زمان مطالعه: 8 دقیقه
معرفی و آشنایی با کشور نروژ

معرفی و آشنایی با کشور نروژ

به دلیل قیمت بالای هاستل‌ و هتل‌ها، در سراسر نروژ افرادی پیدا می‌شوند که یک یا چند اتاق از خانه‌هایشان را برای مدت کوتاهی به شما اجاره دهند. قیمت این خانه‌ها بسیار به صرفه‌تر از مکان‌های اقامتی دیگر است. البته تقریبا در تمام پارک‌های ملی و جنگل‌ها می‌توانید کمپ بزنید و برای این کار آزاد هستید و مهم‌ترین نکته، رایگان بودن این کار است.
آشنایی با کشور نروژ-norway
آشنایی با کشور نروژ-norway
آشنایی با کشور نروژ-norway

کشور پادشاهی نروژ در نیمکره‌ شمالی و نیمکره شرقی قرار دارد و جزو کشورهای اروپای شمالی و اسکاندیناوی محسوب‌ میشود. این‌ کشور، بین  58 و 75 درجه‌ عرض‌ شمالی و 4 و 31 درجه‌ طول‌ شرقی واقع‌ شده‌ است‌.

18 هزار سال پیش، نروژ پوشیده از یخ بود. به تدریج هوا گرم‌تر شد، یخ‌ها ذوب شدند و نخستین گروه از انسان‌ها حدود 11 هزار سال پیش در دوران نوسنگی از آلمان راهی این سرزمین شدند و پس از پیمودن نواحی پوشیده از یخ به اینجا رسیدند. با گذشت زمان، هوا گرم‌تر شد و جنگل‌ها رویش کردند. مردم به تدریج به کشاورزی و نگهداری از حیوانات اهلی پرداختند. در سال 793 میلادی، نروژی‌ها به صومعه‌ای در جزیره لیندیس‌فارنه در شرق سواحل شمالی انگلستان، حمله کردند. برای نخستین بار، مردم منطقه شمال اروپا نقش مهمی در تاریخ اروپا ایفا کردند. سوئدی‌ها، دانمارکی‌ها و نروژی‌ها کشتی‌های خوبی داشتند و راهی سفرهای دریایی طولانی می‌شدند. آن‌ها را «وایکینگ‌» می‌نامیدند.

در حال حاضر،‌ نروژ کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه‌جزیره اسکاندیناوی، «یان ماین» و مجمع‌الجزایر «سوالبارد» در قطب شمال را دربرمی‌گیرد. تا سال 1814 میلادی، جزایر فارو، گرینلند و ایسلند هم بخشی از پادشاهی نروژ محسوب می‌شدند. نروژ 385252 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن بالغ بر 5109059 نفر است. این کشور از مشرق دارای یک نوار طولانی مرزی با سوئد و همچنین از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه «اسکاژراک» هم‌مرز است. سواحل نروژ طولانی و به اقیانوس اطلس و دریای بارنتز متصل است.

این کشور دارای روابط نزدیک با اتحادیه اروپا (با وجود شکست دو همه‌پرسی پیوستن نروژ به اتحادیه اروپا) و آمریکا است. نروژ یکی از اعضای بنیانگذار سازمان ملل متحد، ناتو، شورای اروپا، پیمان‌نامه جنوبگان، شورای نوردیک، منطقه اقتصادی اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و همچنین بخشی از منطقه شنگن محسوب می‌شود. بر اساس نتایج پژوهشی که در سال 2012 میلادی، دانشگاه کلمبیا در نیویورک انجام داد، نروژ از جمله کشورهایی است که راضی‌ترین شهروندان را دارد و در چند سال اخیر جزو 10 کشوری بوده که سرانه امید به زندگی مردمش از باقی کشورها بیشتر بوده است.

