زمان مطالعه: 2 دقیقه
سامانه نشا، سامانه مشارکت دانشجو

سامانه نشا، سامانه مشارکت دانشجو

سامانه نشا سامانه ای برای دانشجویانی است که در خارج از ایران زندگی و تحصیل می کنند و از طریق این سامانه می توانند ارز دانشجویی تهیه کنند.

سامانه نشا سامانه ای برای دانشجویانی است که در خارج از ایران زندگی و تحصیل می کنند و از طریق این سامانه می توانند ارز دانشجویی تهیه کنند. آسمونی در این بخش به معرفی سامانه نشا یا همان سامانه مشارکت دانشجو می پردازد و شرایط ثبت نام سامانه نشا را برای شما عزیزان شرح می دهد.

سامانه نشا چیست؟

این روزها گران شدن ارز بسیاری از خانواده‌هایی که دانشجویی خارج از کشور دارند را یاد مفهومی به نام ارز دانشجویی انداخته است. چیزی‌ که پیش از این حتی نام آن را نشنیده بودند، اما حالا بسیاری از خانواده‌ها برای تامین ارز مورد نیاز فرزندانشان سر و کارشان به ساختمان‌های وزارت‌ علوم افتاده است. برای این منظور خانواده‌ها ابتدا در سامانه بسیار ساده و ابتدایی که برای این کار طراحی شده است ثبت‌نام می‌کنند و بعد باید حضوری به وزارت علوم مراجعه کنند که بعد آنجا به بانکی معرفی شوند و ارز دانشجویی تحویل بگیرند.

شرایط ثبت نام در سامانه نشا

از آنجایی که معافیت تحصیلی دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور به راحتی صادر نمی شود، پس یک سری شرایط خاصی برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور وجود دارد. دانشجویانی که قصد خروج از کشور را دارند باید در nesha.saorg.ir ثبت نام کنند. شرایط ثبت نام در سامانه نشا به شرح زیر می باشد.

  • دارا بودن مدرک کاردانی و یا کارشناسی ارشد دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات فناوری ایران.
  • داوطلبان پسر، در هر مقطع، تنها یکبار امکان استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی را خواهند داشت. لذا برای دریافت معافیت در مقاطع تحصیلی بالاتر، لازم است آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه نمایند.
  • قبولی در آزمون های مربوط به زبان های خارجه زیر و کسب نمره در هر یک از این آزمون به شرح زیر:
    MSRT(MCHE)=40
    TOLIMO=440
    IELTS=5
    TOEFEL/PBT=440
    TOEFEL/IBT=45
  • به همراه داشتن اصل مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه های مورد نظر، که مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد، الزامی خواهد بود. آن دسته از دانشجویانی که مایل به تحصیل در کشور امریکا می باشند، لازم است فرم مروبوط به I_20 را ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه نشا

  1. تصویر اصل پذیرش از کشور محل تحصیل ( برای کشور آمریکا فرم I-20 الزامی است).
  2. تصویر نمره زبان
  3. تصویر گواهی فارغ‌التحصیلی ( نامه دانشگاه به سازمان وظیفه )
  4. تصویر شناسنامه
  5. تصویر کارت ملی
  6. کسانی که بعد از فرجه شش ماه فارغ‌التحصیلی مراجعه می‌کنند باید تصویر دفترچه اعزام به خدمت را نیز ارائه دهند.

تسهیلات سامانه نشا معافیت تحصیلی

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر که به تائید وزرات علوم و تحقیقات فناوری رسیده باشند.
  • ارائه گواهي اشتغال به تحصيل در مقطع تحصیلی فعلی دانشجو و همچنین مورد تائید نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور
  • پرینت کارنامه و ریز نمرات تمامی ترم های گذشته دانشجو در سال های قبلی
  • دانشجویان پسر، باید مدارک مربوط به معافیت تحصیلی موقت و یا دائم خود را داشته باشند.
  • دارا بودن كارت پايان خدمت ، داشتن كارت معافيت دائم ،  داشتن معافيت تحصيلي جهت تحصيل در خارج از كشور‌ و ارائه آن، برای انجام ثبت نام در سامانه نشا معافیت تحصیلی ضروری می باشد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سامانه نشا، سامانه مشارکت دانشجو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سامانه نشا، سامانه مشارکت دانشجو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.