زمان مطالعه: 2 دقیقه
زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران

زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران

شهرهای شمال ایران به دلیل قرار گرفتن بین رشته کوه های البرز و دریای خزر دارای طبیعت و آب و هوای بی نظیری...

شهرهای شمال ایران به دلیل قرار گرفتن بین رشته کوه های البرز و دریای خزر دارای طبیعت و آب و هوای بی نظیری هستند.  کسی نبست که حداقل به یکی از شهرهای شمال سفر نکرده باشد. هریک از این شهرها دارای زیبایی منحصر به فرد و خاص خود هستند و انتخاب یکی از این شهرها به عنوان بهترین شهر شمال کار بسیار دشواری است. در این مقاله از آسمونی سعی می کنیم شهرهایی را معرفی کنیم که از نظر گردشگران زیباترین شهر شمال ایران هستند.

زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران
زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران

ماسوله

ماسوله شاید یکی از معروف‌ترین شهرهای استان گیلان باشد. ماسوله در جنوب استان و در فاصله 60 کیلومتری شهر رشت، 36 کیلومتری شهر فومن و 20 کیلومتری شهر ماکوان در جنگل‌های سردار جنگل فومن قرار دارد. معروفیت این شهر به دلیل معماری منحصربه‌فرد این شهر است. این شهر در دوران زندیه ساخته‌شده است و بهترین توصیف برای معماری ماسوله این است : پشت‌بام یک‌خانه حیاط خانه بالایی است. خانه‌های این شهر گویی به‌صورت پله کانی بر روی‌هم ساخته‌شده‌اند. تمامی این خانه‌ها بر روی کوه ساخته‌شده‌اند و محل عبور و مرور به‌قدری باریک است که حتی عبور موتورسیکلت نیز از آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

northern-iran-cities
northern-iran-cities

این شهر در سال 1354 در فهرست آثار ملی ایرانی به ثبت رسید و پس‌ازآن ساخت‌وساز در این شهر بسیار محدود شد به‌طوری‌که بسیاری از ساکنین آن در طی سال‌ها مجبور به مهاجرت به شهرهای اطراف و تهران شدند. نکته مثبت این محدودیت‌ها این بود که ماسوله معماری قدیمی و منحصربه‌فردش را حفظ کرد.

زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران
زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران

ماسوله یکی از خوش آب و هواترین شهرهای شمال کشور است. قله شاه معلم بلندترین قله استان گیلان نیز در ماسوله قرار دارد همین امر باعث شده تا کوهنوردان بسیاری به این شهر سفر کنند. بازار محلی این شهر نیز از جذابیت‌های این شهر است.  اگر به سایت‌های گردشگری انگلیسی‌زبان نیز سر بزنید ماسوله را در لیست زیباترین شهرهای ایران خواهید دید.

northern-iran-cities
northern-iran-cities

فومن شهر مجسمه‌ها

فومن یکی از شهرهای استان گیلان است که در میان شالیزارها احاطه‌شده است. این شهر تاریخی در فاصله 5 کیلومتر صومعه‌سرا و 356 کیلومتری تهران قرار دارد. این شهر در مسیر راه‌های دسترسی به ماسوله و قلعه رودخان قرارگرفته است.

پس اگر قصد دیدن ماسوله رادارید زمانی را نیز به دیدن فومن اختصاص دهید. جاذبه‌های این شهر را می‌توان به بخش طبیعی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تقسیم کرد.

معروف‌ترین سوغاتی این شهر کلوچه فومن است.

زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران
زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران

قلعه تاریخی ، قلعه رود خان در 20 کیلومتری جنوب غربی فومن قرارگرفته است قدمت این قلعه به دوران ساسانیان می‌رسد و از مهم‌ترین آثار تاریخی استان گیلان محسوب می‌شود.

رامسر

شهر رامسر در غرب استان مازندران نیز جزو شهرهایی است که موردتوجه مسافران و گردشگران است. ساخت  هتل رامسر در سال 1317 نیز نشان از جذابیت و اهمیت این شهر از گذشته تاکنون است.

northern-iran-cities
northern-iran-cities

از جاذبه‌های طبیعی این شهر می‌توان به آبشار، چشمه‌های آب سرد و گرم ، غارها و جنگل‌های متعدد اشاره کرد.

یکی از جاذبه‌های تفریحی رامسر ، تله کابین رامسر است. تله کابین بزرگ‌ترین تله کابین کشور است و با طول 2 کیلومتر از سواحل دریای خزر شروع‌شده و به ارتفاعات جنگلی می‌رسد.

زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران
زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران

جواهر مازندران

جواهر ده یکی از روستاهای شهرستان رامسر در مازندران است. این روستا یکی از زیباترین روستاهای استان مازندران است. طبیعت بی‌بدیل این روستا هرساله جمعیت زیادی را در فصل بهار و تابستان به این منطقه می‌کشاند. قله‌های سرسبز و زیبا و چشمه و آبشار از زیبایی‌های طبیعت جواهر ده هستند. این روستای در فاصله 27 کیلومتری رامسر قرار دارد.

نظر خود را درباره «زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زیباترین و بهترین شهرهای شمال ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.