معرفی و آشنایی با کشور نروژ
معرفی و آشنایی با کشور نروژ

اطلاعات ضروری سفر به نروژ

اختلاف ساعت نروژ با تهران

اسلو، پایتخت نروژ در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 واقع شده و 2 و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی نروژ

نروژی (بوکمل / نروژی نو) و سامی (شمالی / لیول / جنوبی)

واحد پول نروژ



  • کرون نروژ (NOK)

نوع برق شهری نروژ

برق شهری در نروژ 230 ولت و 50 هرتز است. پریزها و دوشاخه‌ها از نوع F است که در ادامه تصویر آن را می‌بینید.

کد کشور نروژ

+47

شماره‌های اضطراری نروژ



  • آتش‌نشانی 110
  • پلیس 112
  • آمبولانس 113

جهت رانندگی نروژ

راست

norway
norway

فرودگاه‌های بین‌المللی نروژ



  • فرودگاه ویگرا آلسوند
  • فرودگاه فلسلند برگن
  • فرودگاه هاوگسوند
  • اسلو – فرودگاه ترپ سندفجرد
  • اسلو – فرودگاه موس ریگ
  • فرودگاه گاردرموئن اسلو
  • فرودگاه سولا استاوانگر
  • فرودگاه ترومسا
وضعیت آب ‌و‌ هوای نروژ
وضعیت آب ‌و‌ هوای نروژ
وضعیت آب ‌و‌ هوای نروژ

نروژ در همان عرض جغرافیایی قرار گرفته که سیبری، گرینلند و آلاسکا قرار دارند بنابراین به نظر می‌رسد که آب و هوای این کشور بسیار سرد باشد اما تاثیرات گلف استریم باعث گرم‌تر شدن و ملایم شدن آب و هوا در نروژ شده است. این کشور آب و هوای معتدل و 5 منطقه‌ی آب و هوایی متمایز دارد. آب و هوا در این کشور بسته به زمان و مکانی که سفر می‌کنید، ممکن است به سرعت تغییر کند.

بهترین زمان برای سفر به نروژ

روزهای آغاز سال، نروژ، سرد و تاریک است حتی در سواحل جنوب غربی در برگن. اگر می‌خواهید ماه‌های ژانویه و فوریه به این کشور سفر کنید و برای اسکی و تماشای شفق قطبی برنامه‌ریزی کرده‌اید حتما باید لباس گرم همراه ببرید و منتظر سرمای هوا باشید.

ماه مارس بهترین زمان برای سفر به نروژ است. در این ماه، روزها طولانی‌تر هستند و در تفریحگاه‌های زمستانی، بارش برف، شرایط را برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی فراهم می‌کند. هر چه به سمت ماه آوریل و مه برود، گل‌های وحشی و شکوفه‌ها، زیبایی طبیعت این کشور را دوچندان می‌کنند.

ژوئن، جولای و آگوست، از نظر آب و هوا و طولانی بودن ساعات روز، بهترین زمان برای سفر به نروژ هستند. اما هزینه‌ی سفر در این ماه‌ها چون فصل شلوغ گردشگری هستند، بیشتر است.

بعد از تمام شدن تعطیلات مدارس یعنی از اواسط سپتامبر و اکتبر، قیمت‌ها کاهش می‌یابند. چون این مدت بین تابستان و زمستان قرار گرفته و ممکن است بسیاری از جاذبه‌های گردشگری تعطیل باشند.

روزهای نوامبر سرد و تاریک است اما موقعیت عالی برای تماشای شفق قطبی کم کم فراهم می‌شود. در ماه دسامبر اما حال و هوای این کشور عوض می‌شود. هر جا که پا بگذارید، بارش برف، دریاچه‌های یخ زده، بازارچه‌های کریسمس و نورپردازی‌های جشن سال نو، توجهتان را جلب می‌کند.

معرفی و آشنایی با کشور نروژ
معرفی و آشنایی با کشور نروژ

هزینه‌های متداول نروژ

اقامت در نروژ

تقریبا مثل هر چیز دیگری در نروژ، هزینه اقامت هم نسبت به بقیه کشورهای اروپایی، کمی گران است. قیمت هر شب برای یک اتاق هاستل بسته به شهر اقامت، حدود 500 کرون قیمت دارد که این قیمت برای ویلاهای شخصی تک خوابه تا 750 کرون هم بالا می‌رود.

