زمان مطالعه: 2 دقیقه
بدون تاریخ، بدون امضا

بدون تاریخ، بدون امضا

کاوه نریمان ، یکى از پزشکان پزشکی قانونی، در محل کارش با جسدى مواجه می شود که او را از قبل می شناخت و این موضوع تغییراتی را در زندگی او به وجود می آورد.

«بدون تاریخ، بدون امضا» دومین فیلم بلند وحید جلیلوند است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و در سه بخش سیمرغ بلورین گرفت. با ما در آسمونی همراه باشید تا به معرفی این فیلم بپردازیم.

فیلم بدون تاریخ بدون امضا به موضوعات اجتماعی و انسانی موجود در جامعه می‌پردازد. هدیه تهرانی،‌ امیر آقایی، نوید محمدزاده و... از بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان بدون تاریخ، بدون امضا آمده است: کاوه نریمان ، یکی از پزشکان پزشکی قانونی، در محل کارش با جسدی مواجه می شود که او را از قبل می شناخت و این موضوع تغییراتی را در زندگی او به وجود می آورد.  وحید جلیلوند به خوبی فقر و تقابل قشر ضعیف و مرفه را نمایش می دهد به طوری که مخاطب در طول فیلم عمیقا به فکر فرو می رود و در شخصیت ها غرق می شود. کارگردان رنج و فقر را در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده است و در مواردی این رنج تطهیرگر کاملا برای بیننده قابل درک است. امیر آقایی ابعاد عمیق رنج و مصیبت را به خوبی به مخاطب منتقل می کند و در سکوت خود بار این رنج را به تنهایی به دوش می کشد. بدون تاریخ بدون امضا داستان تلخش را با ظرافت و دقت بالایی تعریف می کند و نقاط اوج خوبی را در این فیلم مشاهده می کنید که بسیار دیدنی و دردناک است. بی طرفی این فیلم در معرفی شخصیت ها آن را بسیار ارزشمند کرده است.

این فیلم در جشنواره های خارجی هم خوب درخشید و همچنین در هفتاد و چهارمین جشنواره ونیز تحسین تماشاگران را برانگیخت. نشریه هالیوودریپورتر در مروری بر فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»، فیلمبرداری این فیلم را بسیار زیبا و هوشمندانه توصیف کرده است.

و اما ستاره ی واقعی این فیلم نوید محمد زاده است. او به بهترین شکل ممکن نقش انسانی را ایفا می کند که تحت تاثیر فقر است. کافی است سکانسی را که او به مرغداری می رود تماشا کنید! بازیگران کمی هستند که بتوانند این نقش را به  طور کمل و تاثیرگذار به تصویر بکشند. دبورا یانگ منتقد سرشناس از نوید محمدزاده به عنوان بازیگری همه‌ فن حریف و منعطف یاد کرده است که در نقش شخصیت پدری تندخو و تحت تاثیر غمی عمیق ظاهر می‌شود.

 

جوایز فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضا

– سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فجر 95 برای وحید جلیلوند

– سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری از جشنواره فجر 95 برای علیرضا علویان

– سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر 95 برای نوید محمدزاده

– جایزه بهترین بازیگر بخش افق‌ ها از جشنواره ونیز 2017 برای نوید محمدزاده

– جایزه بهترین کارگردانی بخش افق‌های نو جشنواره ونیز 2017 برای وحید جلیلوند

– جایزه بهترین فیلم جشنواره شیکاگو

– جایزه بهترین فیلمنامه از بیست و هفتمین جشنواره فیلم استکهلم سوید

– جایزه ویژه آسیاپاسیفیک برای نوید محمدزاده

 

اکران فیلم بدون تاریخ بدون امضا

برای دانلود این فیلم روی لینک زیر کلیک کنید:

DOWNLOAD

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بدون تاریخ، بدون امضا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بدون تاریخ، بدون امضا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.