زمان مطالعه: 1 دقیقه
23 سپتامبر ، کشف سیاره نپتون ، 1846 م

23 سپتامبر ، کشف سیاره نپتون ، 1846 م

نپتون هشتمین سیاره منظومه شمسی است كه در 23 سپتامبر سال 1846م توسط یوهان گوتفرید گاله، منجم آلمانی، رصد گردید.

وی براساس محاسبات دانشمندان قبل از خود، موفق به کشف این سیاره گردید. قبل از وی دو دانشمند فرانسوی که جان کاوچ آدامز و اوریان لوودیه نام داشتند ضمن مشاهده ومطالعه در مورد "اورانوس" دیگر سیاره منظومه شمسی، با توجه به تند و کند شدن حرکات آن در مدار خویش، به وجود سیاره‏ای دیگر در کنار آن پی بردند.

از این‏رو، هر دو دانشمند به محاسبه محل احتمالی سیاره‏ای پرداختند که آن را ندیده بودند و وجود آن را احتمال می‏دادند. آن‏ها سپس نتایج محاسبات خود را به رصدخانه برلین فرستادند و توسط دانشمندان آن محل آن کشف گردید.

مدت گردش این سیاره به دور خورشید 165 سال و قطر متوسط آن، در حدود 4940 کیلومتر است و فاصله آن از خورشید 4497 میلیون کیلومتر است. نپتون دارای دو قمر می‏باشد و طول شبانه روز آن بر حسب ساعت زمین، 15/7 ساعت است.

نظر خود را درباره «23 سپتامبر ، کشف سیاره نپتون ، 1846 م» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 23 سپتامبر ، کشف سیاره نپتون ، 1846 م فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.