زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی اپلیکیشن نت فلیکس

معرفی اپلیکیشن نت فلیکس

Netflix یا نت فلیکس کار خود را در سال 1997 به عنوان شرکتی که در زمینه اجاره DVD به صورت پستی پیشرو بود شروع به کار کرد

Netflix (نت فلیکس)

Netflix یا نت فلیکس کار خود را در سال 1997 به عنوان شرکتی که در زمینه اجاره DVD به صورت پستی پیشرو بود شروع به کار کرد که روشی را ابداع کرده بود که بر اساس آن از مشتریان به جای دریافت هزینه به ازای هر DVD، به صورت ماهانه حق اشتراک دریافت می کرد. نتیجه این کار، این شد که فروشگاه های اجاره ویدیو کم کم از میان رفتند و تا سال 2005، نت فلیکس حدود 4.2 میلیون مشتری ثابت اجاره DVD به صورت پستی بودند.اما این شروع کار نت فلیکس بود چرا که از سال 2007 نت فلیکس خبری بزرگ را منتشر کرد و آن خبر این بود که علاوه بر برنامه اجاره DVD به صورت پستی، قرار است قابلیتی ایجاد شود تا مشتریان بتوانند برنامه های تلویزیونی و فیلم ها را از طریق کامپیوتر های خود ببینند.

در سال 2008، اتفاق جالبی افتاد؛ Netflix با کمپانی LG برای معرفی اولین پخش کننده دیسک های بلوری همکاری کرد که می توانست برای پخش برنامه های نت فلیکس به اینترنت نیز وصل شود. پخش دیسک های بلوری و پخش اینترنتی در یک جعبه با این کار میسر شد.در مدت کوتاهی نیز Netflix در کنسول بازی ایکس باکس، دستگاه های اپل و تلویزیون های مختلف در دسترس قرار گرفت. در واقع، امروز، می توانید نت فلیکس را در تلفن های هوشمند خود نیز تماشا کنید. از سال 2015، نت فلیکس 50 میلیون کاربر دارد.

Netflix (نت فلیکس) چگونه کار می کند؟

همان طور که پیش از این هم گفتیم، محتوای نت فلیکس از طریق دستگاه های متصل به اینترنت، از جمله آن تلویزیون های هوشمند، پخش کننده های بلوری، پخش کننده های رسانه، کنسول های بازی، تلفن های هوشمند و تبلت ها قابل اجراست. البته Netflix رایگان نیست ولی می توانید به مدت 30 روز از آن رایگان استفاده کنید.

Netflix یک سرویس بر پایه خرید حق عضویت است که نیازمند پرداخت هزینه ای ماهیانه از سوی شماست. از سال 2018، قیمت خرید اشتراک نت فلیکس به شکل زیر است.
پایه (Basic) – 7.99 دلار در ماه برای مشترکین جدید که فقط رزولوشن SD را می خواهند. (همزمان یک دستگاه قابلیت اتصال را دارد)
استاندارد (Standard) – 10.99 دلار در ماه. ویدیو ها نهایتا با کیفیت 1080p قابل نمایش است و هزمان اتصال دو دستگاه مجاز است.
پرمیوم (ویژه) – 13.99 دلار در ماه. ویدیو ها با نهایت کیفیت، 4K UHD قابل نمایش است و همزمان چهار دستگاه می توانند متصل شوند.
برای خرید اکانت پرمیوم نت فلیکس یا هر نوع اکانت دیگری می توانید از خدمات پرداخت با پی پال وبسایت Pay98 استفاده کنید.
به محز این که اکانت نت فلیکس را خریداری و بر روی تلویزیون خود نصب کنید، منویی در تلویزیون شما ظاهر می شود که می توانید توسط آن از بین هزاران برنامه تلویزیونی و فیلم انتخاب یا از قابلیت جستجو استفاده کنید.

چه برنامه هایی در نت فلیکس قابل تماشا است؟

معرفی اپلیکیشن نت فلیکس
معرفی اپلیکیشن نت فلیکس

نت فلیکس هزاران عنوان تلویزیونی و فیلم را ارائه می کند و بی شک تعداد آن ها آنقدر زیاد است که نمی توان در این نوشته فهرست کرد. حذف و اضافه برنامه ها در این سرویس به صورت ماهانه انجام می شود. اما برای این که بتوانیم یک ذهنیتی از برنامه هایی که در آن پخش می شود به شما بدهیم، در ادامه یک سری از برنامه ها را به صورت مثال فهرست می کنیم.