هتل‌ها هم مطابق انتظار از بقیه اقامتگاه‌ها گران‌تر هستند و اتاق‌های دوخوابه از قیمت 1000 کرون به بالا شروع می‌شوند. البته اگر چادر همراه خود دارید و با خوابیدن در مکان‌های عمومی مانند پارک‌های مخصوص و حتی در دل طبیعت مشکلی ندارید، پس نیازی به پرداخت هزینه‌ی گزاف برای اتاق ندارید.

norway
norway

غذا در نروژ

هزینه غذاهای آماده در نروژ کمی بالاست. غذاهای فست‌فود در رستوران‌های معمولی، حدود 80 کرون قیمت دارند. ساندویچ‌ها در اغذیه‌فروشی‌های خیابانی قیمتی بین 30 تا 50 کرون دارند و رستورا‌های زنجیره‌ای مانند «مکدونالد» و «برگرکینگ» هر وعده را 125 کرون قیمت‌گذاری کردند. همه این قیمت‌ها نسبت به رستوران‌های مجلل، ارزان محسوب می‌شوند؛ چون هر وعده غذا در این اماکن می‌تواند تا 300 کرون هم برای شما خرج بردارد. در کل می‌توان گفت با سفر به نروژ، دلیل بسیار خوبی برای رژیم گرفتن پیدا می‌کنید.

معرفی و آشنایی با کشور نروژ
معرفی و آشنایی با کشور نروژ

حمل و نقل در نروژ

قطارهای بین شهری با توجه به زمان رزرو آن و مسافت پیموده شده، قیمتی بین 300 تا 600 کرون دارند. اگر زودتر از دیگران بلیط خود را خریداری کنید، قیمت مناسب‌تری هم پرداخت می‌کنید. بهترین روش سفر بین شهری، حمل و نقل با اتوبوس است؛ زیرا از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و هم امکانات رایگانی مانند اینترنت، قهوه و چای در اختیارتان می‌گذارد.

تفریح در نروژ

نروژ سرزمین تنگه‌ها، آبدره‌ها، آبشارها و دشت‌های وسیع است و طبیعت‌گردی یکی از تفریحات اصلی مردم این کشور به شمار می‌رود. هر روزه تورهای اختصاصی برای چنین تفریحاتی برگزار می‌شود که قیمت تمام روز آن 1000 کرون و نصف روز آن 600 کرون است. البته نروژ موزه‌های بسیار زیبایی هم دارد که قیمت بلیطشان حدود 80 کرون است.

راه‌کارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در نروژ

غذای خانگی درست کنید

همان‌طور که گفته شد، هزینه غذاهای آماده در نروژ بالاست و برای گردشگران بین‌المللی به صرفه نیست؛ راه‌حل جایگزین برای این کار، درست کردن خوراکی برای خودتان است. از سوپرمارکت‌ها مواد اولیه را خریداری کرده و با صرف زمانی کوتاه، غذای گرمی را فراهم کنید. با این روش هم از سالم بودن غذا اطمینان حاصل می‌کنید و هم به میزان قابل توجهی از هزینه‌هایتان کاسته‌اید.

البته اگر در مدت اقامتتان، فرصت پخت و پز ندارید، اغذیه‌فروشان خیابانی بهترین جایگزین هستند.

خانه‌های مسکونی را اجاره کنید

به دلیل قیمت بالای هاستل‌ و هتل‌ها، در سراسر نروژ افرادی پیدا می‌شوند که یک یا چند اتاق از خانه‌هایشان را برای مدت کوتاهی به شما اجاره دهند. قیمت این خانه‌ها بسیار به صرفه‌تر از مکان‌های اقامتی دیگر است. البته تقریبا در تمام پارک‌های ملی و جنگل‌ها می‌توانید کمپ بزنید و برای این کار آزاد هستید و مهم‌ترین نکته، رایگان بودن این کار است.

