زمان مطالعه: 5 دقیقه
خدمات ناخن چیست

خدمات ناخن چیست

خدمات ناخن و کاشت ناخن به شکل کاشت پودری، ژله‌ای و قالبی انجام می‌شود و هر فرد بسته به نیازها و محیط زندگی...
خدمات ناخن چیست
خدمات ناخن چیست


خدمات ناخن و کاشت ناخن به شکل کاشت پودری، ژله‌ای و قالبی انجام می‌شود و هر فرد بسته به نیازها و محیط زندگی و سایر معیارها یک نوع کاشت برایش مناسب‌تر است. آسمونی در این بخش در مورد خدمات ناخن و کاشت ناخن و انواع روش های کاشت ناخن بیشتر صحبت می کند.

گفته می‌شود داشتن دست‌هایی زیبا به داشتن ناخن‌هایی زیبا وابسته است شاید به همین دلیل است که خانم‌ها این روزها زیاد به سمت روش‌های زیباتر کردن ناخن‌ها مانند کاشت ناخن رو آورده‌اند. البته علاوه بر زیبایی دلایل دیگری چون مشکلات ناخن‌ها و داشتن ناخن‌های بدفرم و بد رنگ خیلی‌ها را ترغیب به انجام این عمل می‌کند. کاشت ناخن مخصوصا برای کسانی که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند مناسب است و مانع عادت جویدن ناخن می‌شود. قبل از انجام این عمل موارد زیادی را باید رعایت کرد؛ ابزار، روش و مواد آن را باید شناخت و برای انجام آن به متخصص مراجعه کرد تا عوارض آن را به حداقل کاهش داد.

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن یک نوع آرایش و تزیین ناخن می‌باشد که در آن به چند طریق نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می‌شود. برای این کار سطح ناخن‌ها را به وسیله سوهان برقی می‌تراشند تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. این کار برای این است که زیر مواد مورد استفاده در کاشت ناخن که قرار است جای ناخن اصلی فرد را بگیرد برجسته نباشد تا طبیعی‌تر به نظر برسد و هر چه ناخن کاشته شده برجستگی کمتری داشته و به ناخن طبیعی شباهت بیشتری داشته باشد در اصطلاح خوب کاشته شده است. البته یک کاشت خوب علاوه بر، داشتن ظرافت و زیبایی باید دوام و استحکام بالایی نیز داشته باشد.

انواع روش کاشت ناخن

کاشت ناخن به چند روش صورت می‌گیرد که هر فرد باید با توجه به نیازها و محیط زندگی و سایر معیارها اعم از شغل و محیط کار و… نوع کاشت خود را انتخاب کند.

کاشت ناخن پودری یا اکرلیک

این نوع کاشت در رده نخست کاشت‌های ناخن می‌باشد و به قولی کاشت مادر محسوب می‌شود و سایر کاشت‌های ناخن از این نوع کاشت گرفته شده است. کاشت پودری به علت دوام و استحکام زیاد طرفدار بیشتری دارد. این نوع کاشت نسبت به نوع دیگر کاشت (کاشت ژله‌ای) از ماندگاری بیشتری برخوردار می‌باشد. بادوام، مستحکم، بدون شکستگی، بدون هواگرفتگی و ظریف می‌باشد و برخلاف کاشت ژله‌ای با آب و هوای خشک سازگاری داشته و هزینه کمتری دارد.

nail-services
nail-services


کاشت پودری برای چه کسانی مناسب است؟

پیشنهاد ما به شما جهت انتخاب نوع کاشت بر حسب کار و مشغله شما متفاوت است. اگر شما شخصی هستید که کارها را با عجله انجام می‌دهید برای شما کاشت به روش پودر (اکرلیک) پیشنهاد می‌شود. ناخن اکریلیک از لحاظ مقاوم بودن قوی هستند با این حال اگر بیش از حد فشار بر روی آنها اعمال شود می‌شکنند. پس لازم است در هنگام انجام کارهایی مانند کار با ابزار، باغبانی و کار با مواد شیمیای همیشه از دستکش استفاده کنید. در ضمن استفاده روزانه از کرم و روغن‌های نرم کننده بر روی ناخن و اطراف آن باعث می‌شود ناخن‌های سالم و با لطافتی داشته باشید.

کاشت ناخن ژله‌ای

کاشت ژله‌ای به نسبت کاشت پودری نازک‌تر، واقعی‌تر و ظریف‌تر است و در عین حال گرانتر از کاشت اکریلیک می‌باشد. این کاشت با آب و هوای شرجی و مرطوب سازگاری بیشتری دارد و دوام و ماندگاری آن در هوای مرطوب بیشتر است و برای افرادی که هر روز هوای خشک را تجربه می‌کنند توصیه نمی‌شود و به طور معمول این نوع کاشت در هوای خشک ترک برمی‌دارد. در این روش مواد ژل به صورت آماده قابل خریداری شده و آن را بعد از مواد ضدقارچ روی ناخن می‌گذارند و در دستگاه یووی قرار می‌دهند تا خشک شود.

