زمان مطالعه: 6 دقیقه
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا (2019) ؛ کره شمالی / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی طوفان زرد ؛ بدون برنامه ، بدون...

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا (2019) ؛ کره شمالی / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

طوفان زرد ؛ بدون برنامه ، بدون تدارکات

کره شمالی در یک نگاه

لقب : chollima ( چولیما در ادبیات چینی ، یک اسب بزرگ بالدار است ) بالاترین سازمان فوتبالی : DPR KOREA Football association (اتحادیه فوتبال کره‌شمالی) استادیوم ملّی : استادیوم کیم ایل ـ سونگ ( 70 هزار نفری ) یانگادو ( 30 هزار نفره ) علامت اختصاری در فیفا : PRK بهترین عنوان در رنگینگ فیفا : 181 ( نوامبر 1998 ) اولین بازی رسمی : کره‌شمالی ( 1 ـ 0 ) چین ( 7 اکتبر 1956 در پکن ـ چین ) بهترین نتیجه : کره شمالی ( 21 ـ 0 ) گوآم ( 11 مارچ 2005 در تایپه ـ تایوان ) بدترین نتیجه : کره‌شمالی ( 0 ـ 7 ) پرتغال ( 21 ژوئن 2010 در کیپ تاون ـ آفریقای جنوبی ) سرمربی : یون جونگ کیم

northkorea-national-football-team
northkorea-national-football-team

افسانه طوفان زرد

فوتبال کره‌شمالی یک تفاوت آشکار با سایر کشورهای آسیایی دارد . این فوتبال ابتدا در سطح جهان نامور شد و در جام جهانی چشم‌ها را خیره کرد ؛ آن گاه برای بدل شدن به یک قدرت آسیایی با رقبای آسیایی نبرد کرد . چولیما در سال 1966 تنها به لطف دو مسابقه با استرالیا راهی جام جهانی شد و در انگلستان موفق به شکست لاجوردی پوشان ایتالیا شده « طوفان زرد » لقب گرفت و سپس طی 20 دقیقه نبرد حماسی با پرتغال ، همه را انگشت به دهان کرد . اما سرانجام برتری ( 3 ـ 0 ) را با شکست ( 3 ـ 5 ) عوض کرد . با این وجود ، کره‌شمالی تا مدت‌ها پرافتخارترین تیم آسیایی در جام جهانی باقی ماند . از آن دوران طلایی مدت‌ها گذشت . چولیما دیگر در میادین جهان دیده نشد و همین امر سبب شد تا طوفان زرد نزد اروپاییان به‌عنوان یک « ابهام » باقی بماند . این در حالی بود که کره‌شمالی در آسیا هرگز چنین اعتباری به دست نیاورد. چولیما در مقدماتی المپیک 1972 مغلوب ایران شد و یک سال بعد در مقدماتی جام جهانی بازهم از ایران شکست خورد ؛ به نظر می‌رسید فوتبال کره‌شمالی برای رسیدن به سطح اول فوتبال قاره‌کهن ، راهی دراز پیش روی خود خواهد داشت .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی

طوفان زرد ؛ بدون برنامه ، بدون تدارکات

در بین هشت قدرت المپیک

کره‌شمالی سرانجام در بازیهای 1976 ( مونتوآل ) طعم حضور در المپیک را چشید و از قضا بازهم درخشان ظاهر شد . در روز 21 جولای ، کانادای میزبان ( 1 ـ 3 ) مقابل چولیما مغلوب شد . پس از آن نیز تیم در برابر شوروی نبردی پایا ‌پای به نمایش گذاشت . مسابقه‌ای که تنها به لطف یک پنالتی به سود روس‌ها در جریان بود ، اما در ده دقیقه پایانی کره تحلیل رفت و سرانجام ( 0 ـ 3 ) مغلوب شد به این ترتیب تیم در روز 25 جولای مقابل لهستان ایستاد . بازهم کره در نیمه اول پا به‌پای حریف پیش رفت و تنها یک گل دریافت نمود . اما شرایط در نیمه دوم متفاوت بود و لهستان ( 5 ـ 0 ) کره را در هم کوبید و خود ، به جمع تیم‌های نیمه نهایی پای گذاشت .

اولین حضور ، نخستین عنوان در جام ملت‌ها

کره شمالی در ماه می 1979 برای صعود به جام ملتهای آسیا کار دشواری نداشت . برد ( 3 ـ 1 ) مقابل اندونزی و تساوی ( 1 ـ 1 ) با مالزی ، هر دو تیم کره‌ و مالزی را به جام ملتها فرستاد . تیم مرحله نهایی را با برتری ( 3 ـ 2 ) در برابر بنگلادش آغاز کرد . گل سوم کره دو دقیقه بعد از گل تساوی و در دقیقه 90 به ثمر رسید ! پس از آن نوبت به برتری ( 2 ـ 1 ) مقابل چین رسید . تنها یک تساوی مقابل ایران ، کره را صدرنشین می‌کرد . اما ایران طی 60 دقیقه به 3 گل دست یافت و تلاش‌های چولیما تنها دو گل به همراه داشت . به این ترتیب وقتی کره در روز 26 سپتامبر ( 2 ـ 1 ) سوریه را از پیش رو برداشت ، با ایران هم امتیاز شد . ما با تفاضل گل کمتر ، عنوان دوم گروه را از آن خود کرد . در نیمه نهایی حریف کره جنوبی شد . بازی در حضور 20 هزار تماشاگر استادیوم صباح السالم در ساعت 19:30 آغاز شد و کره شمالی تا ده دقیقه پایانی مسابقه از حریف پیش بود . اما به ناگاه دو گل دریافت کرد و با باخت ( 1 ـ 2 ) راهی دیدار رده‌بندی شد . یک باردیگر ایران ، کره‌شمالی را شکست داد . این بار ( 3 ـ 0 ) و کره‌شمالی در جام ملتهای کویت از رسیدن به مدال باز ماند . از آن زمان به بعد کره در حسرت حتی یک برد در جام ملت ها باقی ماند !

