زمان مطالعه: 11 دقیقه
بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور

بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور

مجموعه چشم پزشکی نور در سال 1372 با راه‌اندازی نخستین کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی در ایران، فعالیت خود را آغاز...

مجموعه چشم پزشکی نور در سال 1372 با راه‌اندازی نخستین کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی در ایران، فعالیت خود را آغاز نمود. بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور را فهرست می کند.

مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور در یک نگاه

  • سازمان متبوع: خصوصی
  • استان: تهران ، شهرستان: تهران
  • منطقه (تهران): منطقه3
  • تلفن: 021-82400
  • فکس: 021-88650501
  • نشانی: خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از ظفر،ابتدای بلوار اسفندیار.کد پستی : 1968653111 صندوق پستی : 3475-19395
  • وبسایت:com

معرفی مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

مجموعه چشم پزشکی نور در خیابان مطهری، اولین مرحله از فعالیت‌های نور بود که کماکان در حال ارایه خدمات بوده و در سال 1392 با بهره‌گیری از ساختمان‌های جدید و امکانات به‌ روز، وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد. پزشکان فوق تخصص تمامی رشته های چشم پزشکی در کلینیک نور مطهری حضور داشته و به معاینه و درمان بیماران می پردازند. خدمات چشم پزشکی از معاینات اولیه، تصویربرداری، اپتومتری تا اعمال جراحی پیشرفته همچون پیوند قرنیه در این مرکز انجام می شود.

چشم‌انداز مجموعه نور آن است که یکایک متقاضیان بتوانند از خدمات چشم‌ پزشکی منحصربه فرد و در شأن خود، در کمترین فاصله از محل زندگی و به دور از رنجش‌های ناشی از ترددهای مکرر بهره‌ مند شوند.

راه‌اندازی بیمارستان فوق‌تخصصی چشم‌ پزشکی نور در ابتدای بلوار اسفندیار در سال 1386، استمرار حرکتی است که در سال 1372 آغاز و در سال 1379 با توسعه کلینیک اکسایمر خیابان بابک بهرامی ادامه یافته بود.  بیمارستان نور نخستین بیمارستان تخصصی چشم‌ پزشکی خصوصی کشور بود که با برخورداری از سیستم ارجاع و مشاوره فوق‌تخصصی، چشم‌ پزشکان متبحر و مسلط به دانش روز چشم پزشکی، تجهیزات تشخیصی و درمانی جدید دنیا و پرسنل مهربان و کارآموخته، در محیطی زیبا و آرام، خدماتی شایسته به هم وطنان عزیز ارایه نموده و همواره در تمامی عرصه های علمی، عملی و تکنولوژیک پیشرو بوده و برتری خود را در کشور و منطقه حفظ کرده است.

این نخستین بار بود که تمامی طیف خدمات چشم‌ پزشکی، از پایه‌ ای‌ترین آنها تا پیشرفته‌ ترین جراحی‌های نوین دنیای چشم‌ پزشکی، در یک ساختمان و زیر یک سقف ارایه می شد و بیماران برای تکمیل روند تشخیصی و درمانی خود نیازی به خروج از مجموعه نداشتند.

پاره‌ای از افتخارات این مجموعه چشم پزشکی به شرح زیر است.

  • انجام نخستین عمل جراحی عیوب انکساری با استفاده از لیزر اکسایمر و لیزیک در ایران
  • انجام نخستین اعمال جراحی لیزری برای اصلاح کدورت های قرنیه
  • انجام بیشترین اعمال جراحی اصلاح عیوب انکساری در ایران و خاورمیانه
  • کاشت رینگ های داخل قرنیه ای برای اصلاح نزدیک بینی و کراتوکونوس(قوز قرنیه) برای نخستین بار در کشور
  • انجام نخستین عمل جراحی اصلاح دوربینی به کمک امواج هدایتی
  • کاشت لنزهای داخل چشمی برای اصلاح نزدیک بینی
  • انجام اولین عمل کاتاراکت به روش فیکو
  • انجام نخستین عمل جراحی کاتاراکت با استفاده از لیزر
  • راه اندازی نخستین کلینیک دیابت برای پیگیری مشکلات چشمی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • اجرای تکنیک های نوین پیوند قرنیه