کاشت ژله‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما در آب و هوای مرطوب و شرجی زندگی می‌کنید، ناخنی ظریف و براق می‌خواهید، از حساسیت یا ناراحتی تنفسی (آسم) رنج می‌برید و اگر بدون استفاده از دستکش شستشو زیادی در روز انجام می‌دهید، می‌توانید بدون هیچ ضرری از کاشت ژل استفاده کنید.

هر چند که باید این نکته را ذکر کنیم که توانایی‌های یک ناخن کار حرفه‌ای و موادی که برای کاشت ژله‌ای استفاده می‌کند می‌تواند کاشت ژله‌ای را ماندگارتر کند جدا از اینکه آب و هوای محیط زندگی شما خشک باشد یا مرطوب. با این حال کاشت ژله‌ای با اولویت اینکه ماندگاری بالایی داشته باشد، انتخاب خوبی برای خانم‌هایی که در مناطقی با آب و هوای خشک زندگی می‌کنند نیست.

کاشت ناخن قالبی

در این نوع از کاشت مواد را داخل قالب ناخن مصنوعی می‌گذارند تا شکل آن را به خود بگیرد. بعد ابتدا مواد ضد قارچ را روی ناخن می‌زنند و بعد قالب را روی ناخن فشار می‌دهند تا مواد روی ناخن خشک ‌شود بعد از چند دقیقه ناخن مصنوعی را برمی‌دارند. در این نوع کاشت دیگر سوهان‌کشی نمی‌شود و از چسب ناخن هم استفاده نمی‌شود

این نوع کاشت راحت‌ترین نوع کاشت و در عین حال بی‌کیفیت‌ترین است. در این نوع کاشت به دلیل اینکه عمل سوهان‌کشی انجام نمی‌شود بعد از مدت کوتاهی به‌اصطلاح ناخن هوا می‌گیرد و جمع شدن هوا زیر ناخن کاشت یکی از مهم‌ترین دلایل برای به وجود آمدن قارچ است. در این نوع کاشت باید مراقب بود تا ناخن‌ها کمترین تماس را با آب داشته باشند.

خدمات ناخن چیست
خدمات ناخن چیست


کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا کاشت قالب به افرادی که زمان کمتری برای رسیدگی به ناخن‌های‌شان دارند توصیه می‌شود. این نوع کاشت زمان کمتری نیاز دارد، به سوهان‌کشی نیاز ندارد و نظم بسیار خوبی بین کاشت 10 انگشت ایجاد می‌کند.

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب نیست؟

این نوع کاشت به افرادی که ناخن‌های پراکنده و یک شکل ندارند اصلا توصیه نمی‌شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت باید تمام ناخن‌های دو دست یک شکل باشند در غیر این‌ صورت کاشت به شکل مرتبی انجام نخواهد شد. به دلیل ضخیم بودن کاشت، کار از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. این نوع کاشت را می ‌توان روی انگشت‌های استاندارد کار کرد. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن این کاشت بیشتر است. دوام و ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش‌های دیگر مواد بیشتر مصرف می‌شود و از آنجا که در این نوع کاشت باید کمترین تماس را با آب داشت، خانه‌دارها از انتخاب این نوع کاشت پرهیز کنند.

به‌طور کلی بهترین شیوه کاشت پودر با قلم است زیرا شما می‌توانید انواع ناخن‌‌ها را به‌ راحتی کاشت کرده و مشکلات ناخن را برطرف کنید. همچنین محکم‌تر و مقاوم‌ تر از کاشت قالب است و کمتر هوا می‌گیرد و شما به راحتی می‌توانید فرم مورد نظر خود را به آن بدهید.

ویژگی خاص تکنیک‌های آرایشی جدید این است که به سادگی از بین نمی‌روند، برای نمونه اکستنشن مژه حداقل تا 6 ماه به تار موی انسان می‌چسبد و قابل شستشو نیست و ناخن‌های کاشت شده هم با لاک پاک‌کن و استون برداشته نمی‌شوند و برای از بین رفتن آنها باید تا رشد مجدد ناخن‌ها صبر کرد. بنابراین قبل از انجام  آن‌ بهتر است از احکام شرعی کاشت ناخن و احکام شرعی اکستنشن مژه برای وضو گرفتن، نماز خواندن و غسل کردن اطلاع پیدا کنید.

 

 

- همچنین بخوانید:

همه چیز درباره کاشت ناخن

آموزش کاشت ناخن در تهران

جدیدترین های طراحی ناخن

مرکز کاشت ناخن در تهران | بهترین ناخن کار در تهران
نظر خود را درباره «خدمات ناخن چیست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خدمات ناخن چیست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.