زمان مطالعه: 2 دقیقه
نیمار ؛ پسر بچه ای با مدل موی رونالدو

نیمار ؛ پسر بچه ای با مدل موی رونالدو

یک قرن گذشت تا دوران جوانکی مستعد در سانتوس آغاز شد. پسری با مدل مویی خاص در سال 2002!

به مناسبت سالروز اولین بازی نیمار برای سانتوس

اختصاصی آسمونی

در ابتدای قرن بیستم شهر سانتوس به یکی از شهرهای مهم برزیل تبدیل شد. دلیل این امر صادرات قهوه برزیل بود که بخش عمده  ای از آن از سانتوس به دیگر نقاط جهان صادر می شد. این مساله موجب افزایش جمعیت شهر شد و با ورود دسته های مختلف به این شهر، عادتهای جدیدی در شهر پدید آمد. با توجه به قرار گرفتن شهر در ساحل اقیانوس،‌ عده زیادی به قایقرانی روی آوردند. اما در همان حال تیم های فوتبالی نیز شکل گرفتند. یک قرن گذشت تا دوران جوانکی مستعد در سانتوس آغاز شد. پسری با مدل مویی خاص در سال 2002!

پسری با مدل موی رونالدو


نیمار
نیمار

نیمار تنها 10 سال داشت که شاهد قهرمانی برزیل در جام جهانی 2002 بود. در آن سال برزیل در نیمه نهایی با گل رونالدو(1-0) ترکیه را شکست داد و آن گاه در فینال هم به لطف دو گل رونالدو(2-0) آلمان را از پیش رو برداشت. در آن دو مسابقه رونالدو مدل موی عجیبی داشت که به سرعت همه در برزیل از آن تقلید کردند. نیمار هم یکی از آن نفرات بود. او خاطره خود از جام جهانی آن سال را چنین بیان می کند: در برزیل همه ما در سال 2002 مدل موی رونالدو را داشتیم و شبیه او بودیم

تیم فوتبال سانتوس


نیمار
نیمار

یک قرن پیش اولین تیمهای شهر سانتوس آن قدر قدرت داشتند تا در رقابت های پائولیستائو( مسابقات قهرمانی ایالت پائولیستا) شرکت کنند. از جمله این تیم ها می توان به کلوب اتلتیکو اینترناسیونال و اسپورت کلوب آمریکانو اشاره کرد. یکی دیگر از باشگاههایی که چند سال بعد شکل گرفت و به قدرتی بزرگ در فوتبال برزیل بدل شد، تیم سانتوس بود. باشگاه فوتبال سانتوس در 14 آوریل سال ماهی) و Alvinegro Praiano( سیاه و سفیدی از ساحل) را دارد. سانتوس با 22 بار قهرمانی و 11 نایب قهرمانی در رقابت های ایالت پائولیستا از جمله بزرگ ترین قدرت های این ایالت و برزیل به شمار می آید و در طول یک قرن بازیکنان بزرگ و مطرح زیادی به فوتبال جهان معرفی کرده است. از جمله پله٬ بازیکن برجسته و مشهور برزیل که مدتی طولانی عضو این باشگاه بوده است. روبینیو دیگر ستاره برزیل از جمله بازیکنانی بود که در سانتوس به اوج رسید.

جوانکی با درآمد 10 هزار رئال


نیمار
نیمار

نیمار نوجوان خیلی زود استعداد خود را در تیم سانتوس نشان داد تا جایی که این تیم با نوجوان 15 ساله خود قراردادی امضا کرد که مطابق آن هر ماه 10 هزار رئال به وی حقوق می داد. یک سال بعد این مبلغ به 25 هزار رئال در ماه افزایش یافت. اما شرایط برای نیمار در 17 سالگی به کلی تغییر کرد. او اولین بازی حرفه‌ای خود را در 7 مارس 2009 و در شرایطی که تنها 17 سال داشت برابر اُسته انجام داد. در این مسابقه نیمار در سی دقیقه آخر به عنوان یار جانشین بازی وارد زمین شد، سانتوس در این بازی به پیروزی( 2-1) رسید. او هفته بعد اولین گل خود را برای سانتوس در برابر موگی میرین به ثمر رساند.

اولین گل سرنوشت ساز

یک ماه بعد، در 11 آوریل، نیمار گل تعیین‌کننده‌ای در پیروزی 2–1 در برابر پالمیراس در در سال 2009 در مرحله نیمه نهایی مسابقات برزیل به ثمر رساند.

نایب قهرمانی نیمار با سانتوس

سانتوس در مرحله گروهی رقابت ها موفق شد با کسب 37 امتیاز از 19 بازی عنوان چهارم را از آن خود سازد. این تیم مطابق قوانین راهی نیمه نهایی مسابقات شد و با دو برد(2-1) در برابر پالمیراس که در جدول لیگ صدرنشین شده بود، دیدار فینال را مقابل کورینتیانس برگزار کرد. جایی که سانتوس با یک شکست(3-1) و یک تساوی(1-1) مواجه شد.

14 گل جوان 17 ساله در سانتوس

به این ترتیب سانتوس در بازی فینال، با شکست (4–2) برابر کورینتیانس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به نایب قهرمانی بسنده کرد. اما جوان 17 ساله کاملا خود را در تیم تثبیت کرده بود. در فصل اول حضور خود در سانتوس، نیمار در 48 بازی 14 گل را در کارنامهٔ خود ثبت کرد. این آغازی بود بر درخشش نیمار..

نظر خود را درباره «نیمار ؛ پسر بچه ای با مدل موی رونالدو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نیمار ؛ پسر بچه ای با مدل موی رونالدو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.