نور البرز راه‌اندازی شد

کلینیک چشم پزشکی نور البرز یا به تعبیر بهتر سومین عضو خانواده بزرگ چشم پزشکی نور، در تیرماه سال 1392 راه اندازی شده و در شهریور ماه سال 1392 طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و لشگری استان، در شهر کرج رسماً افتتاح گردید. این کلینیک با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات چشم پزشکی دنیا قادر است در بخش‌های مختلف درمانی به نیاز بیماران و مراجعه‌کنندگان ساکن استان البرز و استان‌های همجوار نظیر زنجان و قزوین پاسخ داده و از سفر آنها به شهرتهران جلوگیری کند.

بخش قابل توجهی از نیروی انسانی این مرکز درمانی را پرسنل باسابقه بیمارستان نور تشکیل می‌دهند؛ چشم پزشکان کلینیک هم از اعضای مجموعه چشم پزشکی نور تهران هستند. با این کادر درمانی، علاوه بر ویزیت‌های چشم پزشکی، در زمینه اپتومتری، تصویربرداری و جراحی عیوب انکساری همانند لیزیک نیز به اهالی استان البرز و شهرهای اطراف آن هم خدمات رسانی می‌شود.

افتخارات مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

  • انجام نخستین عمل جراحی عیوب انکساری با استفاده از لیزر اکسایمر و لیزیک در ایران
  • انجام نخستین اعمال جراحی لیزری برای اصلاح کدورت های قرنیه
  • انجام بیشترین اعمال جراحی اصلاح عیوب انکساری در ایران و خاورمیانه
  • کاشت رینگ های داخل قرنیه ای برای اصلاح نزدیک بینی و کراتوکونوس (قوز قرنیه برای نخستین بار در کشور)
  • انجام اولین عمل کاتاراکت به روش فیکو و نخستین عمل جراحی کاتاراکت با استفاده از لیزر
  • راه اندازی نخستین کلینیک دیابت برای پیگیری مشکلات چشمی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • انجام نخستین عمل جراحی CXL درایران برای کنترل کراتوکونوس
  • راه اندازی انواع تکنیک های نوین پیوند قرنیه ( Femtosecond assisted PK, DALK – DSAEK _ DMEK )
  • انجام نخستین کاشت عنبیه های مصنوعی و تغییر رنگ چشم در ایران
  • راه اندازی کامل ترین و مجهزترین کلینیک Low Vision در کشور
  • کارگذاری انواع لنزهای درون چشمی مدرن نظیر( Ultra thin IOLs , Multifocal Restor, Artiflex ) برای نخستین بار در ایران
  • راه اندازی نخستین کلینیک فوق تخصصی کراتوکونوس (قوزقرنیه) و نخستین کلینیک فوق تخصصی بیماری های سطحی قرنیه
  • راه اندازی اولین مرکز تحقیقات خصوصی چشم پزشکی کشور با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • راه اندازی تنها کلینیک PROSE در همکاری با Boston Foundation for Sight در خاورمیانه
  • انجام نخستین پیوند قرینه مصنوعی در ایران
بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور
بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور

معرفی بخش های درمانی مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

کلینیک کم بینایی مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

کلینیک Low Vision بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور اولین کلینیک تخصصی کم بینایی است، که در ایران تأسیس شده است. این مرکز افتخار دارد تا در کنار استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه در امر کم بینایی، تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای معاینه و اصلاح الگوی زندگی بیماران کم بینا را در کنار هم فراهم نموده و امید دارد تا بتواند شرایط زندگی و کاری بهتری را برای این گروه از بیماران تأمین نماید.

کلینیک PROSE مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور یکی از یازده مرکز درسراسر جهان است که با همکاری بنیاد بوستون کشور آمریکا اقدام به راه اندازی کلینیک PROSE نموده و این پروتز را ارئه می دهد.

این کلینیک در منطقه خاورمیانه و کشور ایران منحصر بفرد بوده و افتخار دارد که می تواند خدمت مدرن و پیشرفته را به بیماران ارائه دهد.

