زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نوریچ سیتی ، قناری های زرد و سبز

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نوریچ سیتی ، قناری های زرد و سبز

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ نورویچ سیتی / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی نورویچ سیتی ؛ قناری های زرد و...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ نورویچ سیتی / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

نورویچ سیتی ؛ قناری های زرد و سبز

بیشتر تیمهای فوتبال با توجه به رنگ پیراهن و نماد خود، صاحب لقب می شوند اما شرایط باشگاه نورویچ سیتی با سایر تیمها فرق دارد. این تیم ابتدا صاحب لقب شد و بعد، لباس و نماد خود را با توجه به لقب خود تغییر داد. تیم نورویچ در روز 17 ژوئن 1902 تاسیس شد. در ابتدای شکل گیری، این تیم پیراهنی به تن می کرد که نیمی از آن آبی روشن و نیم دیگر سفید بود. البته هر از چندگاهی، جای این رنگها عوض می شد، گاهی اوقات رنگ آبی روشن در سمت راست لباس بود و نیمه چپ سفید بود. گاهی اوقات هم جای این رنگها تغییر می کرد و آبی روشن در بخش چپ لباس جای می گرفت. در آن ایام از نورویچ با لقب CITS یاد می شد که مخفف سیتیزن ها ( شهروندان ) بود.

norwich-city-logo-during-time
norwich-city-logo-during-time

اما وقتی جان باومن مربی جدید باشگاه در آوریل 1905 اولین مصاحبه خود را با نشریه « ایسترن دیلی پرس » انجام داد، برای نخستین بار از واژه قناری ها استفاده کرد. باومن گفت:  من به خوبی با هویت شهر آشنا هستم و صدای قناری ها را همه جا می شنوم. در آن زمان تربیت قناری یک عادت عمومی بود. قناری ها از قرن 15 و 16 توسط بافنده های فلاندری از مستعمرات هلند در دریای کارائیب وارد نورویچ شده بودند و به بخشی جدایی ناپذیر از هویت شهر بدل گشته بودند. اما دو فصل بعد بود که نام قناری ها بیشتز از همیشه در ذهن مردم انگلیس باقی ماند. در جام حذفی 1907 وقتی نورویچ در برابر وست برومویچ قرار گرفت، تقابل قناری های نورویچ با وست برومویچ جذابیت فراوانی داشت چون نماد وست بروم هم پرنده ای از جنس مگس گیران بود که « باستِرَک » نامیده می شود. در اینجا بود که چارلز برگس فرای ورزشکار همه فن حریف و نویسنده انگلیسی به شوخی از این دیدار با عنوان « نبرد دو پرنده آوازخوان » یاد کرد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نوریچ سیتی ، قناری های زرد و سبز
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نوریچ سیتی ، قناری های زرد و سبز

یک فصل بعد لباس های نورویچ رسماَ زرد شد با یقه و سرآستین سبز. کمی بعد هم یکی از روزنامه ها با اشاره به لقب های قدیمی و جدید این تیم نوشت: سیتیزن ها مردند اما قناری های زیادی زنده شدند. کمی بعد قناری وارد لوگوی باشگاه شد. مساله ای که تا آن زمان کمتر در بین تیمهای انگلیسی دیده شده بود اما نورویچ استفاده از پرنده ها را در لوگو به امری معمول بدل کرد. در کنار قناری، یک شیر و یک قلعه قدیمی که در پرچم شهر نورویچ قرار داشتند، وارد لوگوی باشگاه شدند و از آن به بعد، این سه علامت از روی لباس تیم حذف نشدند. برای مدتی هم عبارت NCFC که مخفف نام « نورویچ سیتی فوتبال کلاب » بود به لوگو اضافه شد و زمانی هم سال 1902 که سال تأسیس باشگاه بود، در لوگو جای گرفت. اما این تغییرات همگی مقطعی بودند و حالا آنچه باقی مانده است، یک قناری زرد، یک شیر و یک قلعه قدیمی است در نمادی با زمینه سبزرنگ. رنگهایی یادآور لقب، لباس و تاریخ باشگاه نورویچ و عبارت قناری ها.  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نوریچ سیتی ، قناری های زرد و سبز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نوریچ سیتی ، قناری های زرد و سبز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.