زمان مطالعه: 6 دقیقه
معرفی تیم های حاضر در جام ملت های آفریقا  ؛ نیجریه ; عقاب های سبز

معرفی تیم های حاضر در جام ملت های آفریقا ؛ نیجریه ; عقاب های سبز

معرفی تیمهای حاضر در جام ملت های آفریقا /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیعقاب های سبز نيجريه در یک...

معرفی تیمهای حاضر در جام ملت های آفریقا /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

عقاب های سبز

نیجریه در یک نگاه

لقب: عقاب‌ها، عقاب‌های سبز بالاترین سازمان فوتبالی: فدراسیون فوتبال نیجریه (NFF) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 5 (آوریل 1994) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 82 (نوامبر 1999) تعداد حضور در جام‌جهانی: 4 بهترین پیروزی: نیجریه (10ـ1) داهومی (28 نوامبر 1959 در «لاگوس» نیجریه) بدترین شکست: نیجریه (0ـ7) ساحل طلا [غنا] (1 ژوئن 1955 در «آکرا» غنا) علامت اختصاری در فیفا: NGA سرمربی: گرنوت رور استادیوم اختصاصی: آبوجا

nigeria-national-football-team
nigeria-national-football-team

به گزارش آسمونی ، فوتبال نیجریه در بین آفریقایی ها، رکوردی دست نیافتنی در جام جهانی دارد. این تیم سه بار به مرحیه یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کرده است؛ در حالی که در سراسر قاره آفریقا تنها تیم های مراکش، کامرون، سنگال، الجزایر راهی مرحله حذفی شده اند؛ غنا هم تنها تیمی است که دو بار راهی مراحل بالای جام شده است. اما هیچ کدام از این حیث به پای عقاب ها نمی رسند. با این حال فوتبال نیجریه هنوز هم از نابسامانی ها و بی نظمی های ناشی از مدیریت نامناسب رنج می برد.  

صعود آسان؛ مدیریت ضعیف

شاید کمتر کسی فکر می کرد که نیجریه برای رسیدن به جام جهانی 2018 و در گروهی که در کنار زامبیا، کامرون و الجزایر قرار داشت، تا این حد آسان رقبا را پشت سر گذاشته و به روسیه صعود کند. کسب 4 برد، یک مساوی و یک شکست عقاب ها را به امتیاز 13 رساند؛ آن هم در گروهی که زامبیا نزدیک ترین رقیب این تیم، بیشتر از 8 امتیاز کسب نکرد. با این وجود تنها شکست عقاب ها حکایتی غم انگیز از فقدان مدیریت داشت.

لوگوی فدراسیون فوتبال نیجریه
لوگوی فدراسیون فوتبال نیجریه

لوگوی فدراسیون فوتبال نیجریه

تنها باخت نیجریه در انتخابی جام جهانی

به گزارش آسمونی ، در مسابقه تیمهای نیجریه و الجزایر که در روز 10 نوامبر در حضور 30 هزار تماشاگر حاضر در استادمحمد حملویی شهر قسطنتین برگزار شد، دو تیم به تساوی(1-1) رسیدند. در این مسابقه نیجریه انگیزه خاصی نداشت زیرا صعودش به جام جهانی مسجل شده بود. الجزایر هم بدون حتی یک برد قعرنشین گروه شده بود؛ با این وجود پس از مسابقه مشخص شد که شهو عبداللهی بازیکن نیجریه در مسابقات قبل دو اخطاره شده بود وحق حضور در این مسابقه را نداشت! این گونه بود که نیجریه (3-0) بازنده اعلام شد و تنها باخت خود در این مرحله را تجربه کرد.  

