زمان مطالعه: 1 دقیقه
رمز ریال

رمز ریال

جلسه شورای عالی فضای مجازی روز شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، تشکیل شد.به...

جلسه شورای عالی فضای مجازی روز شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، تشکیل شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه موضوع استفاده از «رمز ارزها در اقتصاد ملی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نسبت به فرصت‌های توسعه «رمز ارز ملی» و همچنین امکان بکارگیری رمز ارزهای خارجی در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی بررسی‌های بیشتری انجام شود. همچنین در جلسه شورای عالی فضای مجازی به منظور تقویت شبکه ملی اطلاعات مقرر شد در راستای کاهش وابستگی به برنامه‌های خارجی پر کاربرد در شبکه فعلی، تدابیر لازم اتخاذ شود.

بعد از تحولات جهانی در خصوص رمز ارزهای دیجیتال، بهره‌برداری آزمایشی از “رمز ارز ملی پایه‌ ریال بر بستر زنجیره بلوک” در دستور کار مجموعه های داخلی قرار گرفت.

هدف از توسعه‌ زیرساخت “رمزارز ملی پایه‌ریال”، امکان‌سنجی و ارزیابی قابلیت‌های این فناوری در تسهیل مبادلات اقتصادی، کنترل قیمت ارز دیجیتال، افزایش شفافیت و توسعه‌ خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور است.

مجموعه خدمات انفورماتیک (وابسته به بانک مرکزی) در راستای سیاستهای این بانک، آمادگی بهره‌برداری آزمایشی از “رمز ارز ملی پایه‌ریال بر بستر زنجیره بلوک” را اعلام کرد. این زیرساخت پیچیده و استراتژیک که حاصل سالها تلاش و مطالعه متخصصان داخلی کشور است، قابلیت آن را دارد که رمز ارز ملی را به پشتوانه‌ پول ملی کشور ایجاد کرده و در فاز نخست در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار دهد تا از آن به عنوان توکن و ابزار پرداخت برای تبادلات، تسویه بین بانکی و توسعه خدمات خودبهره گیرند. بر این اساس بانک‌ها قادر خواهند بود با تعریف انواع قراردادهای هوشمند در این بستر، به توسعه و بهبود زیرساخت خدمات مالی و پرداخت خود، از جمله خدمات مبتنی برکیف پول و پرداخت های خرد، اقدام کنند. بر اساس این گزارش، نسخه عملیاتی این زیرساخت پس از طی دوران آزمون و کسب بازخورد، در سه ماه آینده به صورت یک اکوسیستم باز در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های حوزه فناوری و فعالان نظام پولی و بانکی قرار می‌گیرد. شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان بازوی فناورانه بانک مرکزی در این فاصله، ضمن استقبال از بهره‌گیری، بازخوردها، پیشنهادها و تجارب تمام فعالان و علاقه‌مندان این حوزه در غنابخشی و ارتقای سطح کیفی آن در فاز عملیاتی شدن، از تمامی فعالان دعوت می‌کند تا با بررسی و آزمون این زیر ساخت ملی در بهبود عملکرد و توسعه آن مشارکت کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رمز ریال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رمز ریال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.