زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوِلز اولد بویز ، فارغ التحصیلان کالج نیوِل

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوِلز اولد بویز ، فارغ التحصیلان کالج نیوِل

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ نیوِلز اولد بویز / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی نیوِلز اولد بویز ؛ فارغ...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ نیوِلز اولد بویز / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

نیوِلز اولد بویز ؛ فارغ التحصیلان کالج نیوِل

در بین تیمهای فوتبال آرژانتین، تیم نیوِلز اولد بویز رنگهایی را در لباس و نماد خودش به کار برده است که در ظاهر آنها، هیچ شباهتی با پرچم آرژانتین یا حتی نمادهای شهر روساریو دیده نمی شود.در حالی که 115 سال است که رنگهای دوگانه پیراهن و نماد باشگاه دچار تغییر نشدند. اما چرا این باشگاه از دو رنگ قرمز و سیاه در نمادهای خودش استفاده می کند؟ همه چیز به 3 نوامبر 1903 بازمی گردد. زمانی که « کلودیو نیوِل » یکی از موسسین باشگاه از تمامی معلمان، دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدرسه خواست که به تیم تازه تاسیس آنها بپیوندند. نام باشگاه تازه تاسیس، نیوِلز اولد بویز انتخاب شده بود و استفاده از نام نیوِلز در ابتدای اسم باشگاه، نه به خاطر کلودیو نیوِل بلکه به پاس قدردانی از زحمات ایزاک نیوِل بود. یک انگلیسی اهل ایالت کِنت که تلاشهای زیادی برای توسعه فوتبال در آرژانتین کرد و از پیشگامان فوتبال در این کشور بود. عبارت اولد بویز یا پسران سالخورده هم اشاره ای بود به فارغ التحصیلان مدرسه. ایزاک نیوِل دانشگاهی تاسیس کرده بود که نام آن « Colegio comerical Anglicano Argentino » بود و فارغ التحصیلان این کالج بودند که نخستین نسل از بازیکنان این تیم را پدید آوردند.

newells-old-boys-logo-during-time
newells-old-boys-logo-during-time

ایزاک نیول دو رنگ قرمز و سیاه را در نمادهای کالج خود به کار برده بود و همین رنگها هم در پیراهن باشگاه به کار رفت. نیوِل در انتخاب این دو رنگ از پرچم انگلیس و آلمان الهام گرفت. او رنگ قرمز را از پرچم انگلیس و رنگ سیاه را از پرچم آلمان گرفت و به این ترتیب پیراهن دو رنگ نیولز اولد بویز شکل گرفت. پیراهنی که نیمی از آن قرمز است و نیم دیگرش سیاه و طی بیش از یک قرن، با تغییر خاصی رو به رو نشد. لوگوی این باشگاه هم در اوج سادگی شباهت زیادی به لباس تیم دارد. یک سپر قلب مانند که به دو بخش تقسیم شده و بخش راست آن سیاه است و بخش چپ آن قرمز. سه حرف NOB هم که با رنگ سفید در مرکز لوگو قرار داده شده اند، حروف اختصاری نام باشگاه هستند یعنی « کلوب اتلتیکو نیولز اولد بویز». البته لقب این باشگاه هیچ ارتباطی به رنگ پیراهن این تیم ندارد. در دهه 1920 و در یک بازی خیریه، اولد بویز برای یک کلینیک بیماران مبتلا به جزام به میدان رفت و از همان زمان بود که تیم اولد بویز ملقب به Leprosos ( جزامی ها ) شد. این لقب یادآور بازی خیریه تیم در یک قرن پیش هست و رنگها و نمادهای تیم، یادآور قدردانی آنها از یک انگلیسی که نامش همواره در فوتبال آرژانتین جاودانه می ماند.

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوِلز اولد بویز ، فارغ التحصیلان کالج نیوِل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوِلز اولد بویز ، فارغ التحصیلان کالج نیوِل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.