زمان مطالعه: 1 دقیقه
یگان امداد ناجا

یگان امداد ناجا

یگان امداد ناجا یکی از بخش های عملیاتی پلیس می باشد که تحت نظر فرماندهی انتظامی شهر یا شهرستان فعالیت می کند....

یگان امداد ناجا یکی از بخش های عملیاتی پلیس می باشد که تحت نظر فرماندهی انتظامی شهر یا شهرستان فعالیت می کند. برای آشنایی بیشتر با یگان امداد ناجا این بخش آسمونی را بخوانید.

یگان امداد ناجا
یگان امداد ناجا

یگان امداد ناجا

یگان امداد یکی از یگان‌های عملیاتی پلیس ایران می‌باشد که فرماندهی مستقلی در ساختار ناجا نداشته و بصورت منطقه ای و تحت امر فرماندهی انتظامی هر شهر یا شهرستان عمل می کند. یگان امداد ساختاری شبیه یگان ویژه ناجا دارد کنترل اجتماعات، مبارزه و برخورد با اغتشاشات و تجمعات غیر قانونی، مشارکت در عملیات‌های ویژه (گروگانگیری، بمب گذاری، طرح‌های پاکسازی و...)، اعزام نیرو و امداد رسانی به دیگر واحدهای پلیس کشور از جمله وظایف عمده یگان های امداد ناجا می‌باشد. کنترل انتظامی کلیه بزرگراه ها در تهران بزرگ، برعهده واحدهای گشت انتظامی یگان امداد تهران بزرگ است.

از واحدهای این یگان می‌توان به واحد کنترل اجتماعات، واحد گشت انتظامی، واحد عملیات‌های ویژه و واحد چک و خنثی سازی بمب و تله های انفجاری اشاره کرد. همچنین خودروهای گشت امنیت اخلاقی (گشت ارشاد) توسط یگان امداد تامین می شود.

یگان ویژه ناجا

یگان ویژه ناجا مجموعه‌ای است از یگان‌های ویژه نیروی انتظامی از منحصر بفردترین یگان‌های عملیاتی پلیس ایران می‌باشد. کنترل اجتماعات، مبارزه و برخورد با اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی، مشارکت در عملیات‌های ویژه (گروگانگیری، بمب‌گذاری، طرح‌های پاکسازی و…)، اعزام نیرو و امدادرسانی به دیگر واحدهای پلیس کشور از جمله وظایف عمده یگان‌های ویژه ناجا می‌باشد. از واحدهای این یگان می‌توان به واحد ضد اغتشاش، واحد زنان، واحد اسواران (اسب سواران)، باشگاه براق که مسئولیت آموزش چتربازی، پاراگلایدر، سقوط آزاد، موتور سواری کارکنان وسایر مردم را به عهده دارد واحد رهایی گروگان، واحد سپکا (سگ‌های پلیس)، واحد دریایی واحد چک و خنثی‌سازی بمب و تله‌های انفجاری..

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «یگان امداد ناجا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره یگان امداد ناجا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.