زمان مطالعه: 5 دقیقه
تور شمال

تور شمال

شمال ایران همیشه اولین گزینه ایرانیان برای مسافرت است. اگر می خواهید تور شمال را تجربه کنید و نیاز به...

تور شمال
تور شمال

شمال ایران همیشه اولین گزینه ایرانیان برای مسافرت است. اگر می خواهید تور شمال را تجربه کنید و نیاز به راهنمای تور شمال دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که نکاتی در مورد شمال برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که در ادامه می خوانید.

شمال

تور شمال : برای سفر به شمال ایران چقدر باید هزینه کرد؟

علیرغم اینکه سفر نوروزی دردسرهای خاص خودش را دارد، اما برای خیلی ها قابل چشم پوشی نیست. هر خانواده ایرانی با هر وضعیت درآمدی که داشته باشد، چه با ماشین شخصی، چه با اتوبوس و قطار و هواپیما دوست دارد بهترین استفاده را از ایام تعطیلات ببرد و جمع خانواده شان در بهار جمع باشد.در این گزارش سعی کردیم که سلیقه ها و درآمدهای مختلف خانواده ها را در نظر گرفته و گزینه های مختلفی را به شما پیشنهاد کنیم. به همین خاطر 3 مقصد متفاوت را انتخاب کردیم و با در نظر گرفتن جیب شما، بسته های هزینه ای مختلفی را پیشنهاد کردیم تا در انتخاب مناسب ترین شیوه برای سفر به شما کمک کند. شایان ذکر است که اعداد و ارقام ارائه شده در این گزارش حالت میانگین و معمول سفر را در نظر گرفته است. به طور مثال، اگر شما در منزل دوستان و آشنایان اقامت کنید یا چادر بزنید، هزینه اسکان شما حذف و اگر هتل 5 ستاره بروید، بسیار زیاد می شود. همچنین در مسافرت ممکن است شما تفریحات مختلف گران قیمتی مثل انواع رستوران ها و ورزش ها را امتحان کنید. لذا ما تنها حالت پایه و معمول را مبنا در نظر گرفته ایم.

north-tour
north-tour

تور شمال : شمال را نمی شود از فهرست خط زد

نمی شود شمال را از سیاهه سفرهای نوروزی خط زد. علی رغم ترافیک سنگین و آب و هوای بارانی، همه ساله بیشترین حجم سفرهای نوروزی روانه مناطق سرسبز مازندران و گلستان و گیلان می شود. نرم افزارهای هواشناسی در ایام نوروز آب و هوای نیمه ابری و بعضا بارانی را برای شمال کشور نشان می دهد. از آب و هوا که بگذریم مسأله مهم بعدی این است که کجای شمال بریم؟

تور شمال : استان گلستان

برای خراسانی هایی که حوصله چندانی ندارند که تا غرب گیلان سفر کنند، استان گلستان مقصد دلخواهی است. پارک های جنگلی مختلف نظیر ناهارخوران، النگ دره، گلستان و آبشارهای متعدد به علاوه بنادر زیبای ترکمن و گز، تجربه مفید و مختصر خواهد بود. اما پارک جنگلی کردکوی و دهکده درازنو در جنوب شهرستان کردکوی  به دلیل قرار نگرفتن در مسیر جاده اصلی کمتر مورد توجه مسافران قرار گرفته و پیشنهاد می کنیم حتما یک سری به آنجا بزنید.

اسکله بندر ترکمن، از دیگر تفرجگاه‌های مهم استان و از اماکن مطلوب جهت گذران اوقات فراغت شهروندان و مسافران محسوب می‌شود. این اسکله توریستی در غرب شهر واقع شده، جایی که می‏توان سوار قایق‏های پدالی یا موتوری شد و بازارهای ساحلی و رنگارنگ صنایع دستی را یک دل سیر از نظر گذراند. دوشنبه بازار بندر ترکمن بهشت مسافران عاشق صنایع دستی است. انواع قالی و قالیچه ترکمنی، محصولات نمدی، پشتی های زیبای ترکمنی، ابریشم بافی و سوزن دوزی از دیگر صنایع دستی این منطقه هستند که در این بازار به فروش می‏رسند. آشوراده نیز در غرب بندر ترکمن بزرگترین جزیره ایرانی در دریای مازندران، است که می توانید از بندر ترکمن با قایق موتوری ظرف 10 دقیقه به آنجا برسید و از زیبایی های بی نظیر و آرامش مثال زدنی آن لذت ببرید. به شما پیشنهاد می کنیم که از نوش جان کردن «چکدرمه» نیز غافل نشوید.

