زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوکاسل ، اسب دریایی و کلاغ

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوکاسل ، اسب دریایی و کلاغ

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ، نیوکاسل/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی نیوکاسل ؛ اسب دریایی و...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ، نیوکاسل/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

نیوکاسل ؛ اسب دریایی و کلاغ

باشگاه نیوکاسل را همواره با لباس راه راه سیاه و سفید می شناسیم. از عمر 126 ساله این باشگاه ، 124 سال با پیراهن سیاه و سفید سپری شده و حتی این دو رنگ، وارد لوگوی نیوکاسل هم شده اند. اما زمانی که این باشگاه در روز 9 دسامبر 1892 تاسیس شد ، از پیراهن و جوراب قرمز و شورت سفید استفاده می کرد. این رنگ پیراهن ، رنگ لباس تیم « نیوکاسل ایست اند » بود که سال 1891 تأسیس شد و فقط یک سال دوام آورد و بعد از آن، با ترکیبی از نفرات قدیم و جدید به « نیوکاسل یونایتد » تبدیل شد. باشگاه نیوکاسل یونایتد بعد از مدتی در سال 1894 رنگ جدیدی برای خود انتخاب کرد و آن هم ، رنگ لباس تیم ذخیره های باشگاه در تمرینات بود؛ راه راه مشکی و سفید.

newcastle-logo-during-time
newcastle-logo-during-time

آسمونی ، سالها گذشت تا اولین نماد روی لباس تیم قرار گرفت. در سال 1969 لوگوی شهر « نیوکاسل آپن تاین » با کمترین تغییر وارد لباس تیم فوتبال این شهر شد. تصویری از یک قلعه ، دو اسب دریایی و یک طومار در زیر آنها که عبارتی لاتین در آن نوشته شده بود. دو اسب دریایی نشان دهنده جغرافیای منطقه و همجواری نیوکاسل با دریا و همچنین رودخانه تاین بودند. قلعه هم نمادی از قلعه نورمان بود که در سال 1172 میلادی ، ساخت آن توسط هنری دوم پادشاه انگلستان آغاز شد و بعد از 5 سال تکمیل گردید. عبارت لاتین داخل طومار هم Fortiter Defendit Triumphans بود به معنای « پیروزی به وسیله دفاع دلیرانه ». از سال 1974 نماد جدیدی برای باشگاه طراحی شد ؛ یک دایره که نام کامل باشگاه در آن، جای داده شده بود ، به همراه یک کلاغ که در برابر رودخانه تاین ایستاده بود و بک گراندی از قلعه نورمان در لوگو.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوکاسل ، اسب دریایی و کلاغ
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوکاسل ، اسب دریایی و کلاغ

کمی بعد در سال 1983 لوگو ساده تر شد و به مدت پنج سال از نمادی دایره ای شکل استفاده شد که فقط حروف اختصاری نام باشگاه ( NUFC ) در آن به چشم می خورد. اما کلاغ همچنان در پایین لوگو ایستاده بود تا همگان نیوکاسل را با لقب « کلاغها » بشناسند. سرانجام از فصل 89-88 دوباره لوگوی قدیمی شهر « نیوکاسل آپن تاین » به لباس تیم بازگشت و باز هم دو اسب دریایی ، سپر راه راه باشگاه و قلعه نورمان را در بر گرفتند. اما لقب تیم هرگز تغییر نکرد و هنوز هم نیوکاسل با لقب « کلاغ ها » شناخته می شود.

newcastle-logo-during-time
newcastle-logo-during-time

تنها تغییر جزئی در این لوگوی تیم ، در فصل 18-2017 بود که به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس باشگاه ، عبارت 125 سال در میان دو برگ در زیر لوگوی تیم جای گرفت. در طول این سالها نیوکاسلی ها هر تغییری که در لباس خود دادند، مربوط به لباسهای دوم و سوم آنها بوده است. آسمونی ، آن ها در این مدت لباسهایی با رنگهای یکدست زرد، قرمز، آبی و سفید به تن کردند. اما دو رنگ سیاه و سفید همیشه بخشی جدایی ناپذیر از پیراهن اصلی باشگاه و لوگوی نیوکاسل بوده است. به این ترتیب به راحتی می توان نقطه اشتراکی بین قلعه 900 ساله نودمان ، رودخانه تاین ، اسبهای دریایی و لقب کلاغ پیدا کرد و این نقطه اشتراک چیزی نیست جز باشگاه نیوکاسل یونایتد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوکاسل ، اسب دریایی و کلاغ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ نیوکاسل ، اسب دریایی و کلاغ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.