برد مقابل همگروهی جام جهانی در دیدار دوستانه

تیم ملی نیجریه از آغاز سال 2017 تا امروز بازیهای خود را منحصرا با تیم های آفریقایی برگزار کرده است. این مسابقات، همگی از رقابت های انتخابی جام جهانی و مسابقات قهرمانی ملت های آفریقا بوده است. با این وجود تساوی(1-1) با سنگال و برد (3-0) مقابل توگو در بازیهایی دوستانه به دست آمد تا روند بازی با آفریقایی ها همچنان برقرار بماند. تنها رقبای غیر آفریقایی این تیم در سال 2017 تیمهای کورسیکا و آرژانتین بودند که اولی تیمی غیر رسمی از فوتبال فرانسه و جزیره کرس بود و مسابقه با این تیم(1-1) تمام شد اما بازی با آرژانتین نتیجه ای درخشان برجای گذاشت؛ برد(4-2) برای عقاب ها! نیجریه پس از آن در مسابقات ملت های آفریقا تا فینال صعود کرد اما (4-0) مغلوب مراکش شد و آن گاه یک برد(1-0) مقابل لهستان و یک باخت (2-0) در برابر صربستان به دست آورد.

جان اوبی میکل - کاپیتان تیم ملی نیجریه
جان اوبی میکل - کاپیتان تیم ملی نیجریه

جان اوبی میکل - کاپیتان تیم ملی نیجریه

ستارگانی در فوتبال اروپا

به گزارش ترکیه با 37 بازی ملی) شه دو عبداللهی( مدافع 25 ساله بورسا اسپور با 22 بازی ملی) اوگن یی اونازی( هافبک 25 ساله ترابوزان اسپور با 50 بازی ملی) موزز سیمون( هافبک 22 ساله خنت بلژیک با 21 بازی ملی) ویلفرد ان دیدی( هافبک 21 ساله لسترسیتی با 16 مسابقه ملی) احمد موسا( مهاجم 25 ساله زسکا مسکو با 69 مسابقه ملی) ویکتور موزز( مهاجم 27 ساله چلسی با 32 بازی ملی) آلکس ایوبی( مهاجم 22 ساله آرسنال با 16 مسابقه ملی) کلچی ایهه آناچو( مهاجم 21 ساله لسترسیتی با 15 بازی ملی) با این نفرات نیجریه می تواند برای چهارمین بار، راهی مرحله حذفی جام جهانی شود.  

فوتبال با پرچم بریتانیا

فوتبال در نیجریه بسان بسیاری دیگر از کشورهای آفریقایی، قدیمی‌تر از عمر کشور است. تیم نیجریه در دهه 30 میلادی چند دیدار دوستانه با سایر مستعمرات آفریقایی داشت. مسابقاتی که البته غیررسمی محسوب می‌شد. اولین دیدار رسمی نیجریه به هشتم اکتبر 1949 در برابر «سیرآلئون» باز می‌گردد. در این مسابقه پرچم هر دو کشور تقریبا مشابه بود با زمینه‌ای آبی رنگ که در بالای آن، علامت بریتانیا دیده می‌شد. کشور نیجریه در سال 1914 اتحاد دو منطقه نیجریه شمالی و نیجریه جنوبی را جشن گرفت ولی در زمان برگزاری این مسابقه، هنوز به صورت رسمی از بریتانیا مستقل نشده بود و همچنان یک مستعمره محسوب می‌شد. به گزارش آسمونی ، نیجریه نخستین بازی رسمی خود را (2ـ0) برد و تا اول اکتبر 1960 نیز به عنوان مستعمره‌ای از بریتانیا در میادین شرکت می‌کرد تا این که در روز اول اکتبر 1960 این کشور استقلال یافت و از سه سال بعد نیز «جمهوری نیجریه» با پرچم سه رنگ خود در میادین شرکت کرد.

