زمان مطالعه: 2 دقیقه
نادر تهرانی، طراح ایرانی آمریکایی

نادر تهرانی، طراح ایرانی آمریکایی

 نادر تهرانی یک معلم و طراح ایرانی آمریکایی است . او در انگلستان متولد شده است . او ازدواج کرده ولی از همسرش...

نادر تهرانی
نادر تهرانی

 نادر تهرانی یک معلم و طراح ایرانی آمریکایی است .

او در انگلستان متولد شده است .

او ازدواج کرده ولی از همسرش جدا شده است .

نمونه ای از طرح های او و در ادامه توصیفات او که در سایت های مختلف آمده است را می بینید .

BanQ_by_Office_dA_Nader_Tehrani__1_-1997-800-500-90
BanQ_by_Office_dA_Nader_Tehrani__1_-1997-800-500-90

3851635230992082422344201382024212
3851635230992082422344201382024212

catholic-university-of-america3_2012
catholic-university-of-america3_2012

faculty_abp_melbourne_university_u270212_3pan
faculty_abp_melbourne_university_u270212_3pan

nadaaa6
nadaaa6

نادر تهرانی معمار امریکایی سایت اینستالیشن گوانگجو را چنین بررسی کرده است: که توسط یک جاده با مجموعه ای گوناگون از انواع ساختمان و مقیاس ها شاخص شده، و در هر گوشه از این سایت زنده لنگر انداخته اند. عرض آن امکان یک مداخله از هر مقیاس یا جاذبه را نمایش نمی دهد. در زمین این سایت زیر ساخت ها پخش شده اند: پست های الکتریکی، اتصالات فاضلاب، چراغ های خیابانی و دیگر متعلقات تکنیکی، که امکان بازتعریف زمین را از بین می برند.

به نوبه ی خود حاشیه ی خیابان توسط یک ردیف از درختان در فضاهای باقی مانده قرار گرفته اند، همانطور که ریشه های خود را در گوشه ها هدایت می کنند، آشکار شدن آنها در فضای بیرون امکان پذیر میباشد. پروژه ی ما در فضای بینابینی این منطقه جای گرفته، و بین زمین و آسمان در فضای طبیعی درختان با استفاده از یک روش ریخته گری معکوس شبکه بندی شده است.

شکل پاویون توسط چارچوب دقیق هندسی انباشته شده از میله های فولادی که متقاطع و تصادفی از بُعد یک ستون در افقی ترین هندسه و از توده ای شناور در بالا تعریف شده است. ساختار ظاهراً متحرک این پاویون در قسمت بالا شناور است. با نگاهی تیزبینانه در گوشه ها جسمی در فضا که توسط دیوارهای شهری اشغال شده، مشاهده می شود.

تهرانی پیش از این مدیر شرکت NADAAA و برای مدت‌ها استاد موسسه فناوری ماساچوست و از سال 2010 تا 2014 رئیس دانشکده معماری این دانشگاه بود. تهرانی خودش درباره این خبر می‌گوید: «رفتن به کوپر یونیون برای من افتخار بود. این دانشکده معماری با آن سابقه پرافتخار و اساتید برجسته دارای دانشجویانی با روحیه متفاوت است که محیطی مناسب  برای مباحث تجربی و ورود به پروژه‌های دوران ما فراهم می‌کند.»

این معمار و طراح برجسته ایرانی هدف خود در این سمت را ورای معماری و توسعه مذاکرات و مباحث در داخل دانشکده هنر و مهندسی، میان اساتید این حوزه و اساتید علوم انسانی و اجتماعی می‌داند که با استفاده از آن بتواند «مباحث معماری را به عنوان یک کلیت در این نهاد توسعه» دهد. تهرانی شرکت خود را در سال 2011 بنیان‌گذاری کرده و دفاتر آنها را در بوستون و نیویورک تاسیس کرد.

پروژه‌های این شرکت از طراحی لوازم خانگی تا طراحی ساختمان و برنامه‌ریزی‌های شهری متفاوت بوده است. ریچارد لینسر، مدیر هیات مدیره کوپر یونیون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد:«خوشحالیم تا به نادر تهرانی به عنوان مدیر دانشگاه معماری کوپر یونیون چنین خوش‌آمد بگوییم. این بیانیه می‌افزاید:«او نه تنها طراحی بسیار محترم است که آثارش بصورت گسترده منتشر و نمایش داده شده است اما در عین حال او یک رهبر آکادمیک است که به روشی بسیار مناسب و برجسته در دانشگاهه کوپر یونیون می‌تواند تفکر و عمل طراحی را با هم ترکیب کند.»

تهرانی 25 سال گذشته را صرف پیشبرد تحقیقات معماری و توسعه پروتکل‌های جدید در داخل حوزه‌های دانشگاهی با تمرکز خاص بر مواد داشته است. دیانا آگرست، استاد معماری که مدیریت کمیته تحقیق را برعهده داشته می‌گوید:نادر تهرانی از نظر تمرکز بر بررسی‌ها و روندهایی که هسته اصلی خلق و تولید فرم‌های معماری هستند، با سنت دانشکده معماری همخوانی دارد.

نظر خود را درباره «نادر تهرانی، طراح ایرانی آمریکایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نادر تهرانی، طراح ایرانی آمریکایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.