norway
norway

5 نمونه از اصلی‌ترین مواردی که پیش از سفر به این کشور باید در مورد آنها بدانید:

1- حتما لباس گرم به همراه داشته باشید

به علت تفاوت بارز شرایط آب و هوایی مناطق مختلف نروژ، هر گردشگر باید لباس‌های گرمتری نسبت به فصلی که به این کشور سفر می‌کند به همراه داشته باشد. به عنوان مثال کسانی که در فصل تابستان به این کشور سفر می‌کنند می‌بایست لباس‌هایی مناسب فصل بهار به همراه داشته باشند و همینطور گردشگرانی هم که در فصل بهار به نروژ می‌روند، باید لباس‌هایی مناسب با فصل زمستان در اختیار داشته باشند. هر چه به شمال این کشور می‌رویم، هوا سردتر می‌شود و در نتیجه مسافران حتما باید برای این شرایط آمادگی کاملی داشته باشند.

2- زبان نروژی، زبان سختی است

جالب است بدانید اگر برای محاوره در این کشور، از آنها بپرسید که آیا می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند یا خیر، به احتمال زیاد پاسخ آنها مثبت خواهد بود چرا که بیشتر جوانان زیر 45 سال در این کشور، قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستند و اتفاقا در آن تبحر خوبی هم دارند. اما صحبت کردن با پیرترها می‌تواند سخت باشد زیرا آنها کمتر علاقمند به مکالمه زیاد به زبانی غیر از زبان خودشان هستند ولی این مشکل تقریبا هیچگاه با جوانترها وجود ندارد. درک زبان نروژی برای کسانی که هیچگونه تجربه یا سابقه قبلی در مواجهه با آن نداشته‌اند، تا حد زیادی مشکل است.

3- خودتان را برای قیمت‌ها آماده کنید

نروژ یکی از معدود کشورهای بسیار مرفه در جهان است. اما انجام فعالیت‌های مالی در اینگونه کشورها، تا حد زیادی مدیون دریافت مالیات‌های بالاست و مالیات بالا نیز به معنی قیمت‌های بالاتر است. نروژی‌ها به دلیل دارا بودن درآمد سرانه بالا، می‌توانند از عهده پرداخت این مالیات‌ها برآیند اما برای کسانی که در این سطح استاندارد از زندگی و رفاه قرار ندارند، نروژ حتما کشور گرانی خواهد بود.

4- شرایطی به صورت خرید آسان در نروژ وجود دارد

وقتی صحبت از خرید به میان می‌آید، نروژی‌ها به چیزی که به نام «خرید آسان» مشهور است، علاقه زیادی نشان می‌دهند. رما 1000 (REMA 1000)، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در نروژ است. فروشگاهی بدون هرگونه تجمل که در آن اصلا از لوازم پر زرق و برق و خیره‌کننده خبری نیست اما قیمت‌هایی که در آن ارائه می‌شود، نسبت به سایر فروشگاه‌ها مناسب‌تر است. این شرایط، بخشی از همان آسانی و سادگی در خرید می‌باشد. اما در همین فروشگاه هم مردم سعی می‌کنند دقیقا به اندازه نیاز خرید کنند و حتی می‌توان اقلام دست دومی را هم در آن پیدا کرد که آن هم، بخش دیگری از شرایط خرید آسان در این فروشگاه خواهد بود.

5- از عیب‌جویی و انتقاد خودداری کنید

گروهی معتقدند نروژی‌ها علاقه ندارند در مورد کسی قضاوت کنند و دلیل این امر شاید این است که آنها عموما کسی را مورد انتقاد و سرزنش خود قرار نمی‌دهند. ممکن است وجود این شرایط به دلیل دیگری باشد اما بدون توجه به وجود هر علتی، در این کشور باید سعی کنید ایراد نگیرید و از چیزی انتقاد نکنید. قبل از مسافرت به این کشور، تمرین کنید تا هر آنچه که هست را بپذیرید و در مورد هیچ چیزی قضاوت نکنید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی و آشنایی با کشور نروژ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی و آشنایی با کشور نروژ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.