زمان مطالعه: 4 دقیقه
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران

سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران

این مجموعه به سبک اجتماعی-معمایی، در فضایی ماجراجویانه به زبان فارسی و محصول ایران است؛ پخش این سریال از 9 بهمن ماه 1397 آغاز شده‌است و در 30 قسمت به صورت هفتگی (هر سه شنبه) پخش می‌شود. علاوه بر سعید ملکان، شرکت‌های هنر اول و فیلیمو نیز از سرمایه گذاران این مجموعه هستند. نام این مجموعه از چالش نهنگ آبی برگرفته شده‌است.

نهنگ آبی عنوان مجموعهٔ نمایش خانگی به کارگردانی فریدون جیرانی، نویسندگی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان محصول سال 1397 است. برای آشنایی با سریال نهنگ آبی این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی نهنگ آبی و بازیگران و داستان نهنگ آبی می پردازیم.





سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران

سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران

آسمونی : این مجموعه به سبک اجتماعی-معمایی، در فضایی ماجراجویانه به زبان فارسی و محصول ایران است؛ پخش این سریال از 9 بهمن ماه 1397 آغاز شده‌است و در 30 قسمت به صورت هفتگی (هر سه شنبه) پخش می‌شود. علاوه بر سعید ملکان، شرکت‌های هنر اول و فیلیمو نیز از سرمایه گذاران این مجموعه هستند. نام این مجموعه از چالش نهنگ آبی برگرفته شده‌است.

خلاصه کلی داستان نهنگ آبی

آرمین (ساعد سهیلی) جوانی 25 ساله و دانشجوی تیزهوش کامپیوتر؛ توان برقراری ارتباط با آدم‌ها را ندارد و بیشتر وقت خود را با سایت کتابخوانی‌اش که خودش ساخته می‌گذارند. پدرش (مجید مظفری) مبتلا به بیماری ام اس شده و از مادرش (پریوش نظریه) جدا شده‌است. او در سایت کتابخوانی با ژاله (ماهور الوند) دختری که فهرست کتاب‌های مورد علاقه‌اش بسیار شبیه به آرمین است، آشنا و علاقه‌مند می‌شود. ژاله او را که مشکل مالی دارد، برای کار به شرکت ساختمانی‌ای معرفی می‌کند که خودش در آن‌جا به عنوان گرافیست کار می‌کند. آرمین در شرکت با بهمن (حسین یاری) رئیس شعبه، آناهیتا (لیلا حاتمی) نامزد بهمن، هاله (آزاده صمدی) منشی شرکت، نادر (حمیدرضا آذرنگ) از اعضای هیئت مدیره شرکت مادر، و مروارید (ویشکا آسایش) همسر نادر و یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت مادر آشنا می‌شود. آرمین در این شرکت به عنوان مسئول امنیت شبکه استخدام می‌شود و این شروع ماجراهای زندگی تازه او است.

بازیگران نهنگ آبی



  • ساعد سهیلی
  • لیلا حاتمی
  • حسین یاری
  • مصطفی زمانی
  • ماهور الوند
  • حمیدرضا آذرنگ
  • ویشکا آسایش
  • آزاده صمدی
  • ستاره پسیانی
  • دیبا زاهدی
  • مجید مظفری
  • فرهاد آئیش
  • پریوش نظریه
  • الهام کردا
  • احسان محمدی
  • اردشیر کاظمی
  • مینا جعفرزاده
  • ابراهیم برزیده
  • مجید پتکی
  • محمدرضا مالکی
  • علیرضا ثانی فر
  • دلسا کریم زاده
  • پردیس منوچهری
  • قباد شاپوری
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران

پیش تولید و تولید نهنگ آبی

تصویربرداری سریال «نهنگ آبی» که تولید شبکه نمایش خانگی به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است، در مدت شش ماه به طول انجامید و در روز 14 خردادماه به پایان رسید. ساعد سهیلی نیز بازیگر نقش اول آن است. این نخستین همکاری ساعد سهیلی و لیلا حاتمی در شبکه نمایش خانگی و نیز نخستین بار است که در کنار لیلا حاتمی به ایفای نقش می‌پردازد.

