زمان مطالعه: 1 دقیقه
3 اردیبهشت؛ روز ملی کارآفرینی

3 اردیبهشت؛ روز ملی کارآفرینی

سوم اردیبهشت ماه هر سال و همزمان با روز جهانی کارآفرینی در ایران به عنوان روز ملی کارآفرینی نام گذاری شده است.

سوم اردیبهشت ماه، روز ملی کارآفرینی است. این روز با روز جهانی کارآفرینی یعنی 17 نوامبر متفاوت و مناسبتی مختص به تقویم ملی ایران است که در 11 آبان سال 1386 با مصوبه 611 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شد.

سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ‌بهایی، حکیم و همه‌چیزدان، عارف، منجم، ادیب، ریاضی‌دان، مورخ، دانشمند و مهندس خلاق قرن 10 و 11 هجری در دانش‌های فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات بوده و بیش از 95 رساله و کتاب در زمینه‌های مختلف علوم از خود برجای گذاشته است. ‌

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی دارای قدمتی دیرینه در جهان بوده و حتی می‌توان گفت از بدو خلقت بشر همواره وجود داشته است. کارآفرینی رابطه نزدیکی با نوآوری دارد و یک فعالیت خلاقانه و پویای اقتصادی به حساب می‌آید که به طور مداوم در حال جستجوی فرصت‌ها و ایده‌های جدید در راستای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید و ایجاد بازارهای تجاری نوین و استفاده بهینه از آن‌ها برای دستیابی به سود مالی و رفاه بیشتر است.

از سوی دیگر کارآفرینی با به‌کارگیری تکنیک‌های استانداردسازی و مدیریتی نوین و بهره‌گیری از راهکارهای لازم برای استفاده بهینه از امکانات موجود، به دنبال بهبود کسب‌وکارها است و سعی دارد با قبول مخاطرات اقتصادی، پتانسیل‌های نهفته در دل کسب‌وکارها را برای افزایش سودآوری و یا بازگشت سرمایه افزایش دهد. 

در کارآفرینی تفکرات کلیشه‌ای و آموزش‌های سنتی جایگاهی ندارد، تمامی اقدامات عملی و نوآورانه است و در مسیر ایجاد چیزی از هیچ‌چیز قرار دارد. چنین اقدامی نیازمند ذهنی کنجکاو و ریسک‌پذیر و نیز روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر و عمل‌گرا است که در کنار تلاش‌های هوشمندانه به ایجاد جهانی کمک می‌کند که با وجود مشاغل و خدمات بهبودیافته، رفاه بیشتری را برای بشر و حتی سایر جانداران فراهم می‌کند.

در فرآیند کارآفرینی لازم است پس از شناسایی اهداف، با اتخاذ افقی برای آینده و به کارگیری خلاقیت ذهنی، در کنار مدنظر قرار دادن جوامع و تأثیرپذیری آن‌ها و همچنین واقع‌نگری و پذیرش جسورانه خطر، دست به عمل زد و با استفاده بهینه از موقعیت‌های موجود به اشغال‌زایی، توسعه اقتصادی، گسترش فن‌آوری و توسعه سیستم‌های حاضر پرداخت؛ به نحوی که بتوان بیشترین سود را چه از لحاظ مادی و چه معنوی برای مردم فراهم آورد.

 

نظر خود را درباره «3 اردیبهشت؛ روز ملی کارآفرینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 3 اردیبهشت؛ روز ملی کارآفرینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.