراحی پلاستیک استفاده نماید.

بهتر است فرد متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی ابتدا تحقیقات لازمه در مورد جراحی بینی را انجام دهد و لیستی از جراحانی که با آنها در اینترنت آشنا شده و یا جراحانی که آشنایان معرفی نموده‌اند تهیه نماید و پس از مشاوره حضوری جراح خود را انتخاب نماید.

اعتبارسنجی جراحان بینی و کلینیک ها:

  • جستجو در اینترنت و Google (برای دسترسی راحت، در آسمونی نیز معتبرترین جراحان بینی معرفی میشوند!)
  • مشاوره با آشنایان و دوستانی که قبلاً جراحی کرده‌اند.
  • تهیه لیست جراحان
  • مشاوره حضوری با جراحانِ لیست تهیه شده

 

نظر خود را درباره «بهترین دکتر عمل بینی و جراحی بینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
  • taraabbasi
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین دکتر عمل بینی و جراحی بینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.