کلینیک لنز مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

کلینیک لنز تماسی بیمارستان چشم پزشکی نور با به کارگیری پرسنل کارآزموده و مجرب و دسترسی به طیف وسیعی از لنزهای درمانی و زیبایی، پذیرای مراجعین گرامی می باشد.

انواع لنزهای نرم ارائه شده در این کلینیک عبارتند از:

لنزهای نرم زیبایی مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

لنزهای نرم شماره دار: در این مرکز علاوه بر لنزهای نرم معمولی  لنزهای نرم "توریک" نیز عرضه می شود. این لنزها علاوه بر دوربینی و نزدیک بینی، آستیگماتیسم را هم تا حدودی اصلاح می کنند.

لنزهای نرم دوکانونی (bifocal) : این لنزها برای اصلاح پیرچشمی مورد استفاده قرار می گیرد و در افراد بالای 40 سال، به جای عینک مطالعه به کار می روند.

انواع لنزهای سخت : لنزهای سخت که معمولاً برای اصلاح دید در آستیگماتیسم بالا، قوزقرنیه یا نامنظمی قرنیه مورد استفاده قرار می گیرند در ابعاد و اندازه های مختلف در این کلینیک در دسترس می باشند. وجود انواع مختلف لنزهای آزمایشی، به ما این امکان را می دهد که حتی در اکثر موارد نامنظمی شدید قرنیه، بتوانیم با انتخاب لنز سخت مناسب، دید مناسبی را به بیماران هدیه کنیم.

انواع لنزهای ترکیبی (هیبریدی) : این لنزها که از ترکیب لنزهای سخت و نرم ساخته شده است، گزینه ای بسیار مناسب برای افراد مبتلا به نامنظمی قرنیه یا قوزقرنیه است که قادر به تحمل لنزهای سخت معمولی نیستند.

لنزهای اسکرال : این نوع لنزها برای اصلاح نامنظمی های بسیار شدید قرنیه و کراتوکونوس های بسیار پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند.

PROSE: پروز نوعی پروتز لنز مانند است که برای درمان نامنظمی های بسیار شدید، خشکی شدید چشم، التهاب های مزمن سطح کره چشم و ناهنجاری های شدید پلک و ملتحمه مورد استفاده قرار می گیرد. بیمارستان چشم پزشکی نور مفتخر است که تنها کشور خاورمیانه می باشد که مجوز استفاده از این وسیله را در اختیار دارد.

noor-eye-hospital
noor-eye-hospital

کلینیک کراتوکونوس (قوز قرنیه) مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

کراتوکونوس یا قوز قرنیه یک بیماری چشمی پیش رونده است که معمولاً در سنین نوجوانی و اوایل جوانی آغاز می‌شود و به تدریج تا سن حدود 35-40 سالگی پیشرفت می‌کند. در این بیماری قرنیه فرد تدریجاً نازک شده، حالت نامنظم به خود می‌گیرد. در حالت طبیعی ساختمان قرنیه به صورت بخشی از یک کره است، اما در فرد مبتلا به کراتوکونوس، قرنیه به تدریج رو به جلو برآمده شده، حالت مخروطی پیدا می‌کند. از آنجا که قرنیه مهم ترین سطح انکساری چشم می‌باشد، نامنظمی ایجاد شده در سطح قرنیه بر انکسار نور ورودی به چشم تاثیر منفی گذاشته، باعث کاهش کیفیت تصویر ایجاد شده بر روی شبکیه می‌گردد. این بیماری در اکثر موارد دو طرفه است، گرچه ممکن است شدت آن در دو چشم تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشد.

براساس مطالعات انجام گرفته، قوز قرنیه در ایران شایع‌تر از سایر کشورهای جهان است. همچنین شیوع این بیماری در مناطق مختلف کشور یکسان نیست. به نظر می‌رسد که شرایط اقلیمی و همچنین تفاوت‌های نژادی و ژنتیک در بروز این تفاوت موثر باشد.

