زمان مطالعه: 2 دقیقه
مراقبت از طبیعت ، شاید شانس آخر ما برای نجات خانه مان باشد!

مراقبت از طبیعت ، شاید شانس آخر ما برای نجات خانه مان باشد!

سرعت گرمایش زمین و سوختن جنگل ها و اتمام منابع با تخریب ناخودآگاه ما رابطه مستقیم دارد. در مواجهه با طبیعت آگاهانه رفتار کنیم!

اگر کسی از ما بپرسد که آیا میدانیم چطور از طبیعت مراقبت کنیم، قطعا پاسخ مثبت میدهیم! میپرسید چرا؟ چون زباله ها و پسماند ها را تفکیک میکنیم، به حیوانات آزار نمیرسانیم و حتی از آنها حمایت میکنیم، درخت میکاریم و اعمالی از این قبیل بسیار انجام میدهیم! اما تا بحال توجه کردید که وقتی سفر میرویم ممکن است بسیاری از ما این رفتارهایمان تغییر کنند؟ خود شما چندبار متوجه کثیف و کثیف تر شدن جنگل ها و سواحل شمال کشور شده اید؟ واقعیت این است که افرادی مانند ما درحال آلوده سازی مقاصد گردشگری و طبیعتگردی هستند، حتی ممکن است خود ما هم مبرّا و مستثنا از این موضوع نباشیم! اما چطور از این اتفاق جلوگیری کنیم؟

نکات مراقبت از طبیعت و محیط زیست در سفر:

  • - از مناطق تحت حفاظت محیط زیست دیدن کنید، این کار ممکن است شامل فعالیت هایی برای بهبود وضعیت منطقه تحت حفاظت باشد و از نظر مالی نیز برای سازمان محیط زیست مفید خواهد بود.
  • - سبک سفر کنید! هیچوقت وسایل زیادی با خودتان نبرید، اتفاقی نمی افتد که شما مجبور شوید جفت هفتم جورابتان را از چمدان دراورید و بپوشید! وسایل همراهتان را به حداقل برسانید.
  • - تا جایی که میتوانید راجع به مقصد سفرتان مطالعه کنید و اطلاعات کسب کنید. دانستن راه ها، منابع طبیعی، فرهنگ مردم، رسم و رسوم و اینکه چه تهدیداتی برای محیط زیست وجود دارد میتواند به شما (و زمین) کمک زیادی کند.
  • - غذای مناسب انتخاب کنید، اگر میتوانید از مقصد سفرتان غذای خود را خریداری کنید. این کار باعث میشود هم غذای تازه تر میل کنید، هم به اقتصاد مقصد سفرتان کمک میکند و همچنین با غذاهای فصلی و خوشمزه مقصد و فرهنگ آنها نیز آشنا میشوید!
  • - از خریدن سوغاتی هایی که از محصولات حیوانی ساخته شده اند اکیدا و جدا خودداری کنید.
  • مراقبت از طبیعت ، شاید شانس آخر ما برای نجات خانه مان باشد!
    مراقبت از طبیعت ، شاید شانس آخر ما برای نجات خانه مان باشد!

به خاطر بسپارید که طبیعت همه جا حضور دارد. این جمله چه پیامی به ذهن شما میرساند؟

این که بسیاری از ما باور داریم که طبیعت تنها جنگل ها و بیشه های بکر است، بسیار غلط است و ما سخت در اشتباهیم. طبیعت تنها بیرون از خانه های ما نیست، بلکه در خانه نیز هست. از هوای تنفسمان گرفته تا مواد غذایی مصرفی، همه و همه جزئی حیاتی از طبیعت هستند.

nature-protection-care-earth
nature-protection-care-earth

پس آسمونی به شما  پیشنهاد میدهد که: 

-- بازیافت انجام دهید! از تمام وسایل و محصولاتی که ممکن است، دو یا حتی سه بار استفاده کنید. (به طور مثال، خرید هایپرمارکت همیشه در کیسه های پلاستیکی قرار میگیرد؛ بعد از قرار دادن خریدها در کابینت و یخچال و کمد، با پلاستیک ها چه میکنید؟ میتوانید برای زباله از این کیسه ها استفاده کنید یا تا 3-4 دفعه بعد که به خرید میروید از همین کیسه ها استفاده کنید.) - مراکز بازیافت را ببینید.

-- کمتر مصرف کنید! برق و آب معمولا بدون اینکه متوجه شویم بیش از حد نیاز استفاده میشوند. خوب حواستان را جمع کنید و مصرف منابع را به حداقل برسانید. (استفاده از تلفن همراه وقتی به شارج است، روشن گذاشتن لپتاپ و کامپیوتر، و موارد این چنین دیگر میتوانند برای منابع انرژی و دستگاه شما مضر باشند.)

-- سبز باشید! میپرسید یعنی چه؟ آسمونی معتقد است برای اینکه حال زمین بهتر شود باید درختکاری را بیشتر در نظر بگیریم. و تا جایی که میتوانیم در فصل مناسب، هرجایی که میتوانیم درخت بکاریم. نسل بشر تعداد بسیاری از درختان را از زمین گرفته، بهتر است که آنها را به زمین بازگردانیم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مراقبت از طبیعت ، شاید شانس آخر ما برای نجات خانه مان باشد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مراقبت از طبیعت ، شاید شانس آخر ما برای نجات خانه مان باشد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.