1- برنامه های تلویزیونی شبکه ABC
پخش کننده سریال های Lost, Marvel’s Agents of Shield, Once Upon A Time

2- برنامه های تلویزیونی شبکه CBS
پخش کننده سریال های How I Met Your Mother, Hawaii Five-0 (سریال های کلاسیک), Hawaii Five-0 (سریال درحال پخش), Mash, Star Trek – The Original Series (در اصل توسط NBC پخش شد اما حالا متعلق به CBS است)

3- برنامه های تلویزیونی شبکه FOX
پخش کننده سریال های Bob’s Burgers, Bones, Fringe, New Girl, X-Files

4- برنامه های تلویزیونی شبکه NBC
پخش کننده سریال های 30 Rock, Cheers, Heroes, Parks and Recreation, Quantum Leap, The Blacklist, The Good Place

5- برنامه های تلویزیونی شبکه WB
پخش کننده سریال های Arrow, The Flash, Legends of Tomorrow, Supernatural, Supergirl

6- برنامه های تلویزیونی شبکه AMC
پخش کننده سریال های Breaking Bad, Comic Book Men, Mad Men, Walking Dead

7- دیگر برنامه های تلویزیونی
سریال های Sherlock, Sons of Anarchy, Star Trek – The Next Generation, Star Wars: The Clone Wars

8- برنامه های متعلق به Netflix
The Queen, Mindhunter, House of Cards, Daredevil, The Defenders, Orange Is The New Black, Sense8

دسته بندی ژانر مخفی در نت فلیکس
یکی از قابلیت های جذاب نت فلیکس، سیستم فهرست بندی مخفی و گسترده دسته بندی بر اساس ژانر فیلم است. همین طور که از Netflix استفاده می کنید؛ منوی انتخاب تلویزیون یا فیلم شروع به نمایش عناوینی به شما می کند که فکر می کند شما به آن علاقه مند هستید. اما با این حال این سیستم باعث می شود تا انتخاب های شما محدود شود و نتوانید از عناوین دیگر با خبر شوید مگر این که از قابلیت جستجو در بین عناوین استفاده کنید.دسته بندی ها در سرویس نت فلیکس بسیار گسترده است به طوری که می توانید به جستجو فیلم ها بر اساس گروه سنی خاص یا فیلم هایی که توسط کشوری خاص ساخته شده است، بپردازید.

نت فلیکس به عنوان سرویس پخش آنلاین
مهم است که به یاد داشته باشید که نت فلیکس یک سرویس پخش آنلاین است. به عبارتی دیگر، به محز این که روی آیکون و اسم نت فلیکس در دستگاه خود کلیک می کنید، برنامه شروع به پخش شدن می کند. می توانید آن را متوقف کنید، جلو بزنید و حتی دیدن برنامه مورد نظر را به زمان دیگری موکول کنید.

نت فلیکس چیزی که می می بینید و چیز هایی که دیده اید دیده اید را بررسی می کند و به شما عناوینی را بر همین اساس پیشنهاد می کند که دوست دارید.

امکان دانلود از نت فلیکس
نرم افزار هایی وجود دارند که به شما امکان ضبط برنامه های نت فلیکس را می دهند. با استفاده از این نرم افزار ها می توانید با پرداخت هزینه محتوای نت فلیکس را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید.البته خود نت فلیکس هم جدای از خدمات پخش آنلاین، امکان دانلود عناوین خود را بدون نیاز به پرداخت هزینه جداگانه می دهد.با استفاده از یک دستگاه مانند تلفن همراه که برنامه نت فلیکس روی آن نصب است، می توانید برنامه های نت فلیکس را برای بعدا دیدن، دانلود کنید.

رقیبان نت فلیکس عبارتند:
1- Vudu
2- Crackle
3- HuluPlus
4- Amazon Instant Video
5- YouTube
6-HBO

لینک دانلود اندروید (گوگل پلی)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netflix.mediaclient&hl=en&gl=US

لینک دانلود آی او اس (اپ استور)
https://apps.apple.com/us/app/netflix/id363590051

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی اپلیکیشن نت فلیکس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی اپلیکیشن نت فلیکس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.