زمان مطالعه: 1 دقیقه
روش محاسبه ترافیک اینترنت داخلی و بین الملل

روش محاسبه ترافیک اینترنت داخلی و بین الملل

اینترنت داخلی و بین الملل از ابتدای قرن بیست و یکم در دسترس کاربران در کشور‌های مختلف قرار گرفته اند و نقش آن در ارتباطات مهم اجتماعی و سیاسی روز به روز بیشتر

اینترنت بین الملل چیست؟

اینترنت بین الملل نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کند و بدون آن قادر به انجام هیچ کاری نیستیم. با وجود اینترنت، شیوه های قدیمی پیام رسانیاز بین رفته است و افراد در کسری از ثانیه می توانند پیام خود را به هرجای جهان که می خواهند ارسال کنند.  اینترنت جهانی یا بین‌الملل به شبکه ای بزرگ از کامپیوتر‌ها گفته می شود که router نام دارد. این router ها جابجایی اطلاعات از مبدا به مقصد را برعهده دارند. اینترنت بین الملل با استفاده از فناوری فیبر نوری بستری فراهم کرده است تا مردم سراسر جهان بتوانند به شبکه جهانی اینترنت دسترسی داشته باشند.با آسمونی همراه باشید.

شبکه اینترنت ملی چیست؟

اینترنت ملی در راستای بهبود و تسریع ارتباطات داخلی و کاهش هزینه های ارتباطی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد. اینترنت ملی شبکه ای پرسرعت ایجاد کرده است که کاربران و کسب و کار ها بدون نیاز به اینترنت بین المللی کارهای خود را انجام دهند. سازمان های دولتی و دانشگاه ها به راحتی می توانند از طریق سبکه اینترنت ملی با یکدیگر در ارتباط باشند.

محاسبه ترافیک اینترنت داخلی و بین الملل

 روش محاسبه ترافیک اینترنت داخلی و بین الملل
روش محاسبه ترافیک اینترنت داخلی و بین الملل
اپراتور های اینترنتی کشور هزینه های ترافیک داخلی و خارجی را از هم تفکیک کرده اند و قیمت های هرکدام از آن ها با هم متفاوت است. سایت ها و برنامه هایی مانند سایت دانشگاه ها، بانک ها و خبرگذاری ها که روی سرور های داخلی اجرا می شوند سایت های داخلی هستند و سایت هایی که روی سرور خارجی اجرا شده اند ترافیک خارجی محسوب می شوند. براساس قوانین سازمان مخابرات ایران، ترافیک در سایت‌های داخلی هزینه کمی دارد و در نتیجه هزینه ترافیک سایت‌های خارجی بیشتر از داخلی است. سازمان تنظیم مقررات چند سایت پربازدید ایرانی را مشخص کرد و با جدا سازی آن‌ ها، هزینه اینترنت کاربران را کاهش داد. لازم به ذکر است که ترافیک اینترنت بین الملل دو برابر ترافیک داخلی است.

پیام رسان و سایت هایی که سرور آن ها در داخل ایران وجود دارد ترفیک داخلی محسوب می شوند. شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام که سرور های آن ها در خارج از ایران قرار دارد در ترافیک داخلی به شمار نمی آیندو با ترافیک بین المللی محاسبه می شودترافیک داخلی مربوط به سایت ها و پیام رسان هایی است که سرور آن در داخل ایران وجود دارد. برای مثال سرور های شبکه اجتماعی اینستاگرام ، خارج از ایران است. بنابراین ترافیک داخلی به آن تعلق نمی گیرد و با ترافیک بین المللی محاسبه می شود.

نظر خود را درباره «روش محاسبه ترافیک اینترنت داخلی و بین الملل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روش محاسبه ترافیک اینترنت داخلی و بین الملل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.