زمان مطالعه: 1 دقیقه
برندگان جایزه نوبل شیمی 2015

برندگان جایزه نوبل شیمی 2015

آکادمی علوم سلطنتی سوئد در استکهلم برندگان صد و هفتمین جایزه نوبل شیمی سال 2015 را اعلام کرد.«توماس لیندال» از...

the-nobel-prize-in-chemistry-awarded-for-bringing-the-chemical-experiment-to-cyberspace
the-nobel-prize-in-chemistry-awarded-for-bringing-the-chemical-experiment-to-cyberspace

آکادمی علوم سلطنتی سوئد در استکهلم برندگان صد و هفتمین جایزه نوبل شیمی سال 2015 را اعلام کرد.
«توماس لیندال» از سوئد، « پل مودریچ» از آمریکا و « عزیز سانکار» از ترکیه موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی امسال شدند. این جایزه به دلیل تحقیقات این دانشمندان در حوزه مکانیزم ترمیم دی ان ای به صورت مشترک به آنها اعطا شد.

برندگان صد و هفتمین جایزه نوبل شیمی در حالی معرفی شدند که از سال 1901 تا 2014 میلادی 106 جایزه نوبل شیمی اهدا شده و تنها در 8 سال چنین مراسمی برگزار نشده است.

تا سال 2014، 63 جایزه نوبل شیمی به یک برنده در هر سال، 23 جایزه به دو برنده و 20 جایزه نیز به سه برنده به طور مشترک اهدا شده است.

تا پیش معرفی برندگان امسال جایزه نوبل شیمی، میانگین سن برندگان جایزه نوبل شیمی 58 سال بوده است. با این حال فردریک ژولیت در سال 1935 درحالی موفق به دریافت این جایزه ارزشمند به طور مشترک با همسرش یعنی ایرین ژولیت شد که تنها 35 سال سن داشت.

مؤسسه تامسون رویترز به تازگی پیش بینی خود را از برندگان احتمالی جوایز نوبل امسال اعلام کرده و جالب اینکه پیش بینی های این مرکز در 37 مورد از سال 2002 رنگ واقعیت به خود گرفته است.

این مرکز پیش بینی کرده بود، امانوئل کارپنتر و جنیفر داندا به دلیل توسعه روش CRISPR/cas 9 جهت اصلاح دقیق ژنوم با هدف ارایه روشهای مؤثر درمان بیمارهای ژنتیکی برندگان احتمالی جایزه نوبل شیمی در سال 2015 شوند.

سال گذشته و در چنین روزهایی صد و ششمین نوبل شیمی به طور مشترک به اریک بتزیگ و استفان دبلیو. هل و ویلیام ای مورنربرای تولید میکروسکوپ فلورسنس فوق حساس تعلق گرفت.

این جایزه به دلیل ساخت میکروسکوپ فوق حساس و حذف محدودیت هایی که در گذشته در برابر مطالعات و تحقیقات علمی وجود داشت به این سه دانشمند تعلق گرفت. زیرا اختراع جدید آنها می تواند دریچه های جدیدی از مطالعات ناشناخته و گنگ را پیش روی محققان قرار دهد. با استفاده از این میکروسکوپ فوق حساس می توان به دنیای کمتر شناخته شده نانو نیز وارد شده و آن را مورد مطالعه قرار داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «برندگان جایزه نوبل شیمی 2015» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره برندگان جایزه نوبل شیمی 2015 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.