تور شمال
تور شمال

تور شمال : استان مازندران

اما اگر مازندران را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید، تنکابن و رامسر مناطق و تفریحات زیادی برایتان خواهند داشت. اما در این بین روستای جواهر ده در نزدیکی رامسر یکی از جذاب ترین نقاط این استان کشور است که حتما باید سری به آن بزنید. جویبارهای بالادست این روستا با آبشارهای زیبا، پارک جنگلی وسیعی در میان دره که در کنار رود صفارود جای دارد و رودخانه‌ای با آب معدنی گازدار از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

با این حال اکثر مردم وقتی به مازندران سفر می کنند، یک هدف بیشتر ندارند و آن لذت بردن از ساحل و دریاست. اگر اهل دریا هستید و می خواهید صبح و شب خود را در ساحل به سر ببرید، برای شما هم پیشنهادهایی داریم. معمولا خراسانی ها به اولین دریا که می رسند، توقف می کنند. به همین دلیل است که بابلسر جزو شلوغ ترین سواحل کشور شده است. اما شاید بد نباشد اندکی دیگر به سفر خود در جاده های مازندران و گیلان ادامه دهید ورنج سفر را به جان بخرید تا هم اقامتگاه ارزان تری پیدا کنید و هم از سکوت ساحل لذت ببرید. همچنین توصیه می شود به جای تمرکز در شهر های بزرگ به شهر های کوچک و روستاهای بین شهری بروید.

اگر به دریا می روید، بد نیست که این خبر را در گوش خود زمزمه کنید:«در شش ماه نخست امسال، 188 نفر در دریای خزر غرق شده اند». پس مراقب  دریای مواج خزر و خطرات آن باشید.

north-tour
north-tour

تور شمال : استان گیلان

حال برویم سراغ استان فوق العاده زیبای گیلان. تالاب و پل چوبی بندرکیاشهر یکی از مناطق بسیار دیدنی استان گیلان است. این بندر زیبا یکی از مراکز توریستی بکر کشورو بهترین مکان تفریحی این بندر پل چوبی است که به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین المللی بوجاق عبور کرده است.

یکی از مکان های تاریخی و دیدنی گیلان، قلعه رودخان یا قلعه حسامی در 200 کیلومتری جنوب غربی شهرفومن است.

این قلعه با 2٫6 هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد.

دیوار قلعه 1500 متر طول دارد و در آن 65 برج و بارو قرار گرفته است.

مسافت قلعه تا فومن  25 کیلومتر و تا ماسوله 600 کیلومتر است.

حواستان باشد که وضعیت آب و هوا برای حوالی سال نو در این استان بارانی خواهد بود.

حالا نوبت آن است که سراغ اصل مطلب بریم؛ یعنی هزینه سفر.

هزینه سفر بسته به اینکه چه وسیله ای را برای سفر انتخاب کنید و اینکه شخصا بروید یا با تور تفاوت می کند.

تورهای نوروزی شمال قیمت های مختلف و تقریبا زیادی دارند.

به عنوان مثال تورهای ناهارخوران، رامسر و آستارا به مدت چهار روز نفری یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومان آب می خورد که برای یک خانواده چهار نفره حدود 5 میلیون تومان می شود. برای همین عده زیادی ترجیح می دهند با وسیله شخصی یا عمومی سفر کنند.

بلیت هواپیما در ایام عید از مشهد به شهرهای شمالی حدود 300 هزار تومان در هر مسیر است که برای یک خانواده چهارنفره حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان می شود.

جدول هزینه های تور شمال

هزینه ها تقریبی (به تومان) و برای خانوار چهارنفره محاسبه شده است. هزینه بنزین و تعویض روغن و سرویس ماشین سفر با اتوبوس توریستی +سه شب اقامت در هتل اسپیناس  4ستاره+صبحانه بوفه + پذیرایی بین روز+ هزینه تله کابین+ یک وعده ناهار + پرداخت ورودی ها + همراهی راهنمای تور حرفه ای و گشت  سه شب و چهار روز

تور شمال
تور شمال

بهترین زمان برای سفر به شمال چه زمانی است؟

هر ساله عده زیادی از مردم به شمال کشور به استان های مازندران , گیلان و گلستان سفر میکنند.حال بهترین زمان برای سفر به این سه استان چه زمانی است؟

معیار اول سرسبزی و هوای خوب است که برای سرسبزی تابستان زمان بسیار مناسبی است ولی گرمای وحشتناک به همراه شرجی بودن استان های شمالی زیاد توسیه نمیشود ولی در ایام 3 ماه اول سال به دلیل بهاری بودن هوا و سرسبز بودن درختان بهترین زمان است.

معیار بعدی هزینه است که برای هزینه تابستان و عید نوروز قیمت ویلاهای اجاره ای فوق العاده بالاست و بهترین زمان برج 2 و 3 می ماند که خلوترین زمان برای سفر به شمال و مخصوصا برج 3 که اکثر مدارس و دانشگاه ها باز هستند و آب و هوای شمال عالی هستش در آن زمان.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور شمال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور شمال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.