یک مشکل اساسی در تشخیص قوز قرنیه آن است که در مراحل ابتدایی، بیماری حالت نهفته دارد و مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند، اما در طول زمان پیشرفت کرده و باعث بروز اختلال جدی در بینایی می‌گردد. در مراحل اولیه بیماری، ممکن است تنها مشکل بیمار تغییر مداوم شماره ی عینک، دوبینی، هاله‌ بینی و یا حساسیت به نور باشد، اما با پیشرفت بیماری و تشدید نامنظمی قرنیه، به تدریج دید فرد متبلا بدتر و بدتر خواهد شد.

از آنجا که این بیماری در طول زمان پیشرفت می‌کند، تشخیص به هنگام و اقدامات درمانی به موقع در کنترل آن اهمیت اساسی دارد. معاینه دقیق و کامل چشم، تصویربرداری قرنیه با تکنیک‌های مختلف توپوگرافی و بررسی سوابق خانوادگی می‌تواند در تشخیص زودرس قوز قرنیه مفید باشد. البته در حال حاضر هیچ «درمان» قطعی شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد، اما به مدد پیشرفت‌های سریعی که در عرصه چشم پزشکی رخ داده است همه ساله روش‌های موثرتری برای کنترل این بیماری ارایه می‌گردد که هر یک  از این روش‌ها در مرحله ای خاص از بیماری  مفید و کارآمد است.

در مراحل اولیه بیماری، استفاده از لنز تماسی می‌تواند به بیمار کمک کند. به این منظور لنزهای تماسی مختلفی طراحی شده است که هدف اصلی از کاربرد همة آنها پوشش دادن نامنظمی‌های سطح قرنیه و ایجاد یک سطح اپتیکی مناسب بر روی چشم می‌باشد. لنزهای سخت نفوذپذیر نسبت به گاز (RGP)، لنزهای ترکیبی (مثل Clear Kone) و لنزهای اسکلرال از جمله PROSE همگی می‌توانند در مراحل مختلف بیماری به اصلاح دید بیمار کمک کنند. البته باید توجه داشت که استفاده از لنز تماسی تنها به بهبود دید فرد کمک می‌کند و با این روش، روند بیماری متوقف نمی‌شود.

یکی دیگر از روش‌های درمانی این بیماری، کاشت رینگ داخل قرنیه است. کاشت رینگ می‌تواند بخش عمده‌ای از نامنظمی‌های ایجاد شده در سطح قرنیه را اصلاح کند و مشکل را تا حد زیادی بهبود بخشد.

یکی از تحولات مهم در درمان کراتوکونوس، انجام Cross Linking قرنیه می‌باشد که در حال حاضر تنها درمان شناخته شده‌ای است که می‌تواند روند پیشرفت قوز قرنیه را متوقف کند. در این روش درمانی با استفاده از یک سری تغییرات شیمیایی، بافت قرنیه تقویت شده، استحکام آن افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه روند پیشرفت بیماری تا حد زیادی کند می‌گردد.

در نهایت در موارد پیشرفته که هیچ یک از روش‌های درمانی فوق نتواند به بهبود دید فرد کمک کند، استفاده از پیوند قرنیه ضرورت می‌یابد.

انتخاب هر یک از این روش‌های درمانی در هر یک از مراحل بیماری و ترکیب مناسب دو یا چند روش درمانی، فرآیندی است که به ارتباط نزدیک پزشک و بیمار، تجربه و مهارت چشم پزشک و دسترسی به امکانات مناسب تشخیصی و درمانی بستگی دارد.

بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور افتخار دارد که با در اختیار داشتن پیشرفته‌ ترین امکانات تشخیصی و دسترسی به بهترین تکنیک‌های درمانی کراتوکونوس، برای ارایه بهترین خدمات به بیماران، اقدام به راه‌اندازی کلینیک تخصصی کراتوکونوس نموده است. در این کلینیک، چشم پزشکان حاذق فوق تخصصی قرنیه پذیرای بیماران می‌باشند؛ به این ترتیب امکان انجام مشاوره، تشخیص و درمان، به راحتی برای بیماران فراهم گردیده است.

همچنین بخش لنز بیمارستان چشم پزشکی نور، با دسترسی به طیف وسیعی از لنزهای اختصاصی کراتوکونوس، آماده ارایه خدمات به بیماران گرامی می‌باشد.