معرفی تیم های حاضر در جام ملت های آفریقا  ؛ نیجریه ; عقاب های سبز
معرفی تیم های حاضر در جام ملت های آفریقا ؛ نیجریه ; عقاب های سبز

جنجال و افتخار در جام ملت‌ها

برد نیجریه برابر «ولتای علیا» در روز پنجم مارس 1978، اولین قدم در راه رسیدن به موفقیتی بود که تا آن روز تنها یک بار کسب شده بود. نیجریه پس از برد (4 ـ 2) در این بازی، با غنا (1ـ1) و مقابل زامبیا (0ـ0) کرد تا به عنوان تیم دوم گروه خود، مقابل اوگاندا قرار گیرد. مسابقه‌ای که با شکست (1 ـ2) عقاب‌های سبز به پایان رسید و این تیم در دیدار رده‌بندی و در روز 16 مارس 1978 مقابل تونس قرار گرفت. وقتی گل تساوی نیجریه در دقیقه 42 مسابقه به ثمر رسید، تونسی‌ها که به شدت به این گل معترض بودند، از ادامه مسابقه انصراف دادند و به این ترتیب نیجریه (2 ـ 0) برنده اعلام شد و تونس به مدت دو سال از حضور در مسابقات آفریقایی محروم.  

درخشش در جام جهانی

جام ملت‌های 1994 در تونس برگزار شد و نیجریه با برتری مقابل گابن (3 ـ 0)زئیر (2 ـ 0) ساحل عاج (در ضربات پنالتی) و زامبیا (2 ـ 1) برای دومین بار فاتح آفریقا شد تیم در همان سال مسیری طولانی را با برتری مقابل آفریقای جنوبی‌، کنگو، ساحل عاج و الجزایر طی کرد و سرانجام به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ساحل عاج به جام جهانی آمریکا صعود کرد. تیم در جام جهانی مسابقات را به بهترین شکل شروع کرد و در روز 21 ژوئن با سه گل رشیدی یکینی، دانیل آموکاچی و امانوئل آمونیکه (3 ـ 0) بلغارستان را شکست داد. به گزارش آسمونی ، عقاب‌ها در بازی با آرژانتین مارادونا هم گل اول را توسط سامسون سیاسیا به ثمر رساندند. اما سرانجام (2 ـ 1) باختند و وقتی در روز آخر با دو گل فینیدی جورج و آموکاچی یونان را شکست دادند صدرنشین گروه شدند. در آن روز سندی اولیسه بازیکن نیجریه گفت «فوتبال زندگی است. بقیه حواشی آن است! نیجریه در مرحله دوم تا دقیقه 88 از ایتالیا (1 ـ0) پیش بود و حتی اشتباه داوری باعث شد که «پائولو مالدینی» از رقیب اخراج نشود. اما گل دقیقه 88 روبرتو باجو همه چیز را ویران کرد و باخت (1 ـ 2) موجب حذف نیجریه شد.

گرنوت رور - سرمربی نیجریه
گرنوت رور - سرمربی نیجریه

گرنوت رور - سرمربی نیجریه

طلای المپیک

به گزارش آسمونی ، نسل جوان نیجریه در المپیک 1996 به اوج رسید و آینده‌ای درخشان را برای فوتبال نیجریه نوید داد. پیروزی برابر بزرگانی چون برزیل و آرژانتین در نیمه نهایی و فینال المپیک، قهرمانی نیجریه را رقم زد و آن گاه همین نفرات در جام جهانی 1998 در گروه مرگ صدرنشین شدند ماتیو آده پوجو، گاربالاوال و سندی اولیسه سه بار دروازه اسپانیا را باز کردند و تیم پس از برد (3 ـ2) مقابل اسپانیا با گل «ویکتور ایکپه با» بلغارستان را شکست داد. اما این پایان کار نیجریه بود و شاگردان «بورامیلوتینوویچ» با شکست مقابل پاراگوئه (1 ـ3) و دانمارک (1 ـ4) باز هم از مرحله یک هشتم نهایی بالاتر نیامدند. نیجریه در سال 2014 یک بار دیگر مرحله گروهی را پشت سر گذاشت. حالا باید دید این تیم می تواند این روند را یک بار دیگر تکرار نماید؟   منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام ملت های آفریقا ؛ نیجریه ; عقاب های سبز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام ملت های آفریقا ؛ نیجریه ; عقاب های سبز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.