northkorea-national-football-team
northkorea-national-football-team

اخراج از بازیهای آسیایی!

روزهای درخشان کره‌شمالی همچنان ادامه داشت . تیم در بازیهایی آسیایی 1982 تایلند را ( 3 ـ 0 ) درهم کوبید و با تساوی مقابل سوریه ( 1 ـ 1 ) و عربستان ( 2 ـ 2 ) صدرنشین گروه شد و پس از برد ( 1 ـ 0 ) از چین به جمع چهار تیم برتر آسیا رسید . در نیمه نهایی جونگ‌ ـ‌ مان کیم در دقیقه 76 کره را از کویت پیش انداخت . چیزی به فینال نمانده بود اما کویت در ثانیه‌های تلف شده به گل تساوی دست یافت . در وقت اضافی کویت ( 3 ـ 2 ) به پیروزی دست یافت . اما اعتراض شدید کره‌ای‌ها به امر قضاوت سبب شد که AFC کره را به مدت دو سال از کلیه مسابقات آسیایی محروم سازد . چنین شد که کره شانس حضور در بازی رده بندی را از دست داد و نام این تیم حتی از مقام چهارم مسابقات هم حذف شد ! غیبت از مسابقات به مرور آثار خود را نمایان ساخت و کره تا سال 1990 دیگر در بین بزرگان دیده نشد .

نایب قهرمانی به لطف نتایج میلیمتری

در سپتامبر  1990 کره‌شمالی بازی‌های آسیایی پکن را با تساوی ( 0 ـ 0 ) مقابل مالزی آغاز کرد و وقتی مقابل ایران ( 1 ـ 2 ) شکست خورد ، به لطف تفاضل گل راهی مرحله یک چهارم نهایی شد . جایی که برتری ( 4 ـ 3 ) بر عربستان در ضربات پنالتی ، صعود به نیمه نهایی را رقم زد . یک برد ( 1 ـ 0 ) در برابر تایلند ، کره‌شمالی را فینالیست کرد و تیم در روز 6 اکتبر بازهم مقابل ایران ایستاد . در این مسابقه چولیما حدود یک ساعت را با 10 بازیکن بازی کرد اما بازهم کره از ایران شکست خورد ؛ این بار ( 4 ـ 1 ) و در ضربات پنالتی .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی

نقشه و پرچم کره شمالی

کره شمالی در مسیر امارات

کره شمالی در گروه هشتم مرحله انتخابی جام ملت های آسیا پس از ازبکستان در جایگاه دوم گروه هشتم قرار گرفت. نتایج این تیم چنین بود : کره شمالی ( 4 - 2 ) ازبکستان / کره شمالی ( 0 - 0 ) فیلیپین / کره شمالی ( 2 - 0 ) بحرین / کره شمالی ( 1 - 0 ) یمن ازبکستان ( 3 - 1 ) کره شمالی / فیلیپین ( 3 - 2 ) کره شمالی / بحرین ( 0 - 1 ) کره شمالی / یمن ( 0 - 3 ) کره شمالی کره به عنوان تیم دوم، راهی دور دوم گروهی مسابقات مقدماتی شد و در گروه دوم این مسابقات نتایج زیر را کسب کرد : کره شمالی ( 2 - 2 )لبنان / کره شمالی ( 2 - 0 ) هنگ کنگ / کره شمالی ( 4 - 1 ) مالزی لبنان ( 5 - 0 ) کره شمالی / هنگ کنگ ( 1 - 1 ) کره شمالی / مالزی ( 1 - 4 ) هنگ کنگ این تیم در جام ملت ها بازی های زیر را برگزار می کند : کره شمالی - عربستان ( 8 ژانویه ) کره شمالی - قطر ( 13 ژانویه ) کره شمالی - لبنان ( 17 ژانویه )

northkorea-national-football-team
northkorea-national-football-team

مثل ایران !

شرایط بازیهای دوستانه کره شمالی را می توان به بدی تدارکات ایران دانست . با این وجود ، شرکت در بازیهای شرق آسیا سبب می شود که کره شمالی فرصت بازی با تیمهای ژاپن ، ژاپن ( 1 - 0 ) کره شمالی کره جنوبی ( 1 - 0 ) کره شمالی چین ( 1 - 1 ) کره شمالی ازبکستان ( 2 - 0 ) کره شمالی   اختصاصی آسمونی 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره شمالی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.