امیدواریم با ارایه بهترین و بالاترین سطح خدمات در کلینیک کراتوکونوس بیمارستان چشم پزشکی نور، بتوانیم به بیماران کراتوکونوسی کمک کنیم تا دید بهتر و زندگی آسوده‌تری داشته باشند. با ما تماس بگیرید.

تلفن نوبت دهی 24 ساعته: 82400-021

کلینیک یووئیت مجموعه فوق تخصصی چشم پزشکی نور

مجموعه نور از سال 1390 نخستین کلینیک فوق تخصصی یووئیت در ایران  را با هدف تمرکز تشخیص و درمانِ بیماران مبتلا به بیماری‌های التهابی چشم راه‌اندازی نمود.  همکاری پزشکان فوق‌تخصص یوئیت به همراه بهره‌ گیری از خدمات پیشرفته پاراکلینیک مجموعه نور نظیر Laser Flare Photometry و سیستم‌های پیشرفته‌ آنژیوگرافی و ...) امکان ارائه خدماتی منحصر به فرد به بیماران را فراهم نموده است.

هم‌اکنون درمان‌های مدیکال اختصاصی نظیر رژیم‌های ایمونوساپرسیو، به کار‌گیری عوامل بیولوژیک، تزریق‌های داخل چشمی و لیزر‌تراپی در کنار درمان‌های جراحی در این کلینیک به کار گرفته می‌شود.

بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور
بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور

بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از ظفر،ابتدای بلوار اسفندیار، شماره96

وب سایت : hospital.noorvision.com

کد پستی : 1968653111

صندوق پستی : 3475-19395

شماره تماس: 82400 (21 0098)

نمابر: 88650501 (21 0098)

داخلی های مورد نظر جهت برقراری ارتباط با بیمه، آزمایشگاه، عینک فروشی و داروخانه

بیمه ها و ا​مور قرارداد ها: 1713- 1808 - 1802

آزمایشگاه: 1824- 1825- 1826

عینک فروشی: 1806- 1703- 1706

داروخانه: 1700

ساعت اپتومتری پلاک 96: شنبه تا پنجشنبه از 8 الی 18 و جمعه ها و تعطیلات اپتومتری ندارد.

ساعت اپتومتری پلاک 82:شنبه تا پنجشنبه از 8 الی 20:30، جمعه ها و ایام تعطیل 8 الی 12 صبح می باشد.

ساعت عینک سازی پلاک 96: شنبه تا چهارشنبه 8:00الی 20:00

پنجشنبه ها 8:00 الی 19:00

کلینیک بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، شماره82

شماره تماس: 88454446- 88455056

ساعت اپتومتری پلاک 96: شنبه تا پنجشنبه از 8 الی 18 و جمعه ها و تعطیلات اپتومتری ندارد.

ساعت اپتومتری پلاک 82:شنبه تا پنجشنبه از 8 الی 20:30، جمعه ها و ایام تعطیل 8 الی 12 صبح می باشد.

کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی نور البرز

آدرس: کرج، جهانشهر، خیابان هلال احمر ، میدان هلال احمر، ابتدای کوچه فریما، پلاک 4

وب سایت : alborz.noorvision.com

شماره تماس: 35800 (26 0098)

نمابر: 34496990 (26 0098)

کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی نور مطهری

آدرس: تهران - خیابان مطهری ( تخت طاووس) - بعد از خیابان سهروردی - خیابان یوسفیان - پلاک 121

وب سایت : mottahari.noorvision.com

شماره تماس: 42313 (21 0098)  -  88454446 (21 0098) - 88455056 (21 0098)

دسترسی از طریق مترو : ایستگاه شهید مفتح  - بعد از خیابان سهروردی - خیابان یوسفیان - پلاک 121

پیشنهادات و رسیدگی به شکایات

42182222

کلینیک لنز: 42182247

لیزر شبکیه (رتین): 42182223

بررسی میدان بینایی: 42182215

داروخانه: 42182211

عینک سازی: 42182216

پذیرش عمل داخل چشمی: 42182208

پذیرش عمل داخل لیزیک: 42182248

نظر خود را درباره «بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.