زمان مطالعه: 4 دقیقه
کسب و کارهای نوین در اروپا

کسب و کارهای نوین در اروپا

پیدا کردن کار و یا راه اندازی کسب و کار در اروپا و کشورهای اروپایی یکی از دغدغه هایی افرادی است که قصد مهاجرت...

پیدا کردن کار و یا راه اندازی کسب و کار در اروپا و کشورهای اروپایی یکی از دغدغه هایی افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند. آسمونی در این بخش در مورد پیدا کردن کار در اروپا و کسب و کارهای نوین در اروپا صحبت می کند.

کسب و کارهای نوین در اروپا
کسب و کارهای نوین در اروپا



کسب و کارهای نوین در اروپا

کار در اروپا این امتیاز را به شما می‌دهد که در محیطی با فرهنگ غنی کار کنید و محدوده سفر خود را گسترش دهید و همچنین تجربه‌ کاری خود را بالا ببرید. شهروند‌ان اتحادیه اروپا می‌توانند آزادانه با هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا کار کنند، البته در بعضی کشورها استثنائاتی وجود دارد. اگر شهروند کشور‌های اتحادیه اروپا نیستید، برای کار در اروپا باید یک ویزای کاری تهیه کنید. بهترین کار این است که قبل از شروع در مورد کاری که می‌خواهید انجام بدهید و کشور مورد نظر یک تحقیق انجام دهید و بفهمید که کدام کشورها کدام تخصص را می‌خواهند و کدام یک بیشتر اتباع خارجی را استخدام می‌کنند. تحقیقات خود را قبل از سفر انجام دهید و مجوز کار یا ویزای خود را از سفارت کشور مورد نظر بگیرید. حال به این موضوع بپردازیم که چگونه باید در اروپا کار پبدا کنیم. در قسمت اول این مقاله به یافتن کار برای افراد شهروند در اروپا صحبت خواهیم کرد و در قسمت دوم یافتن کار برای افراد غیر شهروند در اروپا صحبت خواهد شد.

روش اول: شهروندان اتحادیه اروپا

1. تعیین کنید آیا شما شهروند اتحادیه اروپا هستید؟

2. آیا جزء کشورهای اصلی اتحادیه اروپا هستید؟

تعدادی از کشورها عضو اصلی اتحادیه اروپا هستند، کشورهایی مانند بریتانیا، بلژیک، ایسلند، ایرلند، هلند، لوکزامبورگ، دانمارک، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، سوئد، فرانسه و فنلاند. اگر شما عضو این کشورها باشید محدودیتی برای پیدا کردن کار شما وجود ندارد. اگر عضو کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هستید کار برای شما کمی پیچیده‌تر است. کشورهای اصلی اتحادیه اروپا نسبت به کشورهایی که جدیدا به اتحادیه اروپا پیوسته‌اند سخت‌گیرتر هستند و معمولا بیش از 7 سال اجازه کار به فرد را نمی‌دهند و این مسئله کمی شرایط کار در اروپا را برای شما سخت‌تر می‌کند.

3. پاسپورت خود را دریافت کنید.

مهم نیست اهل کدام کشور هستید یا نژاد شما چیست برای سفر به هر کشوری باید پاسپورت تهیه کنید. باید فرم‌های مربوطه را پر کنید عکس و اثر انگشت خود را ثبت کنید. اگر دو تابعیت دارید تحقیق کنید که پاسپورت کدام کشور برای کار در اروپا شانس بهتری را برای شما فراهم می‌کند.



  1. اگر شهروند اتحادیه هستید از پرتال اتحادیه اروپا استفاده کنید.

پرتال مخصوص کار اتحادیه اروپا شغل‌هایی که افراد می‌توانند در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا انجام دهند را برای آن‌ها نمایش می‌دهد.

همچنین سایت‌های دیگری برای انجام کار موقت وجود دارد. سایت‌هایی برای آنکه بتوانید از یک نفر مراقبت و پرستاری کنید، سایت‌های مانند: holidayresortjobs.co.uk, resortjobs.com یا summerjobs.com

اگر دنبال کارهایی مانند میوه چیدن می‌گردید می‌توانید به این سایت سر بزنید: pickingjobs.com

new-business-in-europe
new-business-in-europe

روش دوم: کار برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند

کار و اقامت در اروپا

1. تصمیم بگیرید کجا می‌خواهید کار کنید

باید پتانسیل های خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کار در کدام کشور برای شما مناسب است. مثلا اگر زبان انگلیسی و فرانسوی شما خوب است به راحتی می‌توانید که در کشورهای مانند سوئیس و بلژیک کار پیدا کنید و این امتیاز شرایط کار در اروپا را برای شما فراهم می‌کند.

2. تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید کار کنید

امروزه سفر به کشور دیگر و پیدا کردن شغل کار ساده ای نیست، پس بهتر است قبل از آغاز سفر برای کار در اروپا تمرین های لازم و آموزش‌ها را در کشور خود انجام دهید سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید.

3. در یک زمینه یا رشته مدرک داشته باشید

افرادی که مدرک پزشکی، برخی رشته‌های مهندسی، کار آفرینی، سرمایه‌گذار و یا مکانیکی دارند ممکن است بتوانند درخواستی مبتنی بر کار دائم داشته باشند و شاید لازم نباشد از اتحادیه اروپا اجازه کار درخواست کنند.

در انگلستان برای سرمایه گذاران، کارآفرینان، افراد با استعداد و برخی از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان ویزایی با امتیازات ویژه صادر می‌شود. برای این افراد ویزاهای محدودی صادر می‌شود پس سعی کنید زودتر و در زمان مناسب اقدام کنید.

بقیه کشورهای اتحادیه اروپا نیز می‌خواهند همانند انگلستان چنین سیستم مبتنی بر امتیازی را راه‌اندازی کنند، این سیستم بر اساس مهارت و تجربه به شما امتیاز می‌دهد. این کار به نوعی جبران کننده جمعیت با تجربه ای است که در حال پیر شدن هستند. بیشتر کشورها مانند سویس شرکت‌هایی را مشخص کرده است که افرادی را خارج از اتحادیه اروپا استخدام می‌کنند.

4. به دنبال شرکت‌های بین المللی‌ باشید که از ویزای کار شما حمایت کنند

این عمل بهترین راه برای تبدیل شدن به نیروی کار در اروپا است. چرا که این کمپانی‌ها برای گرفتن ویزای کار به شما کمک زیادی خواهند کرد.  می‌توانید از شرکت‌های که می‌خواهید در آن کار کنید به دنبال کار بگردید، یا به صورت انلاین در سایت‌هایی مانند Monster, CareerBuilder و Indeed در پی یافتن شغل‌های واقعی در اروپا باشید.

5. به دنبال گرفتن مدرک TEFL در کشور خود باشید

بسیاری از کارها و برنامه‌ها راحت‌تر هستند و از پرستیژ بیشتری برخوردارند. می‌توانید به سایت‌هایی مانند eslemployment.com, teachaway.com, languagecorps.com بروید و موقعیت‌های شغلی ـ تحقیقاتی در کشورهای اروپایی و غیر اروپایی به دست بیاورید.

اگر مدرک تحصیلی دارید، می‌توانید در ارگان‌های بین المللی، ارتشی و یا مدارس آموزشی درخواست کار دهید. بعد از قبول شدن درخواست، می‌توانید به عنوان مدرس بین الملل نیز درخواست شغل تمام وقت داشته باشید.

اگر برای پیدا کردن شغل تمام وقت مشکل داردید، سعی کنید به کمپ‌های مشاوره‌ای که در سر تا سر اروپا وجود دارند که برای کار در اروپا می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید یا می‌توانید به سایت‌هایی مانند statravel.com/work-abroad-europe.htm مراجعه کنید.

6. برای کار در اروپا می‌توانید پرستار شوید

آژانس‌های زیادی هستند که افرادی که می‌توانند انگلیسی صحبت کنند را برای پرستاری استخدام می‌کنند. این مشاغل حداقل 3 ماه به طول می‌انجامد و باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. اگر در نگه‌داری از بزرگسالان یا بچه‌ها تجربه داشته باشید بهتر می‌توانید کار پیدا کنید.

7. می‌توانید برای ویزای اقامت برای تحصیل یا زندگی با خانواده اقدام کنید

بسته به کشوری که می‌خواهید در آن زندگی کنید، ممکن است بتوانید اجازه زندگی در آن کشور را به دست بیاورید و بعد از آن می‌توانید تقاضای اقامت دائم یا اجازه کار کنید.

نظر خود را درباره «کسب و کارهای نوین در اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کسب و کارهای نوین در اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.