بازیگرانی چون ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، مصطفی زمانی، حسین یاری، ویشکا آسایش، مجید مظفری، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، آزاده صمدی، پریوش نظریه، الهام کردا، ستاره پسیانی، دیبا زاهدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند؛ و همچنین تصویربرداری سریال نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان در تهران به پایان رسیده‌است و همزمان با تصویربرداری از لوگوی این سریال رونمایی شد.

موسیقی متن و تیتراژ ابتدایی سریال نهنگ آبی را امید رئیس دانا تولید کرده‌است و تیتراژ پایانی سریال با صدای کاوه یغمایی و سیروان خسروی است.

حواشی تولید و پخش نهنگ آبی

انتقاد به گریم لیلا حاتمی در نهنگ آبی

علی احمدزاده کارگردان فیلم مادر قلب اتمی، پس از یک سال بعد از اکران آن، نسبت به کپی کردن گریم یکی از شخصیت‌های این سریال از شخصیت اصلی فیلمش به سازندگان سریال پخش خانگی «نهنگ آبی» واکنش داده و تصویر منتشر شده از گریم لیلا حاتمی در این سریال را به چالش کشیده‌است. او در مطلبی با کنار یکدیگر قرار دادن تصویر حاتمی در این سریال با چهره ترانه علیدوستی در فیلم خودش، طراح گریم «نهنگ آبی» را متهم به دزدی شخصیت کرده‌است. سعید ملکان که در فیلم احمدزاده طراح گریم بوده، گویا از کلاه گیس و گریم مشابهی برای لیلا حاتمی در این سریال هم استفاده کرده‌است.

دریافت نکردن مجوز پخش نهنگ آبی

پخش این سریال در ابتدا قرار بود 25 دی 1397 باشد که به علت بعضی مشکلات گرفتن مجوز و ممیزی‌ها از سوی وزارت ارشاد چند هفته به تعویق افتاد و در نهایت قسمت اول این سریال در تاریخ 9 بهمن 1397 عرضه شد.





سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران
سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران

انتقاد ساعد سهیلی از سانسور مجموعه نهنگ آبی

پس از انتشار قسمت سوم این سریال، ساعد سهیلی بازیگر اصلی «نهنگ آبی» با فرستادن یک پست در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به سانسور این سریال واکنش نشان داد:

همکارانم در سریالِ «نهنگ آبی» هر هفته با عشق و تلاش سعی می‌کنند 60 دقیقه فیلمِ با کیفیت را تحویل شما عزیزان بدهند، اما با تأسف شاهدیم که گاهی 36، 37، یا 38 دقیقه به دست شما می‌رسد!!!.

از فاصله تدوین تا منزلِ شما چه کسی 22 دقیقه فیلم را با سلیقهٔ خود تدوینِ دوباره و سانسور می‌کند؟! من نمی‌دانم … نمی‌دانم و سخت ناراحتم، هم ناراحتم هم گله دارم. من به جای او (که نمی‌شناسم) از شما پوزش می‌طلبم.

خواهشاً هرکی هست خودش رو معرفی کند و از این کارش دفاع کند! حداقلش اینه که با اسمتون آشنا می‌شویم و اسمتون رو بجای میثم مولایی (تدوینگر) می‌زنیم. بَده؟

جداشدن لیلا حاتمی از مجموعه نهنگ آبی

لیلا حاتمی در روز 5 خرداد ماه 1398 در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا و انتشار متنی جداشدن خود را از سریال نهنگ آبی خبر داد. قسمتی از نامه بدین شرح می‌باشد؛

لازم می‌دانم دربارهٔ نقش، حضور و غیبتم در سریال «نهنگ آبی» چند نکته را با تماشاگرانی که آناهیتا و من را در این سریال دنبال کرده‌اند، در میان بگذارم. حضور من در این سریال با این قول و قرار صورت گرفت که این نقش در بازنویسی فیلمنامه رشد و عمق پیدا کند. وعده دادند نویسنده‌ای در راه است اما هرگز نویسندهٔ در راه، به این پروژه نرسید و نویسندهٔ اصلی سریال و تهیه‌کننده نیز نیازی در جدی گرفتن درخواست‌های من حس نکردند، یا مشغله‌های مربوط به فیلم دیگرشان، این امکان را به آنها نمی‌داد.

نظر خود را درباره «سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سریال نهنگ آبی ، داستان فیلم و